Ana içeriğe atla

Adres Değişikliği

Belki de yıllardır aynı adresde oturuyorsunuz. Kim sorsa evinizi gösterirler. Oyunuz o adrese çıkar. Çocuğunuz  adresinize göre okula gider.

Ve birgün işiniz düştüğünde, muhtarlıkda, bankada yada emniyette, memur size adresiniz yok. Sistemde görünmüyorsunuz deyiverir. Şaşırıp kalırsınız.
İtiraz edersiniz. Kızarsınız. E tabi kendinizce haklısınız.
Ama ne var ki Adres Kayıt Sistemi'nden silinmişsiniz işte. Memurun suçu ne ?

Peki nasıl oldu da silindi bu adres?..

Biri sizin adresi "yanlışlık"la kendi adresi olarak verdi nüfus müdürlüğündeki Adres Kayıt işlemi esnasında. Elinde de bunu ispatlayan bir faturası mevcut. Ki o olmasa aynı adrese iki aile kayıt yapılamıyor. Sadece birinci ailenin izni varsa imza karşılığı gerçekleşiyor bu işlem. O ayrı.

Peki bu yanlış adres karışıkları nerden geliyor ? Bir dizi yanlışlık ve hatanın sonucu ne yazık ki... En çok sorun yeni binalarda. Numaraları yanlış veriliyor.

Yada apartmanlar için konuşursak, vatandaş daire numarasını yanlış biliyor.
Özellikle çift dairelerde. Normalde yani Adres Kayıt Sitemine göre daire sayımı soldan başlar. Yani soldaki daire 1, sağ 2 olur. Gerisi için tekler aynı hizada olur demeye hacet yok sanırım.

Böyle bilinen yanlışlıklarla vatandaşdan habersiz adresi siliniyor.
Yada vatandaş taşınıyor. Boşalan binaya yeni biri taşınıyor. Yeni gelen kişi de giden gibi önemsememezlik etmiyor. Gidiyor Nüfus Müdürlüğü'ne elinde fatura ile adresini yeniliyor. Oradan ayrılan kişi ise  adres değişikliği işlemini artık üşengeçlik mi, umursamazlıktan mı desek yaptırmıyor. Ve Adres Kayıt sisteminden siliniyor.

Adres değişikliğinizi en geç 20 gün içinde oturduğunuz mahallenin bağlı olduğu Nüfus Müdürlüğüne giderek yaptırmalısınız.

Ve en çok sorunun seçimlerde yaşanması nedeniyle, siz siz olun askı listeleri çıktığında üşenmeyin, adınızı kontrol ettirin.
Bu işlem sandığınız kadar uzun bir işlem değil. Listeler bilgisayar ortamında da oluyor. T.C. kimlik numaranızla saniyeler içinde işiniz görülüyor.

Nedensiz yere ceza ödemek istemiyorsanız ( cezası: 360 T.L.), özellikle taşındıktan sonra adres değişikliğini bildirmeyenler, bu işleminizi hemen yaptırın. Nüfus müdürlüklerinde çok da uzun bir zamanınızı almadan, işleminizi yaptırın.
Bu işlemi, yani Adres Değişikliği bildirimini, aynı mahallede sokak değişikliği, aynı binada kat/ daire değişikliği yapsanız bile Nüfus müdürlüğüne gidip yaptırmanız gerekiyor.

Önümüzdeki ay Eylül'de Tüik yine nüfus sayımı yapacak. Bilgisayar ortamında olacak bu sefer sayım işlemi.
Böylelikle yanlış adres gösterenler( bilhassa bile bile), adres bildiriminden kaçanlar, silinmiş olanlar hepsi ortaya çıkar diye düşünüyorum.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İşe Girişte İstenen Belgeler Nerelerden Alınır?

İş bulmakla iş bitmiyor. Bunu biliyoruz. Zira elinize bir liste tutuşturuyorlar hemen. Git hepsini tamamla getir. Bu ilk deneyiminizse şayet, panik başlıyor hafiften. Bissürü evraklar. Şimdi bunlar, nereden, nasıl alınır?
Bende bu devrede biraz olsun yardımcı olmak adına, bazı evrakların, nereden alınacağını paylaşmak istiyorum. Şuanki pozisyonum vesilesi ile çoğunu biliyorum.
Gelelim listeye.
1.İkametgah. Şimdilerde adı Yerleşim Belgesidir. Bunu hemen not düşelim. İkisi de aynı evrak. Kafalar karışmasın. Sadece adı değişti. Bu belge, muhtarlıklardan alınır.
2.Nüfus Cüzdan Süreti veya Örneği. Bunlarda aynı evraktır. Bazı yerlerde örneği diye geçer, bazılarında süreti diye. Bu evrakta muhtarlıklardan alınır. Resimli bir evraktır. İsterseniz resimsiz olur ama resimli olması iyi olur.
3.Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği ya da kısaca Nüfus kayıt örneği de yazanlar da var. İşte bu noktada kafa karışıyor. Zira bu sebeple nüfus cüzdan örneği sanılıyor. Bu Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği, nüfus müdürlükl…

Bir İnsanı Deli Etmenin Yolları.

Size önereceğim bu yol aslında çok basit. Ama tabi basit olduğu için etkisi geçicidir. Eğer kalıcı hasar bırakma derdindeyseniz, lütfen başka kapıya. Şimdi, birini gıcık etmek, delirtmek, sinirden kudurtmak istiyorsanız, (tamam sonuncusu biraz fazla kaçtı, kabul ama ruh haline göre kudurabilirde) yapacağınız çok basit bir işlem. Yalnız, önce iyi bir gözlemci olmanız gerektiği söylemem lazım. Bir insanı delirtmek öyle kolay değil. Biraz emek şart. Lütfen. Hedefimizdeki delirteceğimiz şahsı, önce bir gözlemliyoruz. Yanından ayrılmıyoruz. Gözümüz hep üstünde olmalı. Evet, hedefimiz, bir iş yapmaya mı koyuldu, işte işlemimiz başlıyor. Hazır olun! Her ne yapıyorsa, diyeceğimiz şey şu: onu yap. Evet bu kadar basit. Geliyor mu, gel, diyeceksin. Gidiyor mu, git diyeceksin. Getiriyor mu, getir diyeceksin. Açıyor mu, aç diyeceksin. Özetle yaptığı işi yapmasını söyle.Buradaki hassas nokta, işe başladığı an yap demek. İşte gözlem, bu konuda şart. Düşünsenize. Ne kadar deli edici bir şe…

Güven Duygusu - Hikaye

Dükkana girdiğimde, şöyle etrafa bakınıp ne alacağımı düşünüyordum. Sonra ağlama sesini duydum. Herhalde annesi istediğini almıyor çocuğun diye düşündüm. Raftan en sonunda bir şey seçip kasaya yöneldim. Ağlayan çocuğu gördüm. Sandığım gibi annesine ağlamıyordu. Yalnızdı. Dükkan sahibi müşterisine para üstü verirken, çocuğa bakıp,” hadi defol git, git demedim mi sana. Yok benim beleş verecek malım...” diye sinirli ve hiddetli bir şekilde bağırıyordu. O müşteri çıkınca sıra benimdi. Gözüm çocuktaydı. Gayri ihtiyari elimdekini masaya bıraktım. Çocuk: “ amca, vallahi doğru söylüyorum. Paramı kaybettim, anam evde ekmek bekliyor. Sonra veririm sana. Lütfen..” diyordu, ağlayarak. Dükkan sahibinin “ borcunuz 1.75 lira” dediğinde göz göze geldik. Artık nasıl bakmışsam adam bana “ hep böyle bunlar bacım” cümlesiyle başlayan uzun bir açıklama yaptı. Çocuk verilen parayı kaybettiğini söylüyor, sonra başka dükkandan çikolata alıyormuş. Çocuğa baktım. Oda bana baktı. “ Abla valla birkez yaptım, o gü…