15 Ağustos 2011

Al Yazmalım Umutsuz Ev Kadını İffet

Tüm kanalların en hareketli zamanları. Yeni sezon atakları birbiri ardına yapılıyor.
Ekrandaki bizleri dizi manyağı yapmaya her biri and içmiş. En az 4 yeni dizi ekrana sürülüyor birinde.
Hangi biri izlenecek ? Hangileri takip edilecek kadar güzel olacak ?
Ama en iddialı yapımlarını sona saklıyorlar. Tüm yeni dizilerin yanında eski bombaları da gelecek yakında. Az kaldı.

Yenilerden dikkatimi çeken, yine Amerikan dizisinin Türkçe versiyonu olacak olan adı net olmasa da Amerikan versiyonu olan Umutsuz Ev Kadınları olarak anılıyor.
Umutsuz Ev kadınları / Desperate Housewives dizisini bilen biliyordur. Arada sırada denk gelirsem izlediğim bir dizidir. En sevdiğim karakteri Susan 'dır. Deli dolu, azcık kaçık. Seçilen kişi Songül Öden.
Bree karakteri için Bennu Yıldırımlar seçilmiş. Bence en iyi o olmuş. Bree soğuk, kuralcı bir kadındır. Şöyle bir bakınca Bennu Yıldırımlar da onu iyi yansıtıyor bence.
Ama dersiniz ki tutar mı dizi ?
Bilemiyorum. Çoğu kişinin dediği gibi böyle tip, versiyon olmuşların sonu iyi değil.
Ayrıca şimdi sadece kadınları seçmişler. İyi de bu dört kadının bir de 4 kocası olmalı. Biri herhalde Serhat Tutumluer. Onun adı geçiyor sadece. Diğer 3'ü merak edenler arasındayım.

Yabancı dizi versiyonları harici yeni sezonda kitaplardan olan uyarlamalarda yine ön planda.
En gözdeleri Al yazmalım ve Kuzey/Güney
Kuzey/Güney için bişey diyemeceğim. Klasik bir konusu var gibi görünüyor ama bakalım.
Al Yazmalım.
Al yazmalım, Selvi Boylum...
Unutulmaz sinema filmi. Türk sinemasının yeri salsılmaz taşlarından olan bir film.
Böyle bir filmin dizi uyarlamasını yapmak cesaret işi.
Hele Türkan Şoray yerine Özge Özpirinçci ile Kadir İnanır yerine de adını, sanını bilmediğim biri seçilmişse.
Bana göre bunun nedeni oyuncuların ana konunun ve filminin üstüne geçmesini engellemek. Tabi Barış Falay gibi bir oyuncu için bişey demiyorum.
Dizinin reklamlarında Kırmızı Eşarp kitabından diyor. Ama ne fayda ki Al Yazmalı deyince insanın aklına Selvi boylumu, o unutulmaz sözleri ve o unutulmaz film geliyor.

Ve son olarak Türk sinemasından uyarlama olan İffet.
İffet filmini izledim. Biliyorum. Sonu etkilemiştir beni. O herifin kendisine abi diyen kıza yaptıkları ve sonunda İffet tarafından öldürülmesi.
Bilmeyenlere dizinin sonunu söylemiş oldum... Eyvah eyvah...

Yazılıp çizilecek o kadar çok dizi çıkıyor ki piyasaya.. Benim ne çenem, ne ellerim dayanır.
Başka bir yazıda İnşaallah.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder