11 Ocak 2013

Bana Uygun İşi Olan?


Efenim, ben ki, her patronun böyle bir çalışanım olsun dediği bir çalışanım.

Önlisans muhasebe mezunuyum.

Tamam elimde diploma var ama tecrübe isteyenlerin başına taş düşmeye emi... Çalıştırmazsan nasıl tecrübe kazanacak bu mezunlar, ey saygıdeğer işveren. Sorarım sana.

Bilgisayar tecrübesi istiyorsun. Tamam, o iyi denecek derecede mevcut. Essah bak. Bende yalan yok.

Giyimime özen göstertirim. Bakımlıyımdır... Cici bici bir kızım yani. Neyimi beğenmiyorsun ki sen? Allah Allah...

Sonrasında hem bilgisayarlı muhasebe hemde grafik tasarım alanında sertifikam var. yaaa... Senin var mı? Yok. Ama yine de beğenmezsin beni.

Sigara içmem katiyette. İçilen yerde bile duramam. Yani sen işveren içiyorsan kaybedersin beni. Söyliyim yani. O kadar sağlığıma düşkünümdür, söylemesi ayıp olmasın.

İstekli, azimli, işini sevecek bir tipimdir. Bakın burda 6 senedir aynı yerde, ne koşullarla çalıştığımı bilsen var ya, havada kaparsın beni sen. O derece yani.

A bak şurdan kaybedebilirim ama. Sosyal medya sorunsalım var benim. Facebook yok. Twitter yok. Ondan yok, şundan yok. Yok yok, asosyal değilim ben. Onu da kim uydurmuş. Hem kim çıkarıyor bu sosyal medya üzerinden eleman bulmayı. Dahası elemanı bunlara göre seçmeyi. Allah Allah... Neymiş, mesajların içeriklerine bakıyorlarmış, neleri beğendiğine bakıyorlarmış, aşikar ilişki yaşıyormuymuş.. Sanane yahu.. Adamın özel hesabında ne yazdığından, ettiğinden sanane.

Bu işverenlerde iyice şaşırmış cidden.

Evet... Artık bu yazımdan sonra iş değil, başka hiçbirşey bulamam ben. Hadi hayırlısı.
 
 
Not: Bu yazı tamamen kurgudur. Gerçek kurum ve kişilerle ilgisi yoktur.

8 yorum:

  1. onda sertifikadan ve tecrübeden değerli bir şey var; iş :))

    sonra işverenlerin blog okuduğnu sanmıyorum, korkma bir şeycik olmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru. Ama o iş bende olaydı bu şartlarla onu işe alırdım ki. :D

      Sil
  2. bi hafta olmadı
    bana bi iş teklifi geldi
    grafik tasarım
    hemde yetiştirilmek üzere
    güzel garanti bir firmadan
    ama ben çalışmayı düşünmedğim için bloğumdan duyurdum bunu
    işe ihtiyacı olan yorum bıraksın hemen aracı olabilirim diye

    nitekim 2 kişi ile irtibata geçti firma..
    keşke ozaman senden haberim olaydı :(
    ama yinede bana yıl içinde çok grafik üzerine çalışmak için teklif geliyo
    gelen teklif olur ise tekrar yayınlarım bloğumda inş..

    hayırlı cumalar..
    inş tez zamanda gönlüne göe bi iş bulursn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet o yazınızı gördüm ama ben Kocaeli ilindeyim. Memurluk harici de ne ben ne ailem başka iş için il dışına çıkmamı istemez. :)
      Çok teşekkür ederim. İnşaallah.

      Sil
  3. heeey bak haklısın.
    artık feys hesabı soruyolar işe alırken.
    olmayana güvenmiyolar.
    ne saçma yaaa.
    :)
    aman işin güzel bırakma daaa.
    iyi çalışanı anlarlar iyi patronlar.
    boşver feysiii.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birde güvenmiyorlar ha. İyice uçmuşlar o zaman. :)
      İyi patronlar hem belki cennete de gider... :)

      Sil
  4. Sosyal medya çağın mecburiyeti oldu bir yana.. İş bulmak zor. Tecrübe edinme fırsatı vermeden tecrübe aramak ise ayrı bir konu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam dediğiniz gibi, iş vermez ama tecrübe ister. Sopalıklar. :) :)

      Sil