29 Ağustos 2013

Oyuncu Değişikliği.


Galiba bu terim genelde sporda kullanıyor. Ama merak etmeyin, o olaya girmeyeceğim. Henüz aklımı peynir ekmekle yemedim.
Dizilerdeki oyuncu değişikliğinden bahsetmek istiyorum. Şimdilerde yeni sezonlar başlıyor ya, onların deyimiyle taze kanlar geliyormuş dizilere. Sanki diğerleri bayatlamıştı da. Madem bayatlamıştı niye bitirmiyorsun diziyi. De mi ama... 

  Bu sezon bu konuda en dikkat çeken dizi, Avrupa Avrupa dizisi. Kadro baya değişmiş arkadaş. Koparan ailesinin ana-babası yok. Meşhur haylaz dayı yok. Dizinin makmazeli yani sonrasının madamı yok. Yerlerine yeni yüzler getirilmiş. Sebep? ... Kimbilir ne... Zaten bilen bilir, Gülbahar karakterini ilk önce İpek Tuzcuoğlu oynuyordu. Sonra birden Ebru Cündübeyoğlu oldu. Hadi neyse ona alıştık bir şekilde. Hatta İpek'i unuttuk. Ama şimdi dizi toptan değişmiş gibime geliyor. İlk gördüğümde yeni gelenlerin gidenlerin aynen yerine geldiğini sandım. Yok artık dedim. Bu kadar da olmaz. Dizi tarihinde ilk olurdu herhalde. İki baş oyuncu birden değişiyor aynı rol için. Hadi bizi bir rol için değişikliğe alıştırdılar da, ikisi birden fazla gelir.
Bu durum Avrupa Avrupa için değil, tüm diziler için geçerli. Böyle oyuncu değişiklikleri bence dizilerin izlenirliğini düşürüyor. Haksız mıyım sizce? Her sezon başka yüzler, başka başka hikayelerle dizinin suyunu çıkarmalar falan. Boşa çırpınış. Madem yeni oyuncu alacak gücün var, dizi çekecek de, git başka dizi çek, niye aynı adla devam ediyorsun? Adı mı para ediyor bu dizilerin bilmiyorum ki... Israrla devam ediyorlar ama konu almış başını gitmiş oluyor.
Şahsen oyuncu olsam, böyle bir teklifi hiç kabul etmem. Yeni tazecik bir dizide oynamak varken, niye başka dizide başkasının yerine geçeyim ki. Yahut cankurtaran rolü üstleneyim.. Oyuncu olsam ilk kurallarımdan biri bu olurdu galiba. :D
Yeni sezon için gördüğüm ve gözüme takılan şimdilik bir dizi. Sizin gözünüze takılan, bildiğiniz varsa paylaşın da bilelim. 


 

9 yorum:

  1. daha az önce yeni bölüm fotoğraflarına bakıyordum, başrol oyuncularını görmeyince ayrıldılar mı acaba diyordum.. hayırlı olsun, izlediğim bir kaç diziden biriydi, umarım izlemeye devam edebiliriz.

    YanıtlaSil
  2. ha bir de bu konuda en iyi değişiklikleri sanırım Gülse Birsel yapıyor. yeni karakter çıkartma konusunda çok başarılı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bakıyordum, eğlencelik niyetine. :)
      Bakalım yeni karakterler nasıl. Bana tanıtımlardan fazla abartılmışlar gibi geldi ama, izleyince görürüz artık.
      Evet, Gülse Birsel bu şekilde Ayrupa Yakasını birkaç sezon yürütmüştü.

      Sil
  3. Kesinlikle Yalan Dünya!
    ve Muhteşem Yüzyıl'ı ne bileyim MerveBoluğur gelmiş bir iki bölümlük izleyeyim, öyle haber vericem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orda kimler değişti, hiç görmedim.
      Muhteşem yüzyıl dizisi de var değil mi ? Hürrem ile bu konuda imzasını attı zaten. :)
      Diğerleri gelip geçici oluyor değil mi?

      Sil
  4. Bu dizi için konuşamam da genelde tüm dizilerde oyuncu değişikliği olunca insanda aynı hissiyatı yaratır ççünkü eski oyuncuya alışırsın. Leyla ile mecnunda leyla her değiştiğinde, spartacüste başrol değiştiğinde ister istemez garipsemişimdir :)

    YanıtlaSil
  5. ben de taze dizide oynardım.
    ama herhalde ekmek kapısı işte.
    ondan yapıyolardır.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      De mi.. bir yerde ekmek kapısı işte. Ama beğenmesek de çoğunu izliyoruz. :)

      Sil