Ana içeriğe atla

Suskunlar eşittir Sleepers Mi ?

Görünce yok artık dedim. Bu kadar da olmaz. İyice hazırcı olmuşuz. İyice Amerikan özentiliği kaplamış içimizi dedim. Niye mi böyle dedim? Sleepers filmini çoğunluğumuz biliyordur. Gerçek bir hikayeden oluşan senaryosuyla, etkili anlatımı, kurgusuyla ve oyuncularıyla klasik olmuş bir film diyebiliriz.

Şimdi bizim yapımcılar kalkmış, bu filmi dizi yapmaya koyulmuş. Filmin türkçe karşılığı uyuyanlar olsa da, biz Kardeş Gibiydiler adıyla bildik. Bizde de Suskunlar adıyla çıkacakmış, Show Tv.de.

Merak ediyorum o taciz ve tecavüz sahneleri nasıl işlenecek. Ben öyle çok bilmem, hatta hiç bilmem erkek çocuğuna taciz olaylarını. Hemde bir adamdan. Bunu aşikar böyle yazıyorum. Çünkü bu kadar detay beklemiyorum. Filmin aslında da dillendirildiğini hiç hatırlamıyorum. Olmuşsa da az olmuştur. Kimsenin diline varmıyor çünkü, bu kadar çirkin bir olayı anlatmak. Ama çok güzel - güzel burda uyarlamaya- aktarıldı filmde dillendirilmeden.

Ayrıca dikkatimi çeken, içlerindeki kız. O malum kaza olayında kız yoktur orda. Ama bizimkinde var, gördüm fragmanlarında. Onlar 4 erkek arkadaştı. Kız olayların dışında kalan kişidir. Hatta yanlış hatırlamıyorsam hiç öğrenmez detayları.
Olayın başında bile böylesi bir yanlış uyarlama yapılmış.

Yalan dünya dizisinde yönetmen diyor ya “acıdasyon, bol bol acıdasyon”. Bulmuşlar bol acıdasyonlu bir film. Kimbilir nasıl bize uyarlayacaklar.
Bakınız; umutsuz ev kadınları. Dizinin orjinalinde kadınlardan biri – adını unuttum- kocasını aldatıyor. Hatta ondan hamile kalıyor yüzdeseksen ihtimalle. Ama gelin görünki biz bu olayı bile birebir aktaramıyoruz. Bizdekinde kadın aldatmıyor. Gayet sadık kalıyor kocacığına. 

Bence hem cesur hemde gereksiz bir seçim olmuş. Böylesi önemli bir konuyu işleyen film neden seçilmiş acaba? Sırf reyting için mi? Fatmagülün suçu ne dizisi mi ilham verdi? İnanın nedenini çok merak ediyorum.

Yorumlar

  1. Bizim ülkemiz güzel dizi yapamıyor sonra da diğer filmleri çalıp çalıp yeniden kurguluyorlar sonra da alın izleyin diye önümüze koyuyorlar. Hadi diyelim filmi çaldın bari orijinal metnini bozup iyice saygısızlık yapma.
    Biz de izleyerek büyük bir hata yapıyoruz aslında. İzlenmemeli çalıntı diziler.

    YanıtlaSil
  2. Anladığım kadarıyla başka konu işlenmiş.
    geçenlerde düşündüm de neredeyse yarısından fazlasını kendimize uyarlamışız Amerikan dizilerinin. Ama şuan tutan var mı? Şimdilik umutsuzlar iyi gidiyor. Onu da o 4 kadına bağlıyorum.
    Bu dizi de tutmaz diyorum.

    YanıtlaSil
  3. Bizde çoğu şey maalesef uyarlama oluyor hep. Şimdilerde Alacakaranlık Efsanesi dizi olacak mesela .. ne tutarsa bir uyarlaması mevcut :)

    YanıtlaSil
  4. Biz mi yapacağız onun dizisini ? İyice uçmuşuz diyebilirim. Başka kalmamış mı? Sevmiyorum ben onu. :D
    Yoksa şu gelecek vampir dizisi o mu?

    YanıtlaSil
  5. uzay konulu dizi(!) bile yapıldıktan sonra vampir dizisine hiç şaşırmadım diyebilirim. ille de herşeyi yüzlerine gözlerine bulaştıracaklar ya..bilimkurgudan soğudum resmen bu taklitçi yapımcılar yüzünden.

    YanıtlaSil
  6. Yalan dünya dizisinde çekilen dizi için absürt komedi denmişya, o uzay dizisi ondan oluyor bana göre. Hiç bakmadım ama gördüğüm fragmanlar yetti.
    zaten Ufuk Özkan'a geniş aile dizisinden kıl kapıyorum. :) :)
    Vampir dizisi için Behçat Ç.yi yazan kişi yazacak diye duyduydum ama bilemiyorum.

    YanıtlaSil
  7. Amerika ne yaparsa onu yapmaya döndü iş iyice. Artık gidip Amerika' da yaşasak yabancılık çekmeyiz sanırım. O kadar ezberledik ki onların nasıl olduğunu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Çeksek çeksek, dilde sıkıntı çekeriz.

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

İşe Girişte İstenen Belgeler Nerelerden Alınır?

İş bulmakla iş bitmiyor. Bunu biliyoruz. Zira elinize bir liste tutuşturuyorlar hemen. Git hepsini tamamla getir. Bu ilk deneyiminizse şayet, panik başlıyor hafiften. Bissürü evraklar. Şimdi bunlar, nereden, nasıl alınır?
Bende bu devrede biraz olsun yardımcı olmak adına, bazı evrakların, nereden alınacağını paylaşmak istiyorum. Şuanki pozisyonum vesilesi ile çoğunu biliyorum.
Gelelim listeye.
1.İkametgah. Şimdilerde adı Yerleşim Belgesidir. Bunu hemen not düşelim. İkisi de aynı evrak. Kafalar karışmasın. Sadece adı değişti. Bu belge, muhtarlıklardan alınır.
2.Nüfus Cüzdan Süreti veya Örneği. Bunlarda aynı evraktır. Bazı yerlerde örneği diye geçer, bazılarında süreti diye. Bu evrakta muhtarlıklardan alınır. Resimli bir evraktır. İsterseniz resimsiz olur ama resimli olması iyi olur.
3.Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği ya da kısaca Nüfus kayıt örneği de yazanlar da var. İşte bu noktada kafa karışıyor. Zira bu sebeple nüfus cüzdan örneği sanılıyor. Bu Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği, nüfus müdürlükl…

Bir İnsanı Deli Etmenin Yolları.

Size önereceğim bu yol aslında çok basit. Ama tabi basit olduğu için etkisi geçicidir. Eğer kalıcı hasar bırakma derdindeyseniz, lütfen başka kapıya. Şimdi, birini gıcık etmek, delirtmek, sinirden kudurtmak istiyorsanız, (tamam sonuncusu biraz fazla kaçtı, kabul ama ruh haline göre kudurabilirde) yapacağınız çok basit bir işlem. Yalnız, önce iyi bir gözlemci olmanız gerektiği söylemem lazım. Bir insanı delirtmek öyle kolay değil. Biraz emek şart. Lütfen. Hedefimizdeki delirteceğimiz şahsı, önce bir gözlemliyoruz. Yanından ayrılmıyoruz. Gözümüz hep üstünde olmalı. Evet, hedefimiz, bir iş yapmaya mı koyuldu, işte işlemimiz başlıyor. Hazır olun! Her ne yapıyorsa, diyeceğimiz şey şu: onu yap. Evet bu kadar basit. Geliyor mu, gel, diyeceksin. Gidiyor mu, git diyeceksin. Getiriyor mu, getir diyeceksin. Açıyor mu, aç diyeceksin. Özetle yaptığı işi yapmasını söyle.Buradaki hassas nokta, işe başladığı an yap demek. İşte gözlem, bu konuda şart. Düşünsenize. Ne kadar deli edici bir şe…

Şubat Dizisi Final

Şubat dizisini bu konumda tanıtmaya çalışmıştım. Konusu her ne kadar orijinal gibi görünse de, orijinal değildi. Dizi bu akşamki bölümü ile final yapacak. Bence geç bile kaldılar. Zira, orijinal olma yolunda ilerleyebilecek güzelim senaryoyu mahvettiler. Yapımcıların mı yoksa senaristlerin mi merakı var, şu karanlık insanlara? Bir kötü adam oluyor ya dizide. Tam iyi olan onu altedecekken, bir bakıyorsun ki arkasında karanlık güçler var. Gölge adamlar falan. Yani senaryo uzadıkça uzuyor. Suyu çıkıyor işin. Şubat dizisi de aynen böyle oldu ne yazık ki. Dizinin kötü adamı sadece Samim Akça diye biliyorken, bir baktık, ardında daha kötüleri de varmış. Gölge adamlar bunlar. Yüzleri görünmüyor. Sonraları daha nice kötüler çıktı. Kimin ne olduğu belli olmamaya başladı. Dizinin başlarındaki o şifalı ilaç olayı artık bayatladı. Dünyanın, olayların akışına sahip olma derdine düştü herkes. İyi görünen insanlar tek tek kötü çıktı desek yeridir. Mesela Şubat'ın baba yerine koyduğu adam Aziz bey…