8 Temmuz 2023

Kek ve Kurabiye

Kekin şekeri az gelmiş.
Kurabiye fazla pişmiş. Un kurabiyesi idi ama şuan artık o sade bir kurabiye. 
Yaptığım yemek olmayınca moralim bozulur normalde. Ama şuan gayet iyi düzeyde moralim çok şükür.
Sanırım yenmeyecek kadar kötü olmadıkları için. 
Televizyon da bir şey açıp izlemek istiyorum ama sonra sıkılıyorum. 
Amaa...
Sonunu da merak ediyorum. Sonra netten bakıyorum sonuca.
Misal masterchef. 
Zaten şuan çocuklarla izlenebilir bir o var. 
All star da bakalım ne olacak bu sezon. 
Başka....
Bir video düştü önüme. Diyor ki adam, şu zamanda çocuğunun notu yüksek olsun derdinde olan çok anne baba var. Kimse ahlak ve saygı peşinde yada derdinde değil.
Buna benzer bir muhabbet geçmişti geçen arkadaşlar arasında. Bende çocuğun notu önemli değil demiştim. Oradaki iki annenin çocukları hep yüz civarında not alırken birden yetmişe atmışa düşmüş. Dedim düşsün. Onlarda kötü not değil ki. Yok öyle değil imiş o iş. Bana çocuklar büyüdükçe anlarsın dediler. 
Yok ben anlamak istemiyorum.
Ben cidden çocuk mutlu olsun istiyorum. Bekarken de hafta sonu dershaneye giden çocuklara içim giderdi. Yazık yani derdim, çocuk dinlensin evde. 
Büyüdüğünde isterse çalışır. Bizim başımızda kimse ders çalış diye dikilmedi. İnsan isterse yapar her şekilde. 
İstiyorum ki, kendi isteğiyle okusun, kendi istediği okula gitsin. 
İnşallah değişmez bu düşüncelerim. 
Kekden nereye geldi muhabbet.
Kurabiye yiyelim de ağzımız tatlansın. Malum kekin şekeri az gelmiş.
😀😀😀


....



....


...



8 yorum:

  1. Selam güzel ve doğru yazmışsınız. Değerlerimiz ne hale geldi. Not versek değerlerden sınıfta kaldık. Bazen kek kurabiye istediğimiz gibi olmaz. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. İnsanlıktan kaldık üstelik.
      Benden de sevgiler.

      Sil
  2. Eline sağlık :)

    Kek için çok klasik bir tarifim var ve her defasında tutuyor:

    3 yumurta
    1 pkt vanilin
    1,5 su brd şeker (daha tatlı istersen 2 brd)
    1 su brd. süt
    1 su brd. sıvı yağ
    2,5 su brd. un
    3 yemek kşğ kakao (isteğe bağlı)
    1 pkt kabartma tozu
    3 yemek kaşığı ılık su

    Aynı malzemelerle, kakao yerine bir limon kabuğu rendeleyip limonlu kek yapıyorum. İlk başta yumurta, şeker ve vanilini güzelce çırpıp devam etmek ve son olarak 3 kaşık ılık su eklemek çok önemli. Denersen şimdiden afiyet olsun :)

    Ben de çocuğum kendi kendine çalışsın, okumaktan öğrenmekten keyif alsın istiyorum. Ama güzel bir okulda okuyabilmesi için iyi notlar bile yetmiyor. Lgs gibi saçma sınavlardan geçip tam not alması gerekiyor. Asla bu konuda baskı yapmak istemiyorum ama o gün geldiğinde ne yapacapız emin değilim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim tarif için. Not ettim. Ben aslında şu pandispanya vari kekler var ya, castelle ne adı, ondan yaptım. İçine çikolata eklemek lazımdı ama ben eritip eklemeye üşendim. Sanırım ondan biraz kıt oldu. :)))
      O sınavlar var değil mi... Onları unuttum ben.
      Haklarında hayırlısı olsun cümlesinin.

      Sil
  3. Un kurabiyesine bayılırım. Ama tutturmak çok zor:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle imiş. Bende İlk kez yaptım ve olmadı. :))

      Sil
  4. kekler kabarsın çocukları çok kabartmayalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Sonra bir anda sönüyor, üzülüyor insan.

      Sil