14 Kasım 2022

Karar

Bu sene çocuklarımın ikiside okullu.
Büyüğü ilkokula başladı.
Küçüğü de anaokuluna gidiyor.
İlkokul velilerinden sadece bir iki kişiyi tanıyorken anaokulu velilerinin nerdeyse hepsini.
Peki nasıl, neden bu böyle sizce?
Söyleyeyim.
Anaokulu velileri pek sosyal. Her ay buluşma oluyor. Şimdide öğretmenler günü için toplanmak istiyorlar.
Bu durum bir bana mı abartılı geliyor anlamadım ki..
Hayır yani bu millet para kesiyor herhalde evde akşamları. 
Yok çiçek parası.
Yok hediye parası.
Yok toplanma için para.
Para...
Para...
Para..
Kesiyor millet bence.
Hiç itiraz yok kimsede.
Ben edecem de tutuyorum kendimi.
Patlamam yakındır.
...




22 yorum:

  1. Allah çocuklarınıza çıktıkları okul yolunda zihin açıklığı ve size de bu yolda yardımcı olsun inşallah.

    YanıtlaSil
  2. Hala yapıyorlarmı bu işleri bazı anneler çok fazla kendini kaptırıyor bu işe. Bu ortamda insanlar zorda zaten Allah yardımcınız olsun önünüzde uzun yol var ama bir bakmışsınız koca çocuk olmuşlar. Hülya

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fazla kaptırma değil mi, bunun adı. Amin.
      Zaman cidden çabuk geçiyor.

      Sil
  3. Çok abartılı bence de. Okul masrafı az gibi bir de veliler iş çıkarıyor. Benim buluştuğum bir arkadaşım bile yok velilerle mi toplanacağım bir de. Masraf yapmayı sevmiyorum, bir kitap alırım kendime. Allah kolaylık versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen bende görüşmüyorum kimseyle. Zaten vakit yok. Okuldan eve , evden okula. Ders çalıştır, yemek yap. Temizlik birde. Millet vakti nasıl buluyor anlamıyorum.
      Amin. Sağolun.

      Sil
  4. Her şeyin ucunun paraya dökülmesi ne kadar kötü ve üzücü :(

    YanıtlaSil
  5. Yegenlerimin annesi de sizinle benzer hislerde , bazı annelerin ön plana çıkıp gerekli gereksiz her şeyi organize etmeleri ve sürekli para talep edilmesi gına getirmiş, e itiraz et diyorum, anlaşıp sözleşip başlamışlar diyor, fikir almak da yok yani, garip bir durum, kolaylıklar ve sabır diliyorum size ve herkese. İlk itiraz başladığında gerisi de çorap söküğü gibi gelir diye de düşünüyorum bu arada :)

    YanıtlaSil
  6. Nedens ana sınıfı velilerinde çok var evet. Öğretmen set koymalı bence. Eskiden anımsıyorum bazı öğretmenler izin vermezdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay yok bizimki yapılmasından fazlası ile memnun. Yapın diyor hatta. İzin vermemek ne demek. Hatta katılmayandan hesap soruyor nerdeyse

      Sil
  7. Bir de katılımı zorunlu tutmaları ya da ısrarcı olmaları ayrı bir problem. Bu durumu tecrübe etmesem de sizinle empati kurabiliyorum. Hediye almak isteyen bireysel alabilir hediyesini. Böyle işlere insanları zorla sürüklemek çok yanlış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hediye için değil de toplantı için ısrar edebiliyorlar.
      Şimdide hediye yasak diyorlar. Madem yasak idi niye aldınız. Ben böyle deyince de suçlu oldum.

      Sil
  8. sürekli ne toplantısı ki yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aylık toplantı illa oluyor zaten. Bu ay ekstra öğretmen günü için toplantı yapmak istiyorlar.

      Sil
  9. Mevzu çocuklar olunca insan sisini çıkaramıyor:) Ama her dönem ön planda olmak isteyen, her şeyin planlayıcısı veliler mutlaka çıkıyor. Ortaokula kadar böyle devam edecek muhtemelen:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukları kullanıyorlar işte, çok doğru.
      Ses çıkarınca da saçmalayan oluyorsun.

      Sil
  10. meeeh. ben gelebilir miyim böyle şeylere ya hiç bilmiyorum çok korkunç geldi şu an.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden konuşmak olmaz. Yaşayıp görmek lazım. Çevre faktörü de oluyor illa.

      Sil
  11. Nasıl antisosyalsem , çocukları bırakıp alırken karşılaşıp durduğum veli ve oğlanların arkadaşlarından kimisinn anneleri dışında kimseyle bi muhabbetim olmadan bitirdim o kısımları :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende kendine antisosyal dersen, ben öleyim. :))
      Bu işte. Herkesle konuşmak zorunda değil ki kimse. Herkesi tanımak da zorunlu değil. Ama bunu anlamıyor öğretmen. Hâlâ bana takmış durumda. Neymiş, çocuk için yapacakmışım.
      Bu yorum iyi geldi. Zira acaba cidden sorun bende mi diye düşündüğüm oluyor çoğu zaman.

      Sil