21 Eylül 2011

Dünya Alzheimer Günü

Yıllardır bana hiç böylesi boş gözlerle bakmamıştı. İçimde birşeylerin kırıldığını hissettim. Ama haksızdım. Buna hakkım yoktu. Beni böylesine unutmasının nedeni yine bendim. Az üzmedim onu. Günlerce konuşmadığım zamanlarım oldu. Üzüntüsünü gördükçe hem üzülür hemde içten içe sevinirdim ya. Ne fenaymışım. Gençtim ama o zamanlar. Bana hep öyle güzel ve manalı bakacak sandım. Hep genç kalacağız sandım...

Şimdi ise ikimizde yaşlandık. Ve bunca yılın yaşanmışlığını bir ben hatırlıyorum. Bir an olsun ayrılmadan yanından ona bakıyorum. O, benim sevdiğim adam, ömrümü birlikte geçirdiğim insan, bana yine o aşk dolu gözlerle baksın. Kalan ömrüme yeter de artar bile...

.... ....

Bugün 21 Eylül. Bugün Dünya Alzheimer günü.

Peki alzheimer hastalığı ne, hakkında ne biliyoruz ?

Sebebi henüz bilinemeyen alzheimer hastalığının genetik olduğu düşünülmekte. Hastalık, günlük yaşamı etkileyen unutkanlıkla kendini gösteriyor.


Aslında doğru bildiğimiz yanlışlara bir yenisi etkileniyor bu hastalığı araştırırken. Her insan yaşlandığı için unutmuyor. Yani bunama denilen şey, yaşlılıkla gelen bir şey değil. Alzheimer belirtisi olan unutkanlık başta eşyaların yerini unutma, bildiği yolları şaşırma ile başlayıp insanın sosyal ve günlük yaşamını alt üst ediyor. Ve insan bakıma muhtaç hale geliyor.
Ve alzheimerin henüz bir tedavisi bilinmiyor.
85 yaşın üstündeki kişilerin yarısında alzheimerin görülmesi bekleniyor.
Alzheimerin nedenleri arasında depresyon ve stresin yeride çok büyük.
Yapılan araştırmalar Türkiyede 400bin kişinin alzheimer hastası olduğu yönünde.

... ...

Unutmak... Sevdiklerini, sevenlerini, alışkanlıklarını... Ve hayatın kocaman bir boşluğa dönüşür. Sen farkında bile olmazsın.
Unutmak her zaman insanın seçimi olmuyor...

Tüm hastalara şifalar diliyorum.

Hastalık ile ilgili detaylar için: Alzheimer dernegi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder