20 Haziran 2014

Gelincik

Usulca yaklaştı yanına. Yaklaştı, yaklaştı. Yüzünü çevirse burun buruna gelebilirlerdi ama, O, geldiğini bile farketmemişti. 
Üzüldü. Bu kadar yakındı ama O, bir o kadar uzaktı. Derin bir iç çekip, izlemeye koyuldu O'nu. Ne kadar güzeldi. Bakmaya bile kıyamam derken, görmese özlüyordu işte. Her gördüğünde, ilk günkü gibi heyecanlanırdı. Sersemlerdi adeta. Ne yapacağını bilemez hale gelirdi. O da gülerdi bu hallerine. Bu sefer de gülsün diye bilerek sersemmiş gibi davranırdı. Öyle güzel gülüyordu ki. 
Bunları düşünürken farketti. Yüzünde bir hüzün gördü. Öyle hayallere dalmıştı ki, farketmemişti bile sevdiğinin yüzüne çökmüş o kara hüznü. Kendine kızdı. Çok kızdı hemde. Nasıl farketmezdi bunu. Sebebini sormak istiyordu. Soramıyordu. Belki de konuşmak için iyi bir fırsattı bu. Kimbilir, bu hüzün birleştirecekti onları. 
Böyle düşünerek cesaret topladı kendinde. Uzun ve derin bir nefes alıp karşısına geçti. Gözleriyle gözlerini aradı. Eğilmiş boynuna dokundu. Ki baksın ona. Görsün o güzel gözlerini. Ama hiç kıpırdamadı. Biraz daha eğildi. Eğildi. Gözlerini gördü. Kapalıydı o güzel gözler. İçi acıdı. Yüzü öyle solgundu ki. 
Bir cesaret, yanağına dokundu hafiften. Sonra geri çekildi. Ama yine o güzel gözleri açılmadı sevdiğinin. Korku salındı yüreğine. Duramadı yerinde bir an. Düşecek gibi oldu.

-Gelinciğim...
 
Bu kısacık ömründe bir gelincik sevmişti. Seve seve, aşık olacak bir gelincik bulmuştu işte. Bilemedi bu kelebek, gelinciğin ömrü, onunkinden kısa idi.
Kelebek bilemedi, sevince susmak olmazdı.

Gelincik: insan ömrü gibidir. Dünü vardır. Yaşamıştır. Bugünü vardır. Yaşıyordur. Ama yarını belli değildir.

Ne de güzel söylemişler. 

Öykü, U.H. ait.
Söz, bilinmiyor.
Resim ve söz, vikipediden alıntı.
 

29 yorum:

  1. Harika olmuş :)
    Dip nota bayıldım ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. :)
      Kendime ait olmayan bir söz paylaşınca, böyle bir dipnot çıktı ortaya. Karışıklık olmasın. :) :)

      Sil
  2. Off bayıldım ya,muhteşem yazmışsın (:

    YanıtlaSil
  3. Sürpriz son ve çok güzel.
    Gelinciğe o sözleri söyleyen belki de bir kelebek.
    İki narin sevgili...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Olabilir..
      Evet, iki narin sevgili..
      Teşekkürler.

      Sil
  4. güle ile bülbülden sonra gelincik ile kelebek demek. çok hoş, pek naif ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. :)
      Şimdilerin sevdalıları olsun onlarda..
      Teşekkürler.

      Sil
  5. Ne güzel. Pek severim gelinciği. Öyle mahzun öyle zayıf.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyleler.. zayıf, mahzun..
      Şahaneler ama.. :)

      Sil
  6. Gelincik: insan ömrü gibidir. Dünü vardır. Yaşamıştır. Bugünü vardır. Yaşıyordur. Ama yarını belli değildir.

    işte bu yüzden çok severim gelinciği,bir de kelebeği...
    çok duygulu ve hoş bir yazı olmuş,yüreğine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.
      Sanırım bende bu sebeple seviyorum. :)

      Sil
  7. bak duygu seçer arkadaşımız var ben ona gelincik diyoom :)

    YanıtlaSil
  8. heeey bak ne diceem sanaaa, son bikaç haftaki yazılarından belliydi zateeen sende bi değişiklik olduuğuu bi de az yazmandan belliydiiiii. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Tanımadım.
      Öyle mi.. hiç farkında değilim.. :) :)

      Sil
    2. yüreğimden düşen son yaprak. çok seviyo gelincik o, duygu işte :) bak bir de bir ressam var. sadece gelincik resmi yapıyor. hikmet çetinkaya adı :) hah haaa hep aşk sevgi yazdın sık sık son haftalarda bi de yazmaya çok ara verdin. pekiii, yanii, yoksa ilk kez mi aşık ollmuş oldun şimdiii.nası bişiimiş :)

      Sil
    3. Bilmiyorum o blogu. :)
      Bir bakayım o ressama ben.
      Hımmm..
      Özel sorular bunlar. Bende kalsın cevapları :)

      Sil
    4. İtiraf ediyorum hepsi benim suçum :)

      Sil
    5. ya bak zaten şöyle. yani rahatsız etmek için sölemedim. meraklı da değilim. son günlerde hep aşk sevgi yazdın ya bi de hep düzenli yazarken ara verdin. biliyon seni üç yıldır okuyom. eh hemen herşeyini biliyom. iki gün önce de ben erkekler gidiyo yabancılara deyince, o zaman sen dedin yaaa "ben bitmeden bulmuşum" dedin ya bana, orda söledin ya işte, biliyon sen yıllardır sölüyon işte, hiç sevmedim aşık olmadım dedin, yalnızım ama yalnız olmak istemiyom dedin yaa. şimdi böle olunca senin için sevindim işteee yaa. ondan yazdım. kusuruma bakma kiiii. :))))

      Sil
    6. :) :)
      Yok ne kusuru.
      Biliyorum zaten niye sorduğunu, yazdığımı hatırlıyorum. :D
      Teşekkür ederim. Sevin tabi. :)
      Üzülecek şey mi yani.. :) :)

      Sil
    7. :) tabii ki güzel bişi. sevinmem mi. ama bak üzülmemek için çok dikkatli ol ama. başlangıç güzeldir tabii. üzülmemek için en baştan çok çok dikkatli olmalııı taam mııı :)

      Sil
  9. mmm... gelincik çok lezzetli olur.
    bayılırım :)

    Bir bilgi de benden,
    gelincik, haşhaşın pek de uzak olmayan bir akrabasıymış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay, birde yeniyor de mi bu.. yok ya yenen bu çiçek açan mı.. :D
      Bilmiyordum. Öğrenmiş oldum. Teşekkürler Fuzuli.
      :)

      Sil
    2. deeptone,
      buralardayım...
      birileri gibi değil sebebi yokluğumun :)

      Uyuşuk,
      evet ta kendisi...
      bir fuzuli bilgi işte,
      unut gitsin...

      Sil
    3. fuzuli.

      :) hihihi ölme emiiii. bi dee, bloguna yorum yapılamıyoo :)

      Sil
    4. :) Yine de teşekkürler Fuzuli.

      Sil
  10. Gelinciğin hastasıyımdır ben

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevilmeyecek gibi değil ki.. güzel, narin.. alımlı :)

      Sil