12 Şubat 2013

Şifreme Karışma Be Kardeşim.


Sanane benim şifremdeki ünlü/ünsüz, sesli/sessiz, sert/yumuşak olanlardan. Rakamlardan, büyüğünden küçüğünden..
 
Sanane...

Geçen patron için e-devlet girişi yapıyordum. Şifreyi değiştirin diyor ya, ilk girişte.

Yok o olmaz. Yok o öyle olmaz. Bu böyle olmaz. Cıkss.. olmadı yine yap. Olmadı.. beğenmedim bu şifreni..

Neredeyse bir saat şifre uyduramadım. Kendim olsa neyse, adama makul, anlaşılır bir şifre bulmaya çalışıyorum. Belli yaşı geçmiş insan, o karmancurman şifreyi nasıl tutsun aklında. Ama hiç düşünmüyorlar bu tip insanları. Herkesi Maaşaallah internet dahisi sanıyor bu işlemi isteyenler.

Dün  farkettim de, Merkezi Randevu Sisteminde de başlamış bu abuk şifre dönemi.

Biliyorum ki, çoğu yaşlı insan netten randevu almayı bilmiyor. Bize geliyorlar, ben alıyorum. Şifrelerini çok basit yapıyordum. Ama dün, şifrenizi değiştirmelisiniz yazısı ile karşılaştım.

Neymiş.. en 6 karakter olmalıymış.. yok öyle yok böyle olmalıymış.

Ben insanlar unutmasın diye basit şifreler alırken, şimdi hepsini değiştirmem gerek.

Ama yılmadım. Bir yolunu yine buldum. Bir de küçük büyük harf illa ki olacak diyorlar ya, resmen deli oldum. Adam klavyeyi kullanmayı bilmez. Ne bilsin büyük küçük harf ayrımını ya. İnsan az biraz bunu da düşünür. Biraz insanını, hastanı, yaşlısını düşün.

Ama yok. Her şeye karışıyorlar.

Şifre özgürlüğü bile kalmadı kardeşim. İstediğin gibi şifre bile alamıyorsun şu hayatta.

Daha ne diyeyim ben.
 
Şifre alma hakkıma özgürlük istiyorum ben.

18 yorum:

  1. :) bu konuda benzer hisler yaşadım geçenlerde.. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Çok uyuz bir durum ama. Hadi tamam şu kadar olmalı, şartı tamam da, gerisi niye yani..

      Sil
  2. sen de çok şey istiyorsun ama :P

    YanıtlaSil
  3. haklısın kızma yaa.
    allam bi de randevu almayı mı öğretiyon tüh ya.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızmıyorum ama arada delirtiyorlar. :)
      Yok öğretmiyorum. Kimse öğrenmiyor ki, hazır alan varken.. :)

      Sil
  4. 1. bu bi güvenlik önlemi, şifren kırılırsa devletin zaafiyeti olarak görürsün, devleti suçlarsın. makul bi önlem, doğum tarihini şifre yapma dönemi bitti ya da bitmeli yahu :)

    YanıtlaSil
  5. 2. neydi ki, aman salla :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. tamam doğum tarihi şifreniz olamaz da desin. Ama çok karmaşıklaştırıyorlar cidden. Vatandaş için zorluk, o şifre nasıl kalsın akılda yahu. :) :)
      Belki amaç da budur, unutsun, versin yine para, alsın yenisini.. kimbilir. Fesat ben. :D
      :) tamam ikinciyi salladım.

      Sil
    2. amaç o değil, tamamen güvenlik. devlet kadrolarında çalıştıgım için biliyorum, ücretsiz alınan şifrelerde de aynı durum var. en az bir rakam, bi işaret, bi büyük küçük harf, bi noktalama işareti vs. hackerların nasıl saldırılarda bulunduklarından haberin yok tabi, otur pc başında yaz :))) sonra senin bilgilerine ulaşıp ( orda her türlü bilgin mevcut ) bi halt yese birileri, devlet önlemini almadı diye yazarsın. zaten vatandaş asla memnun olmaz, halı olsak da ayaklarına cıksss... aman kızdım bak :)))

      Sil
    3. Aman kızmayın.. ):
      Tamam. İkna oldum. Zaten o lafımı şaka niyetine demiştim. Aklıma yeni şifre için para ödenmesi gelmişti yazarken.
      Ama yine de yaşlı ve pc den anlamaz insanlar için zor oluyor, bunu biliyorum. Onlara laf anlatmak da zordur. :)

      Sil
    4. doom günümü kutlayın, o zaman kızmayabilirim. 35 yaşında bi adam oldum ben yahu. eş dost herkese haber sal, beni tanımasalar da kutlasınlar dooom günümü, please :)

      Sil
    5. Evet öyle idi değil mi? Kutlu ve mutlu olsun doğum gününüz. :) :)
      Haber salarım dört bir yana..

      Sil
  6. evet zor ama napıcan boşver.. bozma sinirini.. sisteme karşı gelme:)

    YanıtlaSil
  7. uyuuuz olurum o duruma, dediğin gibi sanane..
    Merhaba bu arada,:)
    sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi bari, çoğalıyoruz. sevindim. Tek değilmişim. :) :)

      Sil
    2. Merhabalar bu arada. :) Aceleden unuttum.

      Sil