16 Mayıs 2012

Hayatımın Rolü'mü Gerçekten.


Yıl 2004. Okan Bayülgen'in yeni dizisi “size baba diyebilir miyim?” KanalD ekranlarında izleyici ile buluşuyor. Dizi kısmen aklımda, izliyordum. Kadın oyuncu Şebnem Dönmez'miş. -miş çünkü hatırlamıyorum. Dizi çok uzun sürmedi. Belki 3, belki 4 bölüm çıkmıştır herhalde.

Şuan dizi ile ilgili nette bakındım da, Okan Bayülgen ismi değilde, Engin Günaydın ismi çıkıyor. Hatta Bayülgen'in vikipedi'deki biyografisinde dizinin adı bile geçmiyor. Neden Engin Günaydın derseniz, kendileride rol almış dizide. Ben onuda hatırlamıyorum tabi.

Ve gelelim yeni dizi “hayatımın rolü”ne. Başrolde Haluk Bilginer. Ve Ebru Özkan, İlhan Şeşen var. Star ekranlarında yakında yerini alacakmış dizi.

Şimdi de gelelim bu iki dizi arasındaki benzerliğe.

Mrs. Doubtfire sinema filmini biliyorsunuzdur. Türkçe adı “müthiş dadı”. Başrolde tanınmış oyuncu Robin Williams var. Konu ise şöyle; anne baba anlaşamaz, ayrılır. Geride kalan 3 çocuğun velayetide anneye verilir. Baba ise çocuklarından ayrılmak istemez. Ama doğrudüzgün işi olmadığı için bu hakkını kullanamaz. Aslında karısınıda hala sevmektedir. Birgün karısının çocuklara dadı aradığını öğrenir. Ve harekete geçer, o dadı o olmalıdır. Böylece çocuklarından ayrı kalmayacaktır. Güzelce bir hanım teyze kılığında görüşmeye gider ve işi kapar. Olaylarda böyle başlar.
Güzel ve eğlenceli bir filmdi. Birkaç kere izlemiştim.

Ama gelin görün ki, ilk uyarlama olan “ size baba diyebilir miyim” tutmadı. Bundan ders almamışız ki, birşey yapıyorsak illa uyarlama olsun demişler, yine onu uyarlamışlar.

Bu sefer adıda “ hayatımın rolü”. Çok sevdiğim oyuncu olan Haluk Bilginer bu sefer başrolde. Kimbilir belkide sırf izlenme payını yükseltmek için Bilginer seçildi. Mesela ben sırf o var diye ilk bölümüne bakarım. Yani başarılı ve yerinde bir seçim olmuş. Ama bu seçim, diziyi, bu ikinci uyarlamayı nereye kadar götürür bilinmez tabi.

Dileğim, ekranda görmeyi özlediğim Haluk Bilginer'i daha çok görmek. Kaliteli ve güzel yapımlarda.

2 yorum:

  1. alla alla duoubtfire'ı biliyom da diziyi duymadım ki.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okan Bayülgen'in oynadığını diyorsan, çok zaman oldu. Nette bile doğru düzgün adı geçmiyor.
      Diğeri zaten daha başlamadı, bilmemen doğal. (:

      Sil