22 Ağustos 2011

Survivor Dersem Çık Müzik Dersem Çıkma

Evet... Benim neyim eksik diye sorsam ?
Niye mi ? Bi benim mi başım kel ki Nihat Doğan ile ilgili bir yazı eklemiyim şu güzelim bloguma.
Gücenirse ne yaparım Nihat bana. Uykusuz geçer her günüm... Gecelerime birşey demiyorum.

Gelelim haberimize.

Geçtiğimiz günlerde Başbakan ve beraberindeki ekip Somali'ye gitmişlerdi. Bu ekibin içinde Nihat Doğan da bulunuyordu.

İlk şu detayı aktarayım. Başbakan Recep Tayyip Erdoğan, kimlerle gideceğini sayarken dil sürçmesi ile Nihat'a da "hanım" demiş.

Nihat Doğan'ın Somali'ye ilk gittiğini duyduğumda aklımdan şu geçti:
" bizi kime emanet etti de gitti oralara Nihat ? "
Malum ülkesini seven ve her an düşünen biri kendileri.

Ve Nihat Doğan Survivor ile gündeme neredeyse hergün gelen bir şahıstı. Survivor Nihat Doğan özleşti.
Türkiye gerçeği, en son ne yaparsan üzerine o bir yapışır pir yapışır. Geçmiş de neler yaptığınız, başarılarınız pek hatırlanmaz. Daha ziyade artık önemsizleşir desek yeridir.

Sevgili Nihat Doğan'ın başına da bu gelmiş. Bir haber kanalı Nihat'ı, Survivor Nihat Doğan olarak takdim etmiş Somali'ye gidenlerin ismini sayarken. Yani türkücü Nihat "sanatçı diyemem hiç kusura bakmasın" olmuş Survivor Nihat.

Milliyet Gazetesi yazarı Ali Eyüpoğlu işte bu noktaya değinmiş yazısında. Nihat'a yapılanın haksızlık olduğunu belirtmiş.

Bu yapılan şey, yapışma, yakıştırma olayı her "ünlü"nün başına gelmiştir herhalde.
Sonuncusu şimdilik Nihat Doğan.

Ha ben Nihat'ı sever miyim ki de değindim bu olaya.
Hayır. Kesinlikle hayır.
Benim dikkatimi genel olarak meydana gelen bu yakıştırma/yapıştırma olayı dikkatimi çekti. Bunu iyi oyunculuklarıyla bir karakteri üstlerine yıllardır yapıştıran gerçek sanatçılar da yaşadı.
Kimi taşlandı, kimi yere göğe sığdıralamadı.

Yani burda, çıkıp bir yarışmada artistlik yapıp, laf kalabalıkları üretip, ülke sevdalısı görünmeyle yapışan bir kelimenin çok da kaydadeğer olduğunu düşünmüyorum.

Bir ve tek Nihat Doğan konulu yazının sonuna geldik.

Bir sürç-ü lisan ettim ise affola...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder