1 Aralık 2022

Küçük İşler

 İş küçük gibidir ama değildir. İşte o yüzden bazen yapması zor gelir. 

Hatta kimisi öyle küçüktür ki çoğu kişi farkında bile olmaz. 

Ama o da bir iştir. Küçük gibi görünse de.

Ne peki efenim , bu küçük ama büyük olan işler.

Biten sabunluğa tekrar sabun koymak. Bu bana acayip zor gelir. Nedendir bilinmez. 

Çoğunluk olarak biten şeyleri yeniden doldurmak bana zor geliyor aslında. 

Misal baharatlar. Sürahide biten su. 

Kahvaltı tabağında biten zeytin peynir. 

Sonra çamaşır ipini silmek var. Balkonda toz olur ya. Silersin, toz birikmiştir o incecik ipe. Bulamadı başka yer, değil mi... 

Biten yağlar vardır mesela. 

Herşey biter. Bitiyor aslında. Ama evdeki çoğu kişi kanımca çoğu şeyin bittiğini bilmiyor. Zira boş olmaya yakın doldurmak hiç derdi olmamış. Çünkü bu işi de aslında yapan biri hep varmış.

Var mı sizinde küçük işleriniz efenim. Kimsenin derdi olmayan ama bir o kadar önemli olan işleriniz...?

....

....


16 yorum:

  1. Çöpleri boşaltmak, yere düşmüş şeyleri kaldırmak seninkilerr ek olarak aklıma gelenler .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha var da aklıma gelmedi. Şuan da gelmiyor
      :)

      Sil
  2. Sahi niye böyle oluyor :) halterci misali her işin hakkından gel, okyanusu geç sonra gel su birikintisinde buhranlar geçir, boğulmaya başla :) iyi saatler olsunlar geliyor böyle anlarda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne doğru tesbit.
      Kimse görmüyor kimse kıymetini bilmiyor diye belki de
      Kimbilir.

      Sil
  3. Bitmiyor ama birilerine göre bitiyor.
    :)

    YanıtlaSil
  4. kettle kahve makinesi yıkamak gibi işler bana zor geliyor :)

    YanıtlaSil
  5. Küçük işler birikir büyür ve çok vakit alır. :) Ben de biten çay ve şekeri yerine koymayı sevmiyorum, neyi nereye koyduğumu hatırlamam gerekiyor önce. Bu unutkanlık bir süredir var, bazen evde var sanıyorum bitmiş mesela. Kuşun kafesini temizlemek gözümde çok büyüyor. Evdeki diğer insanlar da sanki bir şey yapmıyorsun sanır, halbuki sürekli ufak tefek şeylerle uğraşıyorsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet onları bende genel olarak sevmem. :)
      Kuş kafesi temizleme. O benimde derdim. Birde batırıyor etrafı.
      Aynen. Sanki evde yatıyorum tüm gün ben.

      Sil
  6. Her insanın küçük işleri olmalı bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meşguliyet, kafa dağıtmak için lazım,evet.
      Ama az, hepsi değil.

      Sil
  7. Küçük işler bizim işimiz. E kalk kız hadi senden başka kim yapacak. Zaman geçse de gene sen yapacaksın mantığı tetikleyici oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi yaa... Yapacak olan yine ben yine ben.
      Zaman zaman kamçılasa da bazen de can sıkıyor.

      Sil
  8. Son cümle, tam özet olmuş.
    Ben teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  9. Oyyy aklıma bin tane küçük ama üşendiğim iş geldi :( Oysa yapınca hemencecik bitiyor ama yapmaya niyetlenmek bile zor :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuan kahvaltı sofrası ile bakışıyorum. :))
      Zeytin azdı ama yenilemeye üşendim. Gerçi kimse de yemedi zaten.
      Uyku bastırdı ve uyumak istiyorum şuan.

      Sil