26 Eylül 2013

Bu Saç Kimin Saçı?

Kendimden biliyorum, anneler kızlarında uzun saç seviyorlar. Hele bir kes o saçı, Maazallah hakkını, sütünü bile haram etmeye gider olay. Tamam abarttım da küsecekleri kesin. O saç uzayanakadar da barışma ihtimali zor olur kanımca. Zira baktıkça hatırlar kadın.
Allah için, annemin saç konusunda küçükken takıntısı yoktu. Hiç uzun olmadı saçlarım küçükken. Toplanacak kadar uzun olmuşlardır sadece.
Ama şimdi gözüme takılıyor. Küçücük kızların saçları bellerinden aşağıda. Bir de sallım sallım geziyorlar. Pardon, gezdiriliyorlar. Ya, aklıma takılıyor, o küçük kız tuvalette o saçları nasıl zaptediyor. Değer yahu illa ki o saçlar. Deneyimle sabittir. Ben bile yaşıyordum az daha. Ki küçük değildim.
Hadi o kısmı geç. O saçlarla uğraşmak eziyet en başta. Yatarken dert, kalkarken dert. Yıkanırken ayrı dert. Ne gerek var o küçük kıza bu cefayı çektirmeye. Sırf sen istiyorsun diye. Tamam çocuğun kendisi de istiyordur da, afbuyurun poposundan aşağıya kadar da istemiyordur o saçı. El insaf yani. Çocuk rahatça oyun mu oynasın, saçına mı sahip çıksın o yaşta.
Diyorum ya, birde o saçı hiç toplamıyorlar. İtina ile salık bırakıyorlar. Maksat hava basmak tabi. Bak bak, ne güzel saçları var, desin elalem. Ama o küçük yavruyu düşünen yok. O saçı o taşıyor hanım. Çok istiyorsan kendi saçını uzat. Ama tabi onca işin arasında kendi saçınla uğraşman zor olur. En kolayı çocuğun saçını uzatmak.
Bunun bir açıklamasını yapın. Tamam, çocuğunun saçını istediğin gibi uzat, kes, ister kel yap da, merak ediyorum, o kadar uzatmanın nedeni ne? Hadi uzattın, bari çocuk oynarken topla, toplat saçlarını. Çocuğa eziyet, başka bir şey değil.
Ne zaman yolda böyle upuzun saçlı çocuk görsem, bunlar gelir aklıma. Hatta kimisinde toplamak arzusu duyarım. Çocuk böyle arkaya arkaya attırmaya çalışırken saçlarını.
Uzun saça bir şey dediğim yok da, abartıp yerlere değecek kadar saçı uzatılmış garibim kız çocuklarını görünce, neden, diye sormadan edemiyorum.
Neden?




10 yorum:

  1. Benim saçlarım lise sona kadar çok uzundu oturduğumda yere kadar gelirdi babam çok severdi diye uzundu saçlarımız ama annem biz küçükken her gün tarar örgü örerdi hiç açık olmazdı sonra kestirdim o upuzun saçlar bir anda omzumun üstüne çıktı babam kıyameti koparmıştı o zamndan beti de çok uzatmam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Babalar da var değil mi, isteyen. Onları düşünmemiştim.

      Sil
  2. ne ilginç konular :)) değer diyorsun :))

    YanıtlaSil
  3. benim annem :) ilkokul yıllarında saçımı uzatmama müsaade etmezken, ortaokuldan sonra aman kestirme sakın demeye başladı, sanırım onunda senin gibi endişeleri varmış ki, büyüyene kadar sesini çıkarmamıştı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim annemde öyle işte. küçükken büyütmedi. Şimdi kestircem lafına bile tavır yapıyor. Gerçi ben ona çaktırmadan ucundan ucundan alıyorum. :) :)

      Sil
  4. Ben küçükken saçlarım uzundu tıpkı anlattığınız gibi..Kızım küçükken ise saçlarını hep kısacık kestirdim..Şimdi kızım kocaman ve saçları upuzun:):):) Uzun saç çok hoş ve kadına yakışıyor..Kısa saç ise bir kadını oldukça tarz ve olduğundan daha genç gösterebiliyor..Tabii ne olursa olsun bakım çok önemli..Bakın aklıma ne getirdiniz yahu..Daha dün bir arkadaşım lavanta ile saç bakımı yapmış onu paylaşmıştı, bende acaba yapabilirmiyim dedim içimden..Belki denedikten sonra yazarım bloğumda..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçük çocuklara kısa saç makbul bence. :)
      Merak ettim, deneyin de belki bende denerim. :)

      Sil
  5. Bilmediğim bir konu. Kız çocuğum da yok ki:))
    Ama bana sorarsan oyun oynamak için falan hiç pratik gelmiyor, tam tersi tehlikeli de.

    YanıtlaSil