Yalan yok. Eskiden birçok şey daha güzeldi. O güzel şeylerin içinde şarkılarda var hiç şühpesiz. Bunu ispatlayansa hala o eski şarkıları eskitememiş olmamız. Hala bıkmadan dinliyor. Özlemimiz, aşkımız sevdamız çoğalıyor her defasında.
Şimdilerde bir moda çıktı. Aslında pek de yeni sayılmıyor. Reklam sektörü yenileri geçtim, eski şarkılarımızı da kendilerine araç etti.
Mesela, Yarim İstanbul. Gittiler o güzel şarkıyı bir mobilya reklamına uyarladılar.Ayten Alpman'ın Ben Varım şarkısı da bir bankanın şarkısı oldu çıktı.
Daha var. Şu an aklıma ilk gelenler bunlar oldu.
Bence bu durum, reklamcıların hazırcılığı. Tembelleşmişler artık. Bir firmaya kendilerince bir şarkı bulamıyorlar. Yahut o yol daha pahalı. Zira bizde emek dediğin çok ucuz birşeydir. Hele eskilerin çoğunun telif hakkı bildiğim kadarıyla yok bile. Bu bakımdan herhal hem kolaylarına hemde ceplerine böylesi iyi geliyor olmalı.
Tıpkı dizi sektörü gibi. Dizilerin yarısı bir kitap ya da filmden uyarlama diyebiliriz. Ve çoğu eskisini aratıyor maalesef.
Bu durumdan çıkan sonuç; artık iyi şeyler üretilemiyor. Hemde her alanda neredeyse. Herşey bir öncekinin kopyası. Yahut eskisinin yeni uyarlaması. O olmazsa yeni düzenlemesi. Ya bi şarkıcının albümünde (ki bu iyi bir şey yinede, iyi bir çalışma oluyorsa) ya da bir ürünün yeni melodisi oluyor.
İyiki vaktiyle ustalar iyi çalışmış. İyi çalışmalar, eserler ortaya çıkarlarmış. İyi ki.
Yoksa şimdikilerin hali nice olurdu. Demi ama !? ...
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder