15 Şubat 2019

Pratik Bilgiler.

Eminim şu an yazacaklarımı çoğunuz zaten biliyorsunuz.
Ama bilmeyenlerde vardır elbet.
Kek pişirme ile başlayalım. Ne de olsa kek annesi sayılırım. 😜
Kekin iyi kabarması için illa yumurta ve şekeri çırpmak gerekmiyor. Ben tüm sıvıları bir kerede çırpıyorum. Keklerim kabarıyor. Püf nokta, şekerin erimesi diye düşünüyorum.
Vanilya yerine doğal olarak porkatal kabuğu rendesi konabilir. Bence çok güzel aroma veriyor. Hazır mevsimi. Üstelik şimdi rendeleyip buzlukta saklayabilirmisiz. Denemedim ama denecegim. Zira limondan daha güzel oluyor.
Kabarma tozu yerine karbonat. Ama çok koymamaya dikkat. Birde üstüne limon sıkmak iyidir. Amma velakin karbonat süt ile yapılan kekleri kabartmiyor söyleyeyim. Süt kullanacaksanız kabartma tozu koyun.
Kekinize az miktarda tereyağ eklerseniz daha yumuşak bir kek pişirmeyi başarabilirsiniz.
Fırının da önceden ısıtılması benim deneyimlerime göre gereksiz. Zira ben ısıtmadan koyuyorum. Kek yinede güzel kabarıyor.

Gelelim başka mevzulara.
Son kullanma tarihi geçmiş diş macununuz varsa çöpe atmayın. Temizlikte kullanın. Meselâ  lavabo temizliğinde. Parlatıyor ve mis gibi kokuyor etraf. Tuvalette de hoş koku oluyor 😁

Karbonat ve sirke.
Temizlikte bu ikisini kullanan çok. Bende fırında denedim. Işe yaradı. Kek kalıbından yağ dökülmüştü pişerken. Üstüne karbonat sonrada sirke döktüm. Sildim, kolayca çıktı.

Aklıma gelenler bunlar.
Farkındayım bugüne göre biraz basit kaçtı ama elimde başka veri yok. Kusura bakmayın. Araştırma yapamadım. Yazıyı bile gün biterken yetiştirmeye çalışıyorum.






#meydan okuma 15.gün yazısı.









14 yorum:

  1. Karbonat ve sirke bir de diş macunu bence hayat kurtaran formüller ;)

    YanıtlaSil
  2. Kek tüyoları hoşuma gitti 👍🌷🤚

    YanıtlaSil
  3. Kekle ilgili bilgiler için çok teşekkürler, gayet faydalı bir paylaşım olmuş :)

    YanıtlaSil
  4. Kek tüyoları için teşekkür ederim :)...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  5. Kek hamurun yarım bardak su koymak daha çok kabartiyormus yeni öğrendim denemedim henüz. Diş macununu yeni öğrendim deneyeyim .

    YanıtlaSil
  6. ay kek macun sirke saoool faydalı olduuuuu :)

    YanıtlaSil
  7. basit demişsin bunlara ama basit değiller kii çok faydalı bilgiler bencee bu kek şeysilerini deneriim :)

    YanıtlaSil