1 Mart 2019

Uyuşuk Usulü Saray Sarması.

Aslında adı rulo olarak da geçiyor.
Hepsi aynı şekilde yapılıyor. Sanırım saray sarmasının farkı arasına konan fındık.
Ben portakal soslu yaptım.
Muhallebinin ve sosun tadı güzel oldu. Sekil olarak da benzer yap tamam.
Malzemeler neler derseniz şayet, muhallebiyi biraz değiştirdim. Eskiden tariflerden şaşmaya korkardım. Şimdi denemekten çekinmiyorum. Bunu da sevgili Deep Tone yaparsan paylaş dediği için paylaşıyorum.
4 bardak süte dolu dolu tepeleme 3 yemek kaşığı nişasta koydum. Tarifte un da yazıyor ama ben unun tadını sevmiyorum muhallebide. Puding yaparkende koymam mesela.
8 yemek kaşığı da şeker ilave ettim. Kakaoyu ölçmedim. Pakette kalanın hepsini döktüm. Rengine bakarsan az bile gelmiş bence. Kakaolu olacaksa rengi koyu olmalı. 😁
Içine vanilya yerine yarım portakalın kabuğunu rendeledim. Kaynadıktan sonra bir yemek kaşığı tereyağ ve labne peyniri ekledim. Labne ilk kez denediğim bir şey. Evde vardı eklemek istedim. Tadını da bozmamış. Yani yoksa zaten tarifte yok. Ben evde var diye ekledim. Bayadır açık. Yensin bir şekilde diye.
Tepsiye dökmeden evvel tepsinin dibini hindistan cevizi ile buladım iyice. Tariflerin bazılarında önce tepsiyi yağlayın diyor, bende az tereyağ gezdirdim.
Sıcağıyla tepsiye döktüm.

Portakal sosu için yaklaşık 3 su bardağı portakal suyu kullandım. Yarım bardakta su  ekledim. Içine yine aroma versin diye bir tane portakalın kabuğunu rendeledim.
Sıkarken çıkan posayi içine koymayın. Kanımca tadını buruk yapıyor. Az biraz kaçtı ben yaparken de. Siz dikkat edin.
Içine 4 yemek kaşığı şeker ve yine 3yemek kaşığı tepeleme nişasta koydum. Kaynayınca onunda içine tereyağ ekledim bir kaşıktan biraz az.
Sıcak sıcak diğerinin üstüne döktüm.
Bu şekilde az ılınınca dolaba kaldırdım.
Akşama kadar beklettim.
3 parmak kalınlığında kestim. Rulo yaptım.
Son hali budur.
Tadı güzel oldu. Görüntü tam rulo olmasada 😂
Yapacaklara afiyet olsun.



6 yorum: