2 Aralık 2011

Helal Gıda Sertifikaları Hakkında

Açıkcası nette helal gıda sertifikası yazınca detaylı birşeyler bekliyordum. Ama çıkmadı. Hepten kafam karıştı desem yeridir.

Mesela bu helal gıda sertifikası veren bir yer değilmiş. Varmış birkaç tane firma. Hatta diyanette TSE gibi bir şey yapmaya çalışıyormuş bu helal gıda olayında. Taa 2009 yılından beri. Hala bir şey yok demek ki ben bir şey bulamadım bu konuda.

Firmaları şöyle bir inceledim.
Gelen talepler doğrultusunda oluyormuş bu iş. Ve bu helal gıda sertifikasının bir ücreti varmış.
Mesela ben ürettiğim bir ürüne helal gıda sertifikası almak istiyorum. Bunu paket olarak ya da lokanta tarzında biryerde üretiyor olmam anladığım kadarıyla farketmiyor.

Helal gıda sertifikası veren firma ile ben bir kontrat imzalıyoruz. Bu kontrat en fazla bir(1) senelik oluyor. Firma habersiz olarak 2 ya da 3 kez bana sürpriz ziyaretler yapıyor. Ürünümün malzemelerini, yapıldığı üretildiği yeri teftiş ediyorlar.
Ve uygun görülüyorsa ben helal gıda sertifikasını alıyorum.

Burda dikkat edilecek husus bence bu sertifikaların senelik veriliyor olması. Yani bir sene sonra o sertifikayı alanın aynı itina ile üretim yaptığını nasıl bileceğiz? Ve gördüğümüz o sertifikaların yeni olduğunu nasıl anlayacağız? Hadi şimdi yeniler. Ya birkaç yıl sonra?
Hem böyle birkaç firmanın bu sertifikayı vermesi tuhaf. E birinin kabul etmediğini ya diğeri kabul ediyorsa?

Yaptığım araştırma neticesinde anladıklarım bunlar. Pek bir şey yok. Herhal Türkiye'de yeni olmasından dolayı.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder