21 Ocak 2013

Hediye Almak ya da Almamak.


İşte tüm mesele bu.

Alacağım dersin, ne alacağını bilemezsin. Günlerce onu mu alsam bunu mu alsam, onu beğenir mi yoksa bunu mu beğenir.. diye bin türlü dertle dolanırsın.

Sonunda alırsın da, derdin bitti sanırsın. Şimdi de beğenir mi derdi yer içini. Hediyeyi verip, beğendiğini görmeden, sana gün yüzü yoktur.

Bir gerçek vardır. O gerçekte, bir kıza hediye almak, bir erkeğe hediye almaktan kat kat daha kolaydır. Bu gerçek ta küçük çocukken başgösterir. Kız çocuğuna öyle çok hediye seçeneği vardır ki, iş, erkek çocuğuna gelince, karşına hep araba çıkar. E evde araba koleksiyonu varsa arabadan başka bir seçenek düşünmen lazımdır. Ama ne? İşte sorun başlar. Ama bu hediye sorunu erkek büyüyüp, dede sıfatına kavuşunca biraz olsun azalabilir. O yaşta hediye beğendirmek kolay olur. Zira sadece düşünmek bile yeterli olur onlara.

Ama işte o ikisinin evresindeki dönemde, resmen ananız ağlar.

İşte bende burada size bir erkeğe, hazır tivit bile 14 Şubat havasına girmişken, ne hediye alınmaz onu deyivereyim.

Araştırmaya göre, bir erkeğin sevmediği hediyeler içinde, spor salonu üyeliği hediyesi yer alıyormuş. Bak hele bak. Paranın bolluğuna bak. Kalkmış adama üyelik hediye ediyor. Amma bunu erkek kendine hakaret olarak görüyormuş, demedi demeyin. Sanmayın ki parası yüzünden. Hayır.. bu hediyenin altında, acaba beni şişman mı görüyor bu kız da, bana böyle bir hediye veriyor, düşüncesi mi yatıyor ki, diye geliyormuş aklına. Doğru yani doğru. Bak canım sen göbek mi yaptın ne, spora git bir gel bakayım, demenin kibar yolu. Yahut, ben öyle şişko ve göbekli adam sevmem, erkek dediğin sportif olur, demenin başka yolu. Yani bu hediyeyi boş geçin. Zaten parasına yazık. Artı, romantiklikle ilgisi yok.

İkinci olarak, bir erkeğe alınmayacak bir hediye de, kişisel bakım ürünleri. Onlarda erkeğin aklına beni beğenmiyor mu, sorusu getirtiyormuş. Hoş, bir kıza da alsan aynı şeyi düşünür. Sen kalk bir kıza akne temizleme jeli al bakalım neler oluyor. Hakaretin daniskası. Mahkemeye kadar gider bu iş. Öyle böyle değil. Al o kremi sür direk o insanın yüzüne, haktır.

Neyse..

Zaten bir kıza alınacak hediyeler boldur. En olmadı, gider bir peluş oyuncak alırsın canım. Allah Allah..

Erkeğe ise hediye olarak ne alınır, diye sorarsanız, ne biliyim ben. Kelin merhemi olsa.. Ben daha 10 yaşındaki yeğenime ne alacağımı bilemiyorum. Ki erkek evet, yeğenim erkek. Bu gidişle almamayı bile düşünüyorum.
Özetle demem o ki;
Her ne kadar erkekler, hediye konusunda kadınlardan daha az beklenti içinde olsalar da, bana göre, bir insan hediye aldığında çokca sevinir. Arada sürpriz yapmak lazımdır. Tabi öyle üyelik falan hediye etmeyin haa..

12 yorum:

  1. bana oyuncak ayı alırdılar genelde, "neden?" diye de hiç sormadım bak :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demek ki başka seçenek bulamıyorlarmış. :)

      Sil
  2. yani dusuncesi yeter insanin onu dusunerek bisey almasi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? çok da beklentiye girmemek lazım.

      Sil
    2. bencede katiliyom :)zaten hediyeyenin buyuklugune bakipta sevinmek aslinda onun dusuncesine mutlu olmuyosun ki o hediyeyi aldigi icin mutlu oluyosun demektir :/

      Sil
    3. Kocaman hediyeyi görünce de insan tepkisiz kalmaz ki. :)

      Sil
  3. Al çocuğu yanına nereye istiyorsa oradan istediğini alıver.
    bırak o düşünsün acep ne aldırsam diye :)
    ama aklı kesin ötekinde kalır :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D Yok yapmam. Yapamam.. O kadar param yok. :)

      Sil
  4. hah haaaaa hepsi doğru galibaa.
    :)

    YanıtlaSil
  5. 14 Şubat yaklaşırken yarama tuz bastın :( Gerçi ben sevgililer günü hediyesi değil doğum günü hediyesi alacağım ama..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim amacım sadece yardımcı olmaktı.. :) :) O daha manalı.

      Sil