10 Kasım 2011

Ben Neden Uçamadım Hakim Bey ?

Uçmalıydım halbuki. O bebekten neyim eksik? Yoksa aldatıldım mı ben, Hakim Beyamca...
Kim mi o uçmayı başaran şanslı bebek? Hani var ya reklamlarda, yiyor börekleri de yüremeyi aşıp uçuyor. Ailesine şokla karışık sevinç yaşatıyor bebekcik.
İşte bende o yağla ile pişirdim ve yedim börekleri ama uçamadım. Neden ki acep Hakim Beyamca?

Bu konuyla ilgili haksızlığa uğradığınızı düşünüyorsanız, size çok iyi bir avukat önermek isterim. O çok iyi avukat, bir gsm operatörünün avukatı. Dile kolay koskoca gsm operatörünün avukatı o. Adını sanını tam bilemiyorum. Ama öğreniriz ne olacak.

Bizim bu meşhur ve dahiyane avukat, gsm operatörünü mahkemeye veren bir kullanıcı için çok akıllıca bir savunma yapmış. Şikayetçi taraf, aldatıldığı, haksız olarak 7.500 T.L. fatura kestikleri için davacı olmuş operatöre. Limitsiz denilen tarifeyi seçmiş. Limitsiz diye tabiki de konuşmuş haklı olarak. Ama gelen fatura limitsiz olmamış. Reklamlarda görüp, tarifesini ona göre değiştiren ama kendinden haksız olarak bu kadar para talep edilen vatandaş, reklam afişlerini, filmlerini toplayıp sunmuş mahkemeye. Bizim gsm operatörünün avukatı da, reklamlarda çıkan herşeye inanılmaz demiş. Bununla ilgili de mahkemeye, şu uçuran yağ reklamı örneğini vermiş. Siz, şimdi o reklamda o bebeğin gerçekten uçtuğuna mı inanıyorsun da, bizim reklamdaki limitsiz lafına bu derece inandınız, diyerekten bir savunma yapmışlar.

Ne zeka değil mi? Eminim hatırlıyorsunuzdur. Gsm operatörlerinin sabit fiyatlar vererek, müşteri çekmeye çalıştıkları reklamları. O zamanlar, reklamda sadece vergisiz olan fiyat veriliyormuş. Vatandaş aldatıldığını öne sürmüş, mahkemede o fiyatların toplam fiyat olması yönünde operatörleri uyarmıştı. Ya da altta, reklamın bir kenarında belirtilecekti.

Görünen o ki, avukat bu hususu gözardı etmiş. Kendini zeki sanmış. Ama adalet yerini bulmuş. O şahıs, sadece 69 T.L. Ödeyecekmiş.

Reklamlarda illaki bir abartma olur. Amacı dikkat çekmektir zaten. Ama bu dikkati üründe mevcut bir özellikle yapar değil mi? Tıpkı o yağ reklamında dikkat çekilmek istenen, hafiflik özelliği gibi. Ama anlayana değil mi?

Ve siz, siz olun. Harbiden gsm operatörlerinin reklamlarda her dediğine inanmayın. Zira ben yanlış anlıyor olabilirim ama Turkcell'in Kadir Çöpdemir'li Kendi İşim Paketi adlı reklamın altından akıp giden o küçük yazıda, ücretlendirme 6 saniyede yapılmaktadır yazıyor.

Dikkatinize...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder