Ana içeriğe atla

Yaşanmış Diyaloglar

Aşağıdaki diyaloglar yaşanmış, gerçek kesintilerdir.
Paylaşmamın nedeni sadece bilinen bazı yanlışlara engel olmak. Doğruları göstermektir.
Saygılar....

M: memur
G, B,C ve D ise vatandaş

G: Kimliğimi değiştireceğim.
M: Resim alalım.
G: Sizede mi lazım?  Bir tane var, onu da nüfüse vereceğim. Sonra getirsem size....
M: Olmaz. Resmi onaylıyoruz. Nüfusda ona göre veriyor belgeyi size.
G: Tamam. Bunu vereyim.
M: Aynı resimden var  yanınızda değilmi?
G: Yok. Nüfusa başka vereceğim.
M: Bize verdiğiniz resim ile nüfusa vereceğiniz resim aynı olmalı.
G: Farklı olmuyor mu? Başka resim yok ki.
M: Maalesef.


B: Adresimi taşıdım. Onu değiştirecektim.
M: Değişiklikler nüfus müdürlüğünden oluyor.
B: Aynı mahalle yine. Bi sokağı değiştirdim.
M: Yine nüfus müdürlüğüne gidilecek. Artık muhtarlıktan olmuyor.
B: Ee.. Sizden bi belge falan lazım mı? Onu verin öyle gideyim. Bi daha dönmiyim ordan.
M: Fatura alıyorsunuz yanınıza sadece. Sizin adınıza ait.
B: Yeni adresde mi? Orda benim adıma yok evsahibi adına olanı alsam.
M: O olmaz. Sizin adınıza olması lazım.
B: Faturasız olmuyor mu?
M: Adres boş ise olur. Sizden önceki kiracı kaydını almışsa sorun olmaz.
B: Boş boş. Çok olmuş taşınalı.
M: Tamam.

C: Kimlik değiştireceğiz.
M: Tamam. Kimliği ve resim alalım.
(Kimlik eşine aittir.)
M: Kendisi nerde?
C: Evde. Gelmesi mi gerekiyor ?
M: Tabi ki. İmzası lazım.
C: Gelemez ama. Ben eşiyim işte alamıyor muyum onun yerine.
M:  Buraya gelip kendisi imza atması lazım belgeye. Nüfusa da kendisi gidecek.
C:  Ben atarım onun yerine bişey olmaz.
M: Olur mu öyle. Gelmesi lazım buraya da nüfusa da.
C: Tamam nüfusa gidecek de buraya gelmese olmuyor mu? Çocuk var küçük.
M: Olmaz...

D: İkametgah alacağım.
M: Nereye vereceksiniz?
D: A sokakta oturuyorum.
M: Yok belgeyi nerde kullanacaksınız?
D: Lazım. Belli değil.
M: Bir yer yazmamız lazım ama.
D: Boş olmuyor mu? Ben yazarım sonra nereye vereceksem.
M: Hayır. Sistem boş olarak vermiyor. Nereye verileceğini yazmamız gerekli.
D: hımm...

Yorumlar

  1. Tanıdık bir memura benziyor (:

    Allah kolaylık versin efenim.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İşe Girişte İstenen Belgeler Nerelerden Alınır?

İş bulmakla iş bitmiyor. Bunu biliyoruz. Zira elinize bir liste tutuşturuyorlar hemen. Git hepsini tamamla getir. Bu ilk deneyiminizse şayet, panik başlıyor hafiften. Bissürü evraklar. Şimdi bunlar, nereden, nasıl alınır?
Bende bu devrede biraz olsun yardımcı olmak adına, bazı evrakların, nereden alınacağını paylaşmak istiyorum. Şuanki pozisyonum vesilesi ile çoğunu biliyorum.
Gelelim listeye.
1.İkametgah. Şimdilerde adı Yerleşim Belgesidir. Bunu hemen not düşelim. İkisi de aynı evrak. Kafalar karışmasın. Sadece adı değişti. Bu belge, muhtarlıklardan alınır.
2.Nüfus Cüzdan Süreti veya Örneği. Bunlarda aynı evraktır. Bazı yerlerde örneği diye geçer, bazılarında süreti diye. Bu evrakta muhtarlıklardan alınır. Resimli bir evraktır. İsterseniz resimsiz olur ama resimli olması iyi olur.
3.Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği ya da kısaca Nüfus kayıt örneği de yazanlar da var. İşte bu noktada kafa karışıyor. Zira bu sebeple nüfus cüzdan örneği sanılıyor. Bu Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği, nüfus müdürlükl…

Bir İnsanı Deli Etmenin Yolları.

Size önereceğim bu yol aslında çok basit. Ama tabi basit olduğu için etkisi geçicidir. Eğer kalıcı hasar bırakma derdindeyseniz, lütfen başka kapıya. Şimdi, birini gıcık etmek, delirtmek, sinirden kudurtmak istiyorsanız, (tamam sonuncusu biraz fazla kaçtı, kabul ama ruh haline göre kudurabilirde) yapacağınız çok basit bir işlem. Yalnız, önce iyi bir gözlemci olmanız gerektiği söylemem lazım. Bir insanı delirtmek öyle kolay değil. Biraz emek şart. Lütfen. Hedefimizdeki delirteceğimiz şahsı, önce bir gözlemliyoruz. Yanından ayrılmıyoruz. Gözümüz hep üstünde olmalı. Evet, hedefimiz, bir iş yapmaya mı koyuldu, işte işlemimiz başlıyor. Hazır olun! Her ne yapıyorsa, diyeceğimiz şey şu: onu yap. Evet bu kadar basit. Geliyor mu, gel, diyeceksin. Gidiyor mu, git diyeceksin. Getiriyor mu, getir diyeceksin. Açıyor mu, aç diyeceksin. Özetle yaptığı işi yapmasını söyle.Buradaki hassas nokta, işe başladığı an yap demek. İşte gözlem, bu konuda şart. Düşünsenize. Ne kadar deli edici bir şe…

Güven Duygusu - Hikaye

Dükkana girdiğimde, şöyle etrafa bakınıp ne alacağımı düşünüyordum. Sonra ağlama sesini duydum. Herhalde annesi istediğini almıyor çocuğun diye düşündüm. Raftan en sonunda bir şey seçip kasaya yöneldim. Ağlayan çocuğu gördüm. Sandığım gibi annesine ağlamıyordu. Yalnızdı. Dükkan sahibi müşterisine para üstü verirken, çocuğa bakıp,” hadi defol git, git demedim mi sana. Yok benim beleş verecek malım...” diye sinirli ve hiddetli bir şekilde bağırıyordu. O müşteri çıkınca sıra benimdi. Gözüm çocuktaydı. Gayri ihtiyari elimdekini masaya bıraktım. Çocuk: “ amca, vallahi doğru söylüyorum. Paramı kaybettim, anam evde ekmek bekliyor. Sonra veririm sana. Lütfen..” diyordu, ağlayarak. Dükkan sahibinin “ borcunuz 1.75 lira” dediğinde göz göze geldik. Artık nasıl bakmışsam adam bana “ hep böyle bunlar bacım” cümlesiyle başlayan uzun bir açıklama yaptı. Çocuk verilen parayı kaybettiğini söylüyor, sonra başka dükkandan çikolata alıyormuş. Çocuğa baktım. Oda bana baktı. “ Abla valla birkez yaptım, o gü…