10 Eylül 2011

Facebook'un Fendi Mns'i Yendi

Bilmiyorum hala mns adresleri üzerinden resim yükleyen, albüm oluşturan var mı?
Adı da birşeydi ama unuttum. Baya baya hatırlıyorum da face'in (sadece o kısmı) aynısı idi. Gerçi face de arkaplan yok. Mns de o özgürlüğün var ama.

Geçen arkadaşların face de yazdıkları dikkatimi çekti. Daha doğrusu doğru hakketen dedirtti bana.
Facebook adresi alanlar artık mns lerini kullanmıyor desek yeridir. İletişim için face yetiyor çoğu kişiye.
Zati mns de görmediğinde face de mutlaka denk geliyor.

Peki ikisi bir mi? İkisi birden yürümüyor mu ?

Kendi açımdan düşünürsem, bence farklılar. Mesela ben face'i sohbet etmek için pek kullanmıyorum. Yani face adresi oluşturmamın nedeni o değil.
Sosyal paylaşım sitesi adı. Gerçi paylaştıığım pek birşey de yok. Okul arkadaşlarımı aradım buldum. Face adresim onlar ve çok yakın akrabalarımdan ibaret.
Sosyal iletişim aracım yani. Mns de göremediklerimi görüyorum. Ne yaptıklarını takip edebiliyorum. Doğum günlerini kaçırmıyorum. Ve onlarla yıllar sonra biraraya gelebiliyorum.

Bunları mns üzerinden yapamazdım.
Ama mns üzerinden dikkatimi sadece konuştuğum arkadaşıma verebiliyorum. Kim ne paylaşmış, dur şuna da bakayım (gerçi hiç böyle olmadı,sadece tahmini) diye dikkatim dağılmıyor.
Mns de sadece arkadaşımı görüyorum. Birebir onla muhatabım yani.

Hem üstelik ben seviyorum mns'i.
Hemde dediğim gibi face muhabbet edilecek yer değil. Toplanılacak yer. Organizasyon yapmaya müsait bir yer. Haber alma aracı.

Ama çoğu kişi ben gibi düşünmüyor.
O yüzden face adresleri dışında onları mns de görmek artık imkansız.
Sorduğunda face'deyim demeyi iyi biliyorlar.
E ne olmuş, bende mns'deyim. Eğer konuşmak istersen...

Son olarak Facebook Hakkımda yazım:
"Facebook sevmezlerden
Gıcık
+ Sevimli..."

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder