Ana içeriğe atla

Vampirlerin Ekranlardaki Evrimi

Her vampirli film Ya da dizide vampirlerin ortaklıktan öte illaki farklı bir özellikleri var.
Vampir olmaları, günlük yaşamları falan filan.

Mesela benim aklımda kaldığı kadarıyla Drakula filminde vampirler tabutlarında yaşardı. Sarımsak onlar için tehdit sayılırdı.

Çoğumuz biliyoruz Buffy 'i. Onlarca vampir avladı. Onlarda çoğunlukla mezarlıklarda yaşarlardı. Isırılan vampir oluyordu. Tabi sonrası ölüm. Ve aşırı çirkinlerdi.

Sonra bi Tutulma çıktı. Herkes tutuldu. Vampirler okullu oldu. Gündüzleri etrafta dolaşır oldular. Güneş onlara acı değil pırıltılı bir hava veriyordu.

Birde Vampir Günlükleri çıktı ki onda vampirlerle ilgili ne biliyorsak neredeyse hepsi yalan çıktı. Cadılarla birlikçi çıktılar. Yüzükleri onları güneşe çıkartabiliyor. Fazlada çirkinleşmiyorlar üstelik.
Yani normal insandan farkları yok. Vampir olmak o kadar kolay değil üstelik. Isır, öldür falan. Ha birde zayıflıkları bir ottan geliyor. Sarımsak devredışı yani.

Bana göre bunlar büyük bir evrim. Zaman geçtikçe içimizden biri olmuş çıkmış vampirler.

Şimdilerde bizimde bir vampir öykümüz olacak diye duydum. Osmanlı zamanlarında. Yazarı, Behzat Ç.nin de yazarı olan kişi. Adı bile belli imiş hatta. Vampir-i Osmanlı mı ne. Öyle bişey. Ne kadar doğru yanlış bilemiyorum.
Bizim vampir figürümüz bakalım nasıl olacak? Boy boy yakışıklı uşaklar mı olur artık. Ya da şöyle bi değişiklik olur baş vampirimiz kadın olur. Ee bi farkımız olsun. Diğerleri hep erkek. Değil mi ama?

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İşe Girişte İstenen Belgeler Nerelerden Alınır?

İş bulmakla iş bitmiyor. Bunu biliyoruz. Zira elinize bir liste tutuşturuyorlar hemen. Git hepsini tamamla getir. Bu ilk deneyiminizse şayet, panik başlıyor hafiften. Bissürü evraklar. Şimdi bunlar, nereden, nasıl alınır?
Bende bu devrede biraz olsun yardımcı olmak adına, bazı evrakların, nereden alınacağını paylaşmak istiyorum. Şuanki pozisyonum vesilesi ile çoğunu biliyorum.
Gelelim listeye.
1.İkametgah. Şimdilerde adı Yerleşim Belgesidir. Bunu hemen not düşelim. İkisi de aynı evrak. Kafalar karışmasın. Sadece adı değişti. Bu belge, muhtarlıklardan alınır.
2.Nüfus Cüzdan Süreti veya Örneği. Bunlarda aynı evraktır. Bazı yerlerde örneği diye geçer, bazılarında süreti diye. Bu evrakta muhtarlıklardan alınır. Resimli bir evraktır. İsterseniz resimsiz olur ama resimli olması iyi olur.
3.Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği ya da kısaca Nüfus kayıt örneği de yazanlar da var. İşte bu noktada kafa karışıyor. Zira bu sebeple nüfus cüzdan örneği sanılıyor. Bu Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği, nüfus müdürlükl…

Güven Duygusu - Hikaye

Dükkana girdiğimde, şöyle etrafa bakınıp ne alacağımı düşünüyordum. Sonra ağlama sesini duydum. Herhalde annesi istediğini almıyor çocuğun diye düşündüm. Raftan en sonunda bir şey seçip kasaya yöneldim. Ağlayan çocuğu gördüm. Sandığım gibi annesine ağlamıyordu. Yalnızdı. Dükkan sahibi müşterisine para üstü verirken, çocuğa bakıp,” hadi defol git, git demedim mi sana. Yok benim beleş verecek malım...” diye sinirli ve hiddetli bir şekilde bağırıyordu. O müşteri çıkınca sıra benimdi. Gözüm çocuktaydı. Gayri ihtiyari elimdekini masaya bıraktım. Çocuk: “ amca, vallahi doğru söylüyorum. Paramı kaybettim, anam evde ekmek bekliyor. Sonra veririm sana. Lütfen..” diyordu, ağlayarak. Dükkan sahibinin “ borcunuz 1.75 lira” dediğinde göz göze geldik. Artık nasıl bakmışsam adam bana “ hep böyle bunlar bacım” cümlesiyle başlayan uzun bir açıklama yaptı. Çocuk verilen parayı kaybettiğini söylüyor, sonra başka dükkandan çikolata alıyormuş. Çocuğa baktım. Oda bana baktı. “ Abla valla birkez yaptım, o gü…

Bir İnsanı Deli Etmenin Yolları.

Size önereceğim bu yol aslında çok basit. Ama tabi basit olduğu için etkisi geçicidir. Eğer kalıcı hasar bırakma derdindeyseniz, lütfen başka kapıya. Şimdi, birini gıcık etmek, delirtmek, sinirden kudurtmak istiyorsanız, (tamam sonuncusu biraz fazla kaçtı, kabul ama ruh haline göre kudurabilirde) yapacağınız çok basit bir işlem. Yalnız, önce iyi bir gözlemci olmanız gerektiği söylemem lazım. Bir insanı delirtmek öyle kolay değil. Biraz emek şart. Lütfen. Hedefimizdeki delirteceğimiz şahsı, önce bir gözlemliyoruz. Yanından ayrılmıyoruz. Gözümüz hep üstünde olmalı. Evet, hedefimiz, bir iş yapmaya mı koyuldu, işte işlemimiz başlıyor. Hazır olun! Her ne yapıyorsa, diyeceğimiz şey şu: onu yap. Evet bu kadar basit. Geliyor mu, gel, diyeceksin. Gidiyor mu, git diyeceksin. Getiriyor mu, getir diyeceksin. Açıyor mu, aç diyeceksin. Özetle yaptığı işi yapmasını söyle.Buradaki hassas nokta, işe başladığı an yap demek. İşte gözlem, bu konuda şart. Düşünsenize. Ne kadar deli edici bir şe…