21 Mayıs 2020

La Casa De Papel'in Prison Break Benzerliği

Efendim... !
Anlamadım ne benzerliği acaba.. ?? !
Diyenler olacaktır.
Ben diziyi birkaç bölüm izledikten sonra bu kanıya vardım. Prison Break izleyicisi okurlar beni anlar herhalde diye düşünüyorum:))
Evet, ben uzun bir aradan sonra bir dizi izledim. Tüm bölümleri tam olarak oturup izleyemesem de, ki kaybım  da olmadı. Dizi mübarek nakış gibi işlenmiş olduğundan bir iki bölümü tam izlemeden de olaya vâkıf  oluyorsun.
Gelelim mevzuya efenim.
Prison Break dizisi bir hapishaneden kaçış dizisi.
Michael 'in abisini hapisten kurtarmak için giriştiği, çok ince ayrıntısına kadar herşeyi her detayı düşünülmüş bir planla hapisaneden kaçmayı konu alır.
Işte benzerlik de bu ayrıntı da gizli.
La Casa De Papel dizisinde de Profesör, soygun planını en ince ayrıntısına kadar planlayan kişidir.
Asıl benzerlik bu iki karakter aslında bakarsan.
Zekaları. Kusursuzca hazırlanmış planları. Ve kağıttan yaptıkları kuşları.
Evet ikisi de kağıttan kuş yapma konusunda usta.
Bir diğer benzerlikleri de aşık oldukları kadınlar. Ikisi de olayla suçla ilgisi olmayan kadınları kendilerine aşık edip , bir bilinmeze, soluksuz bir kaçışa ve hatta ölümle burun buruna yaşamaya, deyim yerindeyse mahkûm ediyorlar.
Dizinin geneline bakarsak da benzerlik bulmak benim için çok zor olmadı.
Zira Prison Break, yanlış hatırlamıyorsam iki sezonu başı ile aynı. Yani kaçma mevzusu bitiyor ama dizi çok sevilince uzuyor. Başka bir hapishaneden kaçış hikayesi ile geri dönüyor.
La Casa De Papel de aslında böyle olmuş.
Sanırım o da iki sezonluk planlanmış en başta ama şimdi 5 sezon olmuş Maşaallah.  :))
E her ayrıntıyı işliyorlar. Daha da uzar kanımca.
Işte böyle sevgili okur ve izleyici.
Bir Prison Break izleyicisi olarak La Casa De Papel dizisini izleyince aklıma direk o geldi.
Her iki diziyi de izleyenler bana hak verecek mi bakalım bakalım.  :)






22 yorum:

  1. Başta ilk cümleyi okurken 'ne alaka' dedim gerçekten. :) Sonra okurken evet benzerlikler varmış. Ama yine de Prison Break efsaneydi. 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyleydi. Zaten o yüzden gereksiz uzatmaya gittiler. Bu durum sadece Türk dizi sektöründe olan birşey değilmiş :))

      Sil
  2. Prison Break izlemedim, Can geçen haftalarda izledi, müziği beni gerdiydi. La Casa De Papel'in ilk hikâyesini izledim. Profesör olmasa izler miydim bilmem :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hapishanenin gergin ortamına uygun seçmişler. Baya tempolu bölümleri var. :)
      La Casa De Papel de ikinci bölümü zorla olmuş gibi zaten. Daha da uzattılar

      Sil
  3. Doğru tespit benziyorlar biri birlerine. Ama La Casa de Papelin tüm bölümlerini bitirebildiğim halde Prison Break pek sarmadı beni. Devam edemedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kaçıncı sezonda kaldınız. Bende ilk kaçış sonrasındaki ikinci kaçış sezonlarını pek izlemedim. Dedim ya, zorla uzatılmış oluyor. Ilk heyecanı veremiyor çoğu.

      Sil
  4. Ah bu dizilerin ismine aşinalığım var ama bırak birbiriyle kıyaslamayı hangi kanaldaymış, konuları neymiş inan hiçbir fikrim yok. Ben bir dizi izleme özürlüyüm anlayacağın. Sayende cehaletim ortaya çıktı:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O cahillik bende de var, merak etme. :)))
      Eşim olmasa bende sen gibiyim.
      Eskiden takip ederdim de evlenip çocuk olunca olmuyor tabi. Bırak takibi tv izlemek hayal oluyor insana.
      :)

      Sil
  5. prison break izledim ama tamamını değil. gerçekten de breaking bad gibi temel dizilerden. casa papeli izledim çok sevdim. tokyo favorim :) benzeme kısmı olabiler hıhım. bunu sevdiysen vis a vis izle çok iyi o da. nairobi oynuyor, hapishane dizisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Breaking bad izlemiştim, tam olmasa da yine :)
      Bakalım, eşime derim. O izlerse izlerim. Yoksa tek başıma izlemem mümkün değil artık:))

      Sil
  6. iyi bayramlaar. bebeleri öp benim içiiin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Deeptone.
      Sana da iyi bayramlar.
      Tamam öperim:)

      Sil
  7. Mukayese yapacak kadar hakim değilim dizilere. Teşekkür ederiz, emeğine sağlık canım. Güzel ailenle mutlu bayramlar dilerim 😊🌷🤚

    YanıtlaSil
  8. İkisi de izlemediğim, ama pek merak ettiğim diziler :) Muhtemelen önümüzdeki günlerde La Casa de Papel'e başlayacağım, herkes bu kadar konuşuyor, bakalım sevecek miyim :) Neşeli sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Çok konuşuldu. Bizde o yüzden izledik. :)
      Bizden de size sevgiler efenim.
      :))

      Sil
  9. Her ikisini de izledim ama bak hiç söylediğin özellikleri düşünmemiştim. Ama detayları düşününce hak veriyorum şimd,. Prison Break'i çook eskiden izledim o yüzden unutmuşum bazı detayları. La casa yı çok severim :) Nairobi favori karakterim <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet bende eskiden izledim. Ama yine fırsatım olsa izlerim yine de. :)
      Ama La Casa De Papel için aynı şeyi söyleyemem
      :)))

      Sil
  10. hıı bilemedim la casa de papel izlemedim diğerini de yarım kaldı tamamını izlemedim ama sanırım bu dediklerin çoğu film için aksiyon kurgularken kullanılan detaylar :D kağıttan kuş yapmak da hapishanede hep yaparlar diye düşündüm hani bizde de boncuktan bir şeyler yaparlar ya onun gibi vakit geçirme aracı ama üst üste ikisini de izleyince bağlantılı gibi geldi belki de :D yine de la casa izlemediğim için bilemeyeceğim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadece baş karakter yapınca benzerlik oluyor bence 😁
      Prison Break önceden izledim. La Casa De Papel izler izlemez aklıma o geldi bu detaylarla.

      Sil
  11. La casa de papel birkaç bölüm izleyip bıraktım pek sarmamıştı beni, prison break ise çok severim ve evet benzerlikler varmış iki dizide :)

    YanıtlaSil