10 Eylül 2012

Kpss Denilen İllet


Evet tamamiyle illet. Kabus. Hele ki öğretmenler için. Sen kalk bilmem kaç sene oku. Dirseklerin çürüsün. Asosyal olma eşiğine gel hatta. Sonra bitsin okul. Adın öğretmene çıksın ama sen öğretmen olama.

Niye? Niye? ...

Çünkü daha önünde Kpss var anacığım. Sen okudun da ne oldu ki? Herkes okuyor.
O kadar okumak için sınava gir. Yetmez..
Okul bitince yine sınava gir. Yetmez..
Birde atanmayı bekle.

Millet boşuna uğraşıyor öğretmen olmak için. En iyisi sağlıkçı olmak. Tamam, onlarda da Kpss var ama onlarda bekleme derdi yok. Puanları 50 ve altında olsalar bile atanıyorlar. Sağlıkçıya doymuyor bu devlet. Açıkta kalma derdi hiç yok. Ohh ne ala. İçim götürseydi bende sağlıkçı olabilirdim. Gerçi masabaşı olanları da var ama o meslek grubu yeni çıktı. Kaçırdım. Yahut ben öyle biliyorum.

Şu sıra, Kpss telaşı demiyelim de, Kpss odaklıyım diyelim. Zira bu üçüncü girişim olacak. Her girişin her atamasına başvurdum. Ama olmadı. Hoş, benim puanda öyle ahımşahım bir şey değildi. Kısmet diyorum artık. Ve kısmeti biraz olsun zorlamak adına çalışmayı arttırdım bu yıl. Bu sefer İnşaallah. Hem yaş olarak da şansım artabilir. Puanı aynı olanlardan yaşı büyüklere öncelik var diye okumuştum kılavuzda. O bakımdan yaşımın ilerlemesine sevinmem mi lazım bilemiyorum. Neyse..

Şuan baktım hala nerede sınava gireceğimi bile bilmiyorum. Henüz açıklanmadı. Ne bekliyorlarsa artık. Şurda sınava ne kaldı ki..

Birde bilmeyenler vardır. Önlisans Kpss sınavı 22 Eylül Cumartesi günü sabahtan olacak.
Bunu ilk arkadaşıma demiştim de, kalpten gidiyordu resmen kız. Birgün kaybım olacak diye. Baya çalışıyor. Kursa bile gitti. Hatta hala gidiyor. Yani test çözüyorlar artık. Ben veremedim o kadar parayı. Azbuz değil, binleri aşan fiyatları var en ucuzunun bile yahu. Pes.. Pes yani. Gözleri dönmüş adamların. Parayı nerden kolay kazansak diye bakıyorlar. Fakirin fukaranın parasına acımıyorlar. Bana göre..

Benim molam devam ediyor. Bloguma bakıyorum yinede. Hepten boşlamadım. Sizinkileri okuyorum arada. Ama yorum yapmıyorum. Yaparsam tutamam kendimi diye.

Bugün öğretmen atamaları molası verdim. Patronun yeğenide atanacak, deli gibi sonucu görmek için uğraşıyorum sabahtan beri. Sanki ben atandım. Utanmasa kapıya yazı asacak, aynen böyle:
atama sonucuna bakılıyor, evrak vermiyoruz..

O kadar bi deli oldum, tahmin edin artık beni. Kendim için uğraşmadım bu kadar ben. Sinirleniyorum. Ama içimden sakin ol diyorum. Anlamaya çalış. Bin kere atanmıyor herkes.

Uzun lafın kısası hazır çalışamıyorum, bir şey döktüreyim dedim iki arada derede. Hadi bana müsaade..

17 yorum:

  1. Yazina can-i gonulden katiliyorum,haftaya kpss var:( calismadm calisamadm

    YanıtlaSil
  2. Daha iki hafta var:d bu guzeldi, elifffG ben twitta takpcin oluverdim gari:)

    YanıtlaSil
  3. Twit testleri diye bi yazini gordum sanki blogda ama bulamiyorum smdi:s

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. http://ayisigininhayaldunyasi.blogspot.com/2012/08/twitter-psikopat-testleri.html

      Bunu kastediyorsunuz herhalde. :)
      Tamam, teşekkürler.

      Sil
  4. bir iki kez kpss ye girip kadro bulamayıp atanamayan ve sonra memur olma yoluna gidenler de var. bu ülke eğitim sistemi sonucu daha çok şeyler olur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet malaasef. Bugün gördüm, kadın 10 senedir atanmayı bekliyordum dedi. Daha ne denir..

      Sil
  5. Yazık... Hakikaten çok yazık. Size o kadar katılıyorum ki, bugün televizyonda izledim atanan öğretmenleri, hepsi sevinçten ağlıyordu. Ülke öğretmenleri bile bekletiyorsa, öğretmenlere bile mezun olmalarına rağmen türlü işkence dolu sınavlar reva görülüyorsa eğitim sisteminin değiştirilmesi gerektiğinden kimse bahsetmesin bence. Öncelikle iş imkânı sağlansın, millet okumaya heveslendirilsin, emeklerin boşa gitmeyeceğine dair garanti verilsin. Onca sene okuyoruz, elde kalan diploma oluyor. Bu devirde doktor, mühendis takıntısı var. Memur olacaksın da nasıl olacaksın... Allah yardımcınız olsun, başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, okuyun deniyor ama bu memlekette mühendisler bile iş bulamıyor ki.
      Millet diplomadan evvel artık tecrübeye bakıyor. Haklılar. Bizde mezuniyet sonrası o işde ilerlemek de zor ki.. Anca tanıdığın olacak. O da herkese kısmet olmuyor ne yazık ki.
      Yani özetle nerden tutsan elde kalıyor.
      Çok teşekkürler.

      Sil
  6. KPSS'den iyi puan alıp da mutlu olamayan insanlar da var. İyi bir puan alamasanız da dünya sonu değil. Çok takmayın derim ben. ;)) Eğer gönülden istiyorsanız iyi şeyler düşünün, evrene bol bol enerji gönderin mutlaka olur. ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Gönderiyorum, güzel hayaller kuruyorum. Ama açıkcası dün soru çözerken baya negatif sinyaller yolladım bi ara. Çözemedim yahu. :)
      Evet haklısınız, sonu değil. Öyle düşünmüyorum çok şükür. Ama takmıyorumda diyemem. :)
      Evren duy beni.. Ben mutlu olacağım İnşaallah. :)

      Sil
  7. Off çok duydum şu Kps midir nedir..Ne illet bişey ki o kimse sevmiyor..sevilecek gibide görünmüyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seven varsa, dişimi kırarım, desem, abartmam galiba. O derece yani bana göre. :)

      Sil
  8. Çay yapıp getirdim size..Sanırım ders çalışıyoruz hiç sesiniz çıkmadı ama bir uğrıyim dedim:)

    YanıtlaSil
  9. Beyaz Sayfa; Çok teşekkürler. Ellerinize sağlık. Şifa oldu çayınız. :) Evet, çalışmaya çalışıyorum. Ama haftasonu burdayım İnşaallah. Az kaldı. :)

    Safransarı; Çok teşekkürler. Amin amin. Az kaldı, artık bakmasam diyorum ama yeni birşey çıkıyor hep...

    Siyahkuğu; Allah şimdiden sizede kolaylıklar versin. :)

    YanıtlaSil