16 Ocak 2013

Bizim Evin Kedisi

Aslında bir kedimiz yok. Kedimiz olmaya aday bir kedi var.
Bizim ev, iki katlı. Üst katı sadece duvarlar örülü olarak bırakılmış. Yani kimse oturmuyor. Camı çerçevesi yok.
Bizim kedi olmaya aday kedi de evin önündeki ağaçtan yukarı tırmanıp, üst kata çıkıyor. Sonra bizim kapının önüne geliyor. Tüm gece kapı önünde oturuyor.
Sabahları hep beni karşılıyor sağolsun. Hatta uğurluyor beni ta dış bahçe kapısına kadar.
Önceleri kapı açılınca merdivenlere doğru kaçardı. Şimdi resmen sırnaşıyor. Eve girmenin yollarını arıyor.
Şahsen bu yaşıma kadar elimi uzatıp ne köpek ne de kedi sevmişliğim vardır. Hem biraz korku hemde sanırım annemden gördüğüm hareketlerden. Annem pek sevmez kedileri. Köpekler için öyle diyemem. Çünkü ben küçükken bir köpeğimiz vardı, ama öldürdüler gariban hayvanı. Ailem değil, kim olduğunu bilmiyoruz. Zehirlemişler.
Şimdi bu kedi ile bir muhabbetimiz, bir yakınlaşmamız var. Ayaklarımın dibine kadar geliyor. Bazen korkmuyor değilim.
Birde böyle tek ayağını kaldırıyor, kuyruğunu titretiyor falan, ne demek istiyor acaba sizce? Kedi dilinden anlayan biri açıklasın. Böyle sanki, ayağıma yaslanıp sevimlilik yapmak ister gibi. Tabi kuyruğu havada olunca da, aklıma acaba içeyecek yer mi arıyor diye de gelmiyor değil. Tamam köpekle karıştırıyorum kabul ama tırtısıyorum napıyım.

14 yorum:

  1. Bu kedi senin için bir şans.. Tek kelimeyle seninle dost olmak istiyor. Korkmamalısın. O sernih ruh durumunu bütünüyle hissediyor. O kediye yakınlık gösterirsen; bil ki her şey lehine gelişmeler olacaktır. Çünkü bu kedi öncelikli olarak sana sevgi gösterisi yapıyor. Kendisi gibi senin de sevgiye, şefkate ve merhamete gereksinimin olduğunu hissediyor.

    YanıtlaSil
  2. evet, bu konuda nasıl destek olabiliriz :)) istemeyince pist de kediye gider ya da bi gün dizine kadar çizme giy dene bakalım yanaşınca ne yapıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler öneri için. :) :)
      Bugün beni caddenin başına kadar yolcu etti. Son kez ardıma baktım, bakıştık ve geri döndü.

      Sil
  3. Seni arkadaş seçmiş, okşa beni diyor. Hepsi bu:)
    Merak etme, kediler çok temizdir. Öyle sağa sola işemezler:)
    Her kedinin kendi karakteri vardır, hayvan deyip geçemezsin. Hissederler, kim beni seviyor, kim sevmiyor diye:)
    Okşamak istersen kafasını ve gıdısını okşa. Gövdesine, kuyruğuna dokunulmasını pek sevmezler.
    Bizim evdeki kedi artık cıvıdı. Nereyi okşarsan okşa, yatıyor insanın önüne. Yeter ki okşa diyor yani:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Küçükken görmüştüm, kedi kumu eşeleyip yapmıştı kakasını. Ama dedim ya, tırsıyorum ters bir hareket görmekten. :) İçim rahatladı ama bu yazdıklarınızı okuyunca. Teşekkür ederim. Ve verdiğiniz küçük ayrıntı içinde teşekkürler.

      Sil
  4. Bir aslan miyav dedi,
    minik fare kükredi,
    fareden korktu kedi,
    kedi pırrr uçuverdi :)

    uçmuş uçmuş senin ayaklarının dibine konmuş :D

    Fare deyince,
    kocaman bir fare de benim ayakkabılarımı kapının önünden aşırmıştı,
    hain fare :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Napacakmış ki ayakkabıyı.. Allah Allah...

      Sil
  5. ihihi eve alma dışarda sevebilirsen sev iştee.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eve istesemde sokmazlar zaten. Dediğiniz gibi dışarıda severim, sevebilirsem. :)

      Sil