10 Şubat 2019

Seçimini Yap. Ya Doğrudur Ya da Yanlış...

Üniversite sınavına çalışmadan girmiştim. Nedense benim için öyle bir önemi olmadı. Heyecan yapmadı. Ama çalışkan bir öğrenci idim. Belki de bu duruma güvendim.
Sonuçta barajı geçtim, lisans olmasa da önlisans türü bir okul tutturuyordum.
Ailemin durumu ortanın biraz altında idi. Belki de bu sebepledir ki, okuyup hemen meslek sahibi olabileceğim birşey okumak istedim. Ve tercihimi muhasebeden yana kullandım.
Çevremde muhasebeci de yoktu ki, kime özenip kime danışıp seçmiştim ki ben bu bölümü.
Hayatımda ilk kez karşılaştığım dersler. Tek başına çalışma. Velhasıl 2 yıllık okulu şuan yanlış hatırlamıyorsam 3 senede bitirmiş buldum kendimi.
Ama tabi evdeki hesap ne zaman çarşıya uymuş ki. Is bulma umuduyla okuduğum bölüm bile iş bulmama yardımcı olmadı. Zira önce çevre lazımmış bu iş için. Bunu bilmem gerekirdi. Ama o yaşta nerden bileceksin.
Uzun lafın kısası, bir tercih yaparsın, doğrudur. Bir tercih yaparsın yanlıştır.
Bilemezsin ki yaşamadan.
Seçimin doğru yada yanlış olsun, farketmez. Sen seçmeden bunu bilemezsin. Ama bileceğin şu olsun, gerçekten istiyor musun... severek mi yapacaksın... bunları bil.
Insaallah herkes istediği bölümü okuyabilir. Basit gibi, insanın istediğini okumak istemesi. Ama bazen hayat, basit şeyleri bile zorlaştırabilir değil mi...
Okumak istediğim bölümü sormuşsun ya, şuan inan aklımda yok bu sorunun cevabı.
Zira geçmişi bıraktım, çocuklarımla geleceğe bakıyorum artık.






#meydan okuma 10.gün yazısı.








8 yorum:

  1. Fikir sahibi oldum.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim.
      Yardımcı olduysam ne mutlu:)

      Sil
  2. Çok doğru diyorsun zor şeyler bunlar. Ben istediğim bölümü okuyorum mutluyum şuan ama iş imkanı hiç yok bunu da bilerek seçtim bölümü. Önümde iki seçenek varmış da ben kendimi üçüncü seçenek olan yamaçtan yuvarlamayı seçmişim gibi hissediyorum bazen. Öte yandan daha başka seçenekler ve yollar da ileride beni bekliyor farkındayım. Şuan yuvarlanmak da güzel en azından sıkıcı değil iş konusunu da çözerim inşallah ne yaptığımı hiç bilmiyorum ah ah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutluysan gerisini boşver. Işi gücü okul bitsin düşünürsün:)

      Sil
  3. eveet geleceğe bakmaak en iyisiii :)

    YanıtlaSil
  4. Geçmişi değiştirme şansımız yok ama gelecek için bir şansımız var. Önümüze bakmak en iyisi.

    YanıtlaSil