4 Ocak 2013

İçimden Geçti Bunlar.


Akşam İntikam dizisi için, sevdiğim ve her hafta anneme inat izlediğim Rizzoli'yi izlemedim. Hafif bir pişmanlık var esasında. Bilmiyorum. Dizinin pragmanında ben elimi kirletmeyi seçtim diyor ya, yahu bende birileri ölecek diye bekliyorum. Gitti adama gaz ilacı içirdi. Kadının arkadaşıyla arasını açmış oldu. Oldu bitti. Kadının üstünü çizdi. Pehh.. Beğenmedim. Daha bir aksiyon beklerdim. Şimdi daha ne olsun, kadının oğlu vuruldu derseniz, ben o kısmı pek çözemedim.
Birde Tuğba Büyüküstün'ün 20 dakikasından daha uzun soluklu olur. Bunu da belirtmem lazım.
Neyse...

Birde bizde sakıncalı olan şeyler, yasaklananlar daha popüler olur. Değil mi? Bende şu Şeker Portakalı ve Fareler ve İnsanlar kitabının sansürlenerek yasaklanmasını iyi buluyorum.

Hopp.. hoppp.. bir saniye hemen saldırmayın. Durumu izah edeyim.

Şimdi... bu haberler ile birlikte unutulmuş iki kitap gündeme geldi değil mi? Çoğu kitabı okuyanda tekrar okuma isteği, okumayanda da bir merak oluştu. Eminim ki kitapçılarda kitapların satışı artmıştır. İşte bu sansür ve yasağın böyle iyi etkisi oldu bence. Okumayanlar okudu, okuyacak. Aileler çocuklarına inadına okutacak.

Acaba diyorum. Bu olayı başlatan belki de tüm bunları düşündü de yaptı. Baktı ki, bu güzelim kitabı artık kimse okumuyor. Ben ne yapsam da yapsam, şu kitabı gündeme getirsem dedi. Ve en can alıcı noktadan bombayı patlattı.

Dünden beri, tepkileri görünce aklıma bunlar geliyor. Herşey ortada, yasak yahut sansür kelimesi, herkeste o kitaba karşı bir sempati oluşturdu. Belki adını bile hiç duymayanlar kitabı merak edip, okumaya karar verdi. Dedim ya, biz ülkecek, yasağa meyilliyiz. Yapma denileni yaparız.

İyi oldu bence bu olay. Şeker Portakalı kitabına yaradı bu gündem. Kim ne derse desin.

Ve biri bana desin ki, benim sırtımı, giydiğim kazağın şapkasının  ağrıtmasının nedeni şudur. Geçen de panço giymiştim. Yine ağrımıştı. Sanki sırtımda yüz ton yük taşıyorum, mübarek. Öyle bir ağrı yapıyor. Yorgunluk veriyor. Akşam kazağı çıkarınca farkettim, onun yaptığını. Ben ki, ağır çanta bile taşıyamayan bir insanımdır ama bu kadarı da fazla geldi. Acaba bende yalan dünyadaki yönetmen gibi omurgasız mıyım ki... :D

13 yorum:

  1. Twitter niye açılmıyor.. bir bilgisi olan ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hacklemiş olabilirim,
      öyle birşeyler yaptım sanırım, galiba, emin değilim...
      sarhoştum, olmayada bilirim,
      hatırlamıyorum :)

      yaw bu tiwit neydi :D

      Sil
    2. :D gelmedin gelmedin, pir geldin tivit çöktü mü yani.. vayyy..

      Sil
  2. Allah seninde cezanı versin emi :):) kendi kendine yorum yapan özel insan seni:):) Tivitim yok ki bilmiyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) :) Konuya yazacaktım da unuttum. Sonra paylaşayım derken aklıma geldi.

      Sil
  3. Annelere inat dizi izlenmez,
    taş olursun taş :D

    YanıtlaSil
  4. yasak delmek için güzel bir yasak bu kitap yasaklama ;)

    YanıtlaSil
  5. Bu kitapları şu ana kadar okumamış olanlar için üzgünüm. Neyse ki bu yasak eğilimi bile "ters psikoloji" etkisi göstererek okumayanların da okumasını sağlayacak. (En azından bi kısmının.)

    YanıtlaSil
  6. ilahi omurgasız ha.
    :)
    o zamaaaan evet bütün kitaplar yasaklaansın sahiden yaaaa.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Hala arada ağrıyor..
      Yok hepsi bir anda olmasın. Tek tek.. :) :)

      Sil