Ana içeriğe atla

Mahallenin Delikanlılarıydı Onlar: Zeki ve Metin.

Onlar mahallenin hep iki bekar genci oldu. Öyle zıt karakterlerdi ki, ama öylesi dostlardı.
Biri uzun idi, diğeri kısa. Biri çapkın bir delikanlı iken, diğeri şaşkın aşık olurdu. Ama dedim ya, hep dost idiler.
Ve hep mahallenin kurtarıcısı oldular.
 

Bir şekilde, mahallenin gariban delikanlıları iken, en zenginleri oldular. Ama paraları hiç kendi başlarına yemediler. Mahalleyi borçtan kurtardılar.
 
Tüm bunlar Zeki ve Metin filmlerinin temel unsurları idi.
Sıcacık, sevgi dolu filmler.
Sinemadan isimleri hiç silinmeyecek iki büyük isim. İki dost sanatçı.
Keşke filmleri her gün çıksa da izlesek. O dostluğu içimize işletebilsek. O sıcacık mahalle dokusunu yine yaşayabilsek.
Zeki Alasya - Metin Akpınar
Ve bu ikilinin o muhteşem filmleri. Var mı daha ötesi?



Yorumlar

  1. ay ne oldu, öldü mü bunlardan biri?

    YanıtlaSil
  2. gizlemeyin benden, doğruyu söyleyin...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yahu.. Ne ölmesi. :) İkisi de bildiğim sağ.
      Sadece haftasonu filmlerini izledim de, ordan esin aldım. Anmak için ölmeleri gerekmez diye düşünüyorum. :)

      Sil
    2. senin gibi düşünen kalmadığı içün :)) birden "noluyoruz?" dedim :)) Allah uzun ömür versin.

      Sil
    3. Amin.. Evet maalesef ölünce hatırladıklarımız öyle çok ki. Kıymet bilmiyoruz ki.

      Sil
  3. yaşlandıklarında sapıtsalarda, gençken evet mahallemizin delikanlılarıydı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Pek de sapıtmış değiller bence. Hem bu güzel filmleri unutulmaz. Yalan yok. :)

      Sil
  4. dershanedeki matematik öğretmenim bu ikilinin eşit oranlarında harmanlanmış hali gibi. her matematik dersi anıyoruz bu saygıdeğer ikiliyi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyifli geçiyordur kesin dersler. Ne güzel. :)

      Sil
  5. Dokuzbindokuzyüzdoksanyedi , Dokuzbindokuzyüzdoksansekizz ...
    hey gidi hey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Bak, orda Zeki abi idi. Genelde baskın olmayan tip o olurdu.

      Sil
  6. yahu ben devekusu kabareyi kasetten dinleye dinleye büyüdüm uyusuk...
    hala o esprileri yaparım çok kimse anlamaz:)))

    "daha okuyacaktıkta hoca öldü" muhabbetini 5 m,ilyon kere felan yapmısımdır mesela hala yapmaktan zevk alırım.
    galaksi taksi gordüm geçen gerçek hayqatta gülmeye basladım alo galaksi taksi geldi aklıma.
    kral baban çoban kocan olur mu lan hayvan diye boğüre boğüre gülerim hala:))

    severiz sayarım abileri.

    ayrıca metin abi çok fena rakı içer muhabbeti birikimi de sahanedir bunu da burdan belirteyim:))

    bilmeyen arkadaslar için bi kaç link vereyim ve ben müsade isteyeyim:))

    http://www.youtube.com/watch?v=Avts52sZhTg

    http://www.youtube.com/watch?v=WgQZdMCSShE

    http://www.youtube.com/watch?v=GSW5TWT0UHI

    http://www.youtube.com/watch?v=J7VTGUiILwA

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kabarelerini bilmem. Ama bahsettiğim filmleri çok güzel. :)

      Sil
  7. ay ne oldu, öldü mü bunlardan biri?

    gizlemeyin benden, doğruyu söyleyin...

    (ben bu sahneyi bi yerden hatırlıyor gibiyim :)))

    YanıtlaSil
  8. dejavu dersem kovalayın beni. aha, dedim mi yoksa. topukkk :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah iyiliğinizi versin İnşaallah... :D

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İşe Girişte İstenen Belgeler Nerelerden Alınır?

İş bulmakla iş bitmiyor. Bunu biliyoruz. Zira elinize bir liste tutuşturuyorlar hemen. Git hepsini tamamla getir. Bu ilk deneyiminizse şayet, panik başlıyor hafiften. Bissürü evraklar. Şimdi bunlar, nereden, nasıl alınır?
Bende bu devrede biraz olsun yardımcı olmak adına, bazı evrakların, nereden alınacağını paylaşmak istiyorum. Şuanki pozisyonum vesilesi ile çoğunu biliyorum.
Gelelim listeye.
1.İkametgah. Şimdilerde adı Yerleşim Belgesidir. Bunu hemen not düşelim. İkisi de aynı evrak. Kafalar karışmasın. Sadece adı değişti. Bu belge, muhtarlıklardan alınır.
2.Nüfus Cüzdan Süreti veya Örneği. Bunlarda aynı evraktır. Bazı yerlerde örneği diye geçer, bazılarında süreti diye. Bu evrakta muhtarlıklardan alınır. Resimli bir evraktır. İsterseniz resimsiz olur ama resimli olması iyi olur.
3.Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği ya da kısaca Nüfus kayıt örneği de yazanlar da var. İşte bu noktada kafa karışıyor. Zira bu sebeple nüfus cüzdan örneği sanılıyor. Bu Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği, nüfus müdürlükl…

Bir İnsanı Deli Etmenin Yolları.

Size önereceğim bu yol aslında çok basit. Ama tabi basit olduğu için etkisi geçicidir. Eğer kalıcı hasar bırakma derdindeyseniz, lütfen başka kapıya. Şimdi, birini gıcık etmek, delirtmek, sinirden kudurtmak istiyorsanız, (tamam sonuncusu biraz fazla kaçtı, kabul ama ruh haline göre kudurabilirde) yapacağınız çok basit bir işlem. Yalnız, önce iyi bir gözlemci olmanız gerektiği söylemem lazım. Bir insanı delirtmek öyle kolay değil. Biraz emek şart. Lütfen. Hedefimizdeki delirteceğimiz şahsı, önce bir gözlemliyoruz. Yanından ayrılmıyoruz. Gözümüz hep üstünde olmalı. Evet, hedefimiz, bir iş yapmaya mı koyuldu, işte işlemimiz başlıyor. Hazır olun! Her ne yapıyorsa, diyeceğimiz şey şu: onu yap. Evet bu kadar basit. Geliyor mu, gel, diyeceksin. Gidiyor mu, git diyeceksin. Getiriyor mu, getir diyeceksin. Açıyor mu, aç diyeceksin. Özetle yaptığı işi yapmasını söyle.Buradaki hassas nokta, işe başladığı an yap demek. İşte gözlem, bu konuda şart. Düşünsenize. Ne kadar deli edici bir şe…

Güven Duygusu - Hikaye

Dükkana girdiğimde, şöyle etrafa bakınıp ne alacağımı düşünüyordum. Sonra ağlama sesini duydum. Herhalde annesi istediğini almıyor çocuğun diye düşündüm. Raftan en sonunda bir şey seçip kasaya yöneldim. Ağlayan çocuğu gördüm. Sandığım gibi annesine ağlamıyordu. Yalnızdı. Dükkan sahibi müşterisine para üstü verirken, çocuğa bakıp,” hadi defol git, git demedim mi sana. Yok benim beleş verecek malım...” diye sinirli ve hiddetli bir şekilde bağırıyordu. O müşteri çıkınca sıra benimdi. Gözüm çocuktaydı. Gayri ihtiyari elimdekini masaya bıraktım. Çocuk: “ amca, vallahi doğru söylüyorum. Paramı kaybettim, anam evde ekmek bekliyor. Sonra veririm sana. Lütfen..” diyordu, ağlayarak. Dükkan sahibinin “ borcunuz 1.75 lira” dediğinde göz göze geldik. Artık nasıl bakmışsam adam bana “ hep böyle bunlar bacım” cümlesiyle başlayan uzun bir açıklama yaptı. Çocuk verilen parayı kaybettiğini söylüyor, sonra başka dükkandan çikolata alıyormuş. Çocuğa baktım. Oda bana baktı. “ Abla valla birkez yaptım, o gü…