28 Haziran 2011

Yaşanmış Diyaloglar

Aşağıdaki diyaloglar yaşanmış, gerçek kesintilerdir.
Paylaşmamın nedeni sadece bilinen bazı yanlışlara engel olmak. Doğruları göstermektir.
Saygılar....

M: memur
G, B,C ve D ise vatandaş

G: Kimliğimi değiştireceğim.
M: Resim alalım.
G: Sizede mi lazım?  Bir tane var, onu da nüfüse vereceğim. Sonra getirsem size....
M: Olmaz. Resmi onaylıyoruz. Nüfusda ona göre veriyor belgeyi size.
G: Tamam. Bunu vereyim.
M: Aynı resimden var  yanınızda değilmi?
G: Yok. Nüfusa başka vereceğim.
M: Bize verdiğiniz resim ile nüfusa vereceğiniz resim aynı olmalı.
G: Farklı olmuyor mu? Başka resim yok ki.
M: Maalesef.


B: Adresimi taşıdım. Onu değiştirecektim.
M: Değişiklikler nüfus müdürlüğünden oluyor.
B: Aynı mahalle yine. Bi sokağı değiştirdim.
M: Yine nüfus müdürlüğüne gidilecek. Artık muhtarlıktan olmuyor.
B: Ee.. Sizden bi belge falan lazım mı? Onu verin öyle gideyim. Bi daha dönmiyim ordan.
M: Fatura alıyorsunuz yanınıza sadece. Sizin adınıza ait.
B: Yeni adresde mi? Orda benim adıma yok evsahibi adına olanı alsam.
M: O olmaz. Sizin adınıza olması lazım.
B: Faturasız olmuyor mu?
M: Adres boş ise olur. Sizden önceki kiracı kaydını almışsa sorun olmaz.
B: Boş boş. Çok olmuş taşınalı.
M: Tamam.

C: Kimlik değiştireceğiz.
M: Tamam. Kimliği ve resim alalım.
(Kimlik eşine aittir.)
M: Kendisi nerde?
C: Evde. Gelmesi mi gerekiyor ?
M: Tabi ki. İmzası lazım.
C: Gelemez ama. Ben eşiyim işte alamıyor muyum onun yerine.
M:  Buraya gelip kendisi imza atması lazım belgeye. Nüfusa da kendisi gidecek.
C:  Ben atarım onun yerine bişey olmaz.
M: Olur mu öyle. Gelmesi lazım buraya da nüfusa da.
C: Tamam nüfusa gidecek de buraya gelmese olmuyor mu? Çocuk var küçük.
M: Olmaz...

D: İkametgah alacağım.
M: Nereye vereceksiniz?
D: A sokakta oturuyorum.
M: Yok belgeyi nerde kullanacaksınız?
D: Lazım. Belli değil.
M: Bir yer yazmamız lazım ama.
D: Boş olmuyor mu? Ben yazarım sonra nereye vereceksem.
M: Hayır. Sistem boş olarak vermiyor. Nereye verileceğini yazmamız gerekli.
D: hımm...

2 yorum: