27 Şubat 2012

Cevapsız Aramalar

Telefon çalar ve susar. Bakarsın numarasına tanımıyorsun. “yabancı” numara. Belki yanlış aradı. Belki konuşmaktan vazgeçti. Belki de “sapık”. Bilemiyorsun ki. Çaldı kapattı telefonu şahsımuhterem.
Böyle bir durumda gelen aramaya dönüyor musun? Ben şahsen dönmüyorum. Banane. İşi varsa yine arar beni kardeşim. Benim liram niye gitsin ki? Ama ben gibi düşünmeyenlerde çokmuş. Gelen çağrıya dönüp, niye aradın, kimsin, necisin falan diye soruşturmaya başlayanlarda yok değilmiş. Mesela benim eniştemde arıyormuş. Hiç aklım ermiyor. Numarayı tanımıyorsun, çaldırmış bırakmış. Çokca -sapıklık derecesinde- olmadıkça bence gereksiz. Hoş, sapığı da aramak mantıksız bana göre.

Bilirsin, çağrıdan öte mesajla insanları rahatsız edenler var. Hatta çete halindeler resmen. Sana bana mesaj atıp hediye kazandınız diyor. Numara veriyor, ara hemen hediyeni al. Ee cevapsız çağrıya dönen, bu mesaja da kayıtsız kalmıyor. Kanımca bu işi böyle insanlardan ilham alarak başlattılar. Geri dönen insanlar var. Elbet arayanlardan birkaç tanesini kandırmayı başarırız biz diye düşündüklerini düşünüyorum. Bakınız ; linkteki konuda bu konuyla ilgili örnek teşkil edecek çok mesaj var. Uyanık olmak lazım. Öyle her arayanı aramamak, her mesaja cevap vermemek lazım. Param kıymetli demek lazım. İşi olan elbet geri döner, yine arar diye düşünmek lazım.

Ayrıca not; Emniyet müdürlükleri de uyarıyor. Adlarını kullanıp kontör isteyenlere sakın inanmayın.

2 yorum:

  1. Telefonu değiştirdiğim, numaraların gittiği dönemde cevapsız çağrılara, çaldırıp kapatanlara geri dönüyordum. Tanıdık olma ihtimali baya yüksekti çünkü. Sonraları sık kullandıklarımı kaydettikçe, dönüş yapmamaya başladım. Tanıdık biriyse bir zahmet bir daha arayıversin. :)

    YanıtlaSil
  2. Değil mi ama. Arasın işi ne. (:

    YanıtlaSil