23 Ocak 2013

Görücü Usulü


Nedir Efenim, görücü usulü?

İki tanıdığın birinin oğlu, diğerinin kızı vardır. Bu uşaklar görüştürülür. Birbirlerini beğenirlerse evlendirilirler.

Şimdi görüştürülür dedim, dikkat çekmek isterim. Ama ortada bir yerde görüştürülmeleri gerekir. Yahut erkek gider yani kızın evine, anası babası ya da sadece anası ile.

Öyle değil mi?

Yanlış mı biliyorum ki acep ben?

Ve sırf bu yüzden mi kaçırdım kısmetlerin bazılarını acaba?
Akşam Seksenler dizisinde, yine Ahmet'e, annesi kız bulmuş. Evet buna artık alıştık. Yalnız dikkatimi çeken mevzu şu: Ahmet'in kızı görmeye gideceği yerde, kız annesi ile Ahmet'i görmeye geldi. Hemde erken denecek bir saatte.
Sizce bu biraz tuhaf değil mi? Yoksa sadece bana mı tuhaf geliyor bu durum.

Yahu demezler mi, ay ne koca budalası insanmış da, kalkmış gitmiş adamın ayağına kadar. Kız tarafı hiç gider mi erkek tarafını görmeye ta ilk seferde. Kocasızlıktan mı öldük naptık...

Bence bu ayrıntının düşünülmemesi, o seksenli yıllara hiç yakışmadı. Yani gelen kızı, sırf Gülden'le karşı karşıya getirmek için yapılmış belli. Ama işte bir kız olarak yakıştıramadım ben, o kıza ve annesine. Çok saçma bir durum idi.

Bu görücü usulü, benim bildiğim böyledir. Erkek gider kızın ayağına. Yahut bir yerde buluşurlar. Ama her ne şekilde olursa olsun kız tarafı atılmaz öyle. Aaa.. bir ağırlığı vardır canım kız tarafının. Kızın. Ki, zati ne derler, kız görmeye gidiyoruz derler. Erkek görmeye değil.

Tamam mı?

12 yorum:

  1. Çok güzel demişsin. Absürd şeyler olacak ki bizim dilimize düşecek. Ya da izleyiciyeri güldürmek için biraz daha ıkınmak istemişlerdir. Görücü usülünde erkek beğenir, kız gerektiğinde hayır der. Kız daha baştan gelin güvey olmuş baksana..:)))

    YanıtlaSil
  2. ben de öyle biliyorum kız sadece erkeğin annesiyle tanışır, önce anne oturup test eder filan sonra bi buluşma ayarlanır gençlere :)
    yine de şahit olduğum bi olay var ki bazı kızlar böyle atlayabiliyor :)) çok istiyorsa demek ki.. olabilir yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demi? Annenin onay şart birde. :)
      Olabilir tabiki de. İstisnai durumlar falan.. :D Ama böyle dönem dizisinde de abuk kaçtı.

      Sil
  3. evleniyormusun yoksa kiz uyusuk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beni bir alan birde almayan pişman ya zaten. Ben şimdilik almayanları pişman etmeye devam ediyorum. :D
      Hayır, evlenmiyorum henüz. Maalesef. :)

      Sil
    2. hmmm seni alanin pisman olacagini zanetmiyorum

      Sil
    3. Teşekkür ederim. :) İnşaallah.

      Sil
  4. bende aynı şeye takıldım !: =))))

    YanıtlaSil
  5. O ikisi ne zaman sevgili olacak merak ediyorum,
    abuk sabuk hareketler hep o ikisi arasında zaten...

    ama keşke bir çocuğun gözünden çekselerdi bu seksenleri,
    daha sevimli olurdu...

    seksenlerde çocuk olmak gibisi yoktur :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Gençliği ve sonrasını ele almışlar hep. Çocuklar hep geri plana atılmış.

      Sil