28 Şubat 2013

Otur.

Resmi bir kuruma ya da bir ofise girdiniz. İşiniz halolsun diye ayakta bekliyorsunuz. Masa başındaki yetkili:
  • Otur.
Dedi ve hemen oturdunuz.

Telaşlanmayın. Normalsiniz. İnsanların yüzde doksanı, bu komutu duyunca oturuyor. Oturmayan ve yok böyle ayakta iyi, diyenler azınlıkta.

Bizim patron çok yapıyor bunu. Otur, diyor, oturuyor karşısındaki. Bense, kibarlıktan ödün vermiyorum ve oturun diyorum. Ama genelde böyle koltuğa yan göz bakanlara, oturacak gibi görünenlere. İnsan kendini belli ediyor. Ya da zamanla insanları öğreniyorsun.

Kimisi oturmak için izin istiyor mesela. Böylesi kibar insanlar da var. Onlara en sevimli halimle, tabi ki, diyorum.

Bazı insanlarda var ki, masaya abanıyorlar. Sanki kırk yıllık arkadaşı ile konuşmaya gelmiş. Onlara tuhaf gözlerle bakıyorum. Öyle nasıl rahat oluyorlar acaba? Rahatlıkta bir yere kadar bence.

Bense, gittiğim yerde kendimden oturmayı seçiyorum genelde. Rahat ve kendinden emin görünmek istiyorum.

16 yorum:

  1. Ben bu konuda çekingenimdir bayağı, öyle rahat raht gidip oturamam. Hatta otur falan dediklerinde önce bikaç kere ben böyle iyiyim derim, sonra ısrarlar artınca pineklerim olduğum yere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Evet eskiden bende öyle idim. Ama artık oturmak istiyorsam ya kendim oturuyorum ya da ilk komutta çöküyorum. :)

      Sil
  2. hahaaaa :) ben o azınlıktaki kişiyim..selamm:)

    YanıtlaSil
  3. ben de azınlıktaymışım ısrar edilse bile zor otururum :DD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Oturmak iyi oluyor ama. Karşısındaki kişi de rahatlıyor işini yaparken.

      Sil
    2. omo o zaman karşıdaki kişiyi rahatlatmak adına oturabilirim bak ben böyle düşünmemiştim hiç o tarafa geçmediğimden işte ama ben uzakta dururum rahatsız etmem öyle oturmak daha iyi tabi deneyeceğim:)

      Sil
    3. Siz rahat olun. Ama oturarak beklemek de iyidir ya.. para ile değil ya. :D :)

      Sil
  4. zaten aslolan oturmaktır. Nezaketle "buyrun, siz şöyle oturun" dersin ama onun açılımı " la bi dikilme tepemde de işimi göreyim, abanma şu masaya, bilgisayardaki bilgiler hususidir, görmemelisin vs." dir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) :)
      Bilgisayar demişken, birde eğilip ona bakmaya çalışanlar da var. Delleniyorum resmen. :) Yalan yok.

      Sil
    2. zaten bizim işimizde bakmaması gerekiyor yasal olarak, görmemesi gereken bilgiler olabilir de bunu ne şekilde söyleyip karşındakini bozmayacaksın. o bazen olamayabiliyor. bilgisayara bakmayın desen bile bozulur. en güzeli oturtmaya çalışmak :)

      Sil
    3. Aynen bizimkinde de. Hoş, baksa da bakanın anlayacağını sanmıyorum ekrandaki bilgiden ama. :) Bakmaya çalışması hiç hoş değil cidden.
      Ben en çok, ayakta bekleyen beni gerdiği için otursun istiyorum. Ayakta daha çok bekliyormuş gibime geliyor. :D

      Sil
  5. hihi zor anlar ya bunlar evet.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Zor değil ama zorlaştıranlar da yok değil.

      Sil
  6. Aslında çok doğru ya. Şimdi okuyunca fark ettim. Belki de bu bizim karakterimiz hakkında bilgi de veriyor olabilir. Kendiliğinden oturmamaız, söylendiği gibi oturmamaız ya da sizli olaracak şekilde söylediğinde anca oturmamız vs çeşitli şekilde verdiğimiz tepki olarak.

    YanıtlaSil