27 Mart 2021

Gülmeyi Bilen Gözler 3

Bölüm 2 



Arabanın içinde Iraz ve eşi sessizce oturuyordu. Fırtına öncesi sessizlikti âdeta. Eşi Irazın yüzüne bakıp:

"Iraz, konuş benimle. Bağır çağır. Ama konuş. Susma böyle. "

Iraz yalancı bir gülümse ile:

"Bağırıp çağırayım öyle mi... Ne değişecek peki ben bağırınca. O kadın ben bağırınca  ayağa kalkacak mı?! .. hııı... söyle bana. Kalkacak mı ayağa? "

Sustu. Göz yaşları dökülmeye başladı gözlerinden. Parmağındaki yüzüğü ileri geri oynatarak konuşmasını sürdürdü. 

"Senin yüzündenmiş. Senin...."

"Bilmiyordum. Bilerek mi yaptım sanki. "

"Senin yüzündenmiş.... "

Yüzüğü çıkardı Iraz. Eşine uzattı. 

"Sen benim sevdiğim adam değilsin. Ben senin gibi bir adamla evli olmak istemiyorum. "

Evlerinin önünde onlara bakan küçük Irazı farketti. 

"O kızın yüzüne nasıl bakarım şimdi. Bile bile.. "

"Benim bir suçum yok ki Iraz. Ben gördüğümde gayet sağlıklı idi. Hem benimle..."

"Yeter!!!.. Sus dinlemek istemiyorum. Bitti anladın mı bitti. "

Yüzüğü eşinin yüzüne fırlattı. Arabadan indi. 

"Iraz dur. Doğacak çocuğumuzu da düşün. Beni ondan mahr...."

Fren sesi tüm sesleri susturdu birkaç saniye için. 

"Iraz.... !!!!!"

"Öğretmenim!!!... "

........

1 ay sonra. 

Küçük Iraz ve babası kapıda bekliyorlardı. Öğretmen Irazın avukatı,  eşinden bir mektup getirmişti. Avukat mektubu sesli olarak okudu.

"Sevgili Iraz. Herşey için üzgün olduğumu söylemem sanırım boş bir laf olacak. Seni çok seviyorum bunu bil. Ama sen beni görmek bile istemiyorsun. O halde istediğin olsun. Bende boşanmak istiyorum. Avukatıma tam vekâlet verdim. Bu şekilde olsun istemezdim. Sana şifa diliyorum. "

Odadaki herkes gizlice gözyaşlarını silmeye çalışırken, avukat öksürüp,

"Ne diyeceğimi bilemedim. Iraz hanım iyi misiniz?"

Iraz yattığı yerden başını sallayarak iyi olduğunun yanıtını verdi. 

Odaya giren hemşire ve bakıcılar sedyeyi hazırladılar. Iraz bugün hastaneden çıkıyordu artık. Geçirdiği kazadan sonra uzun süre yoğun bakımda kaldı. Günler önce uyandı. Yatağa mahkûm kaldığını, sadece başını oynatabildigini öğrendi. Eşi ise Iraz onunla konuşmadığı için o günden sonra bir daha gelmedi. Öğretmen Irazı, öğrencisi Iraz ve babası kendi evlerine götürmek için gelmişti. 

........

.......



Son.

.....



14 yorum:

  1. Kısa hikayeler yazan arkadaşların, sizinki gibi çok güzel ama çok fazla kısa:-) Tadı damağımızda kalıyor:-) Kaleminize sağlık, hayırlı kandiller.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında üç bölüm düşününce :))
      Çoğu kişi uzun sevmiyor ondan kısa tutuyoruz galiba.
      Teşekkür ederim.
      :)
      Sizede hayırlı kandiller olsun Inşaallah.

      Sil
  2. Acıklı bir şekilde ilerlemiş. Öğretmenin bu şekilde kalması üzücü.
    Bölümü okuyunca kafam karıştı. Bir önceki bölüm güzel bitmişti sanki. Biraz daha detaylı olsa çok güzel olurmuş. Kaleminize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Iki kadının bir adam yüzünden aynı kaderi paylaşması.
      Özeti bu aslında.
      Bölüm aralarında detaya girmedim. Ikinci evdeydiler. Bu bölüm küçük Irazın evinde başladı. Bunları yazmadım anlaşılır diye.
      Teşekkür ederim içten yorumun için.

      Sil
  3. Iraz' a üzüldüm. Keşke son olmasa, bir mucize olsa da iyileşse..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilerek bitirdim. Zira bu bölümü bile zor yazdım.
      İyileşmiştir belki...
      :)

      Sil
  4. Üzüldüm bu şekilde bitmesine. Kısa olmuş gibi. Uzun olsaydı keşke. Kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu kadar oldu. İlham kaçtı çünkü:(
      Teşekkür ederim.

      Sil
  5. çok fena bitirdin valla :)

    YanıtlaSil
  6. Ayyy çok kötü bitti ya şaştım kaldım :(

    YanıtlaSil
  7. ay en son eczaneye gidiyorlardı bölüm mü atladım ki okurken noldu şaşırdıım ayy çok fena bittii üzücüü ne diyeceğimi bilemediim

    YanıtlaSil