12 Ocak 2013

On Üç mü Yoksa Dört mü ? 13 - 4

Sizce hangisi daha uğursuz ? Ya da şöyle sorayım. Hangisi daha masum ya da şanslı duruyor?
Yarın 2013'ün ilk 13 lü günü. Allah'tan cumaya rastgelmedi. Napardık o zaman. Demiştim hatırlarsanız, şu 13 ile ilgili uğursuzluk sorunsalı yaşayan kişilerin halleri şimdi nice  merak ediyorum.
Bugün de 4 rakamını uğursuz sayan bir ülke varmış, onu öğrendim.
Tayvan ve Çin.
4 rakamının ya okunuşu ya da yazılışı galiba, onu şimdi hatırlamıyorum, ölümü çağrıştırıyor diye, kullanılmıyormuş.
Mesela binalarda 4 nolu daire yokmuş. Asansörlerde 4. kat olmazmış. Bildiğin yok yani. Hastanelerde bile. Adamlar 4ü yok etmişler. Direk 5e geçmişler. Otoparklarda 3ten sonra bildiğin 3 buçuk geliyor. Sonra 5.
Komik geliyor şahsen bana.
Rakamlardan şans beklemek kadar manasız. Belki de saçma. Ama insanlar inanıyor. Hatta koca ülke inanıyor buna.
Evlerin 4. dairesine kimse oturmuyormuş. Genelde ülke dışından gelen yabancılar tutarmış o daireleri. Çünkü ucuza verirlermiş.
Tamam binanın 4. dairesine oturmazsın  da, 4.katını da yok sayamazsın ki. Teknik olarak o katta oturuyorsundur, o bina 5 yahut üstleri bir kat sayısına sahipse. Öyle değil mi? Madem 4 takıntın var, binalarını hep 3 katlı yap gitsin. Enden geniş tutarsın, boydan değil. En sağlamı öyle olur anacığım. Siz beni dinleyin.

Ve 8 ve 9da da bir uğur falan olduğunu düşünüyorlarmış. Bunun nedeni de yanlış hatırlamıyorsam, şans kelimesini mi ne çağrıştırdığı için. O zaman binaları niye yüksek tuttuklarını çözdük. 9da oturmak için tabiki de. Ama 4ün uğursuzluğunu pas geçmemek lazım bence. En iyisi enden geniş tutmak her binayı.

Bakın hatta kimliklerde bile iki tane 4 rakamını kullanmak yasaklanmış. Kimse istemediği için. Bir kadın yeni doğan çocuğunun kimliğinde peşpeşe 3 tane 4 rakamına itiraz etmiş, mahkemeye vermiş ve kazanmış. Zaten ondan sonra bir tane olacak diye yasa çıkmış ülkede.

Sizin hiç oldu mu böyle ince ve şaşılacak rakam takıntınız? Bir rakam cidden bu kadar korkutucu olabilir mi yahu? Hiç aklım ermiyor inanın. Eren varsa izah etsin bana da.

6 yorum:

  1. olmadı galiba ama takıntılı da sayılmam aslında :)

    YanıtlaSil
  2. bazen soruyorlar uğurlu sayın ne diye onu bile bilmiyorum yahu

    YanıtlaSil
  3. Benim rakamım "16" dır. Blog resminde de yerini almıştır.

    YanıtlaSil
  4. Emir Begit ve Emrah Ateş, benimde hiç olmadı. sayı uyumlarını severim ama uğurlu saydığım bir rakam hiç olmadı. :)
    Profösör, sizinki 13'e rakip. :) :)

    YanıtlaSil
  5. heheheh:)
    o ülkede piyango loto faln varsada güzel :)
    1 rakam olmadığından şans biraz daha artar
    diye düşündüm bi an :)

    misal
    12356789
    sayarken bile komik :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet piyangoda 4 rakamı ile kazansalar ne olurdu acaba? Kesin o parayı da almazlardı. :D

      Sil