21 Şubat 2019

Pratik Bilgiler 2

Geçen gün bazı pratik bilgiler paylaşmıştım.
Şimdi de geçenlerde ilk kez deneyimledigim bir bilgiyi paylaşmak istiyorum.
Dolma sevenler eminim çoktur.
Kimi yaprak sever, kimi lahana. Hele beyazı ayrı güzel olur bence. Bol kıymalı birde.
Neyse, ağız sulandırmak değil niyetim
Benim gibi beyaz lahana dolması sevenler için pratik bir alternatif.
Lahanayı direk pişirmeden buzluğa koymak. Ben yarım lahana almıştım. Buzluğa koyarken onu birde tekrar ikiye ayırdım.
Sarmadan evvel akşamdan yahut akşam saracaksanız gündüzden ,yani baya erkenden lahanayı buzluktan çıkartmanız lazım. Ki iyice çözülsün. Birde buzlukta iyice donması lazım.
Yani lahanamiz iyice donacak sonrasında tamamen erimesi lazım.
Sonuçta sarmaya hazır,  yumuşacık bir lahanaya sahip oluyorsunuz.
Üstelik bu şekilde buzlukta saklanıp yazında bu dolmanın keyfine varılabilir bence.

Görüldüğü gibi incecik kolay sarılan, çok azı zayi olan bir lahana oluyor.
Şimdiden afiyet olsun:)





#meydan okuma 22.gün yazısı.







22 yorum:

  1. Beyaz lahana sarmasını çok severim. Ancak hiç beceremem. Mevsim geçmeden, tavsiyeni dinleyeceğim, süpermiş ;)

    YanıtlaSil
  2. İyi fikir :)

    Gerçi ben bizimkilere bol kıymalı kapuskayı kakalarım hep. Lahanaysa lahana, kıymaysa kıyma, uğraştırmayın beni derim :D

    YanıtlaSil
  3. güzel ipuçlarını not alıyorum

    YanıtlaSil
  4. Hiii....lahana sarmasına bayılırım, zeytinyağlı olacak ve bol limonlu ancak o kadar zor geliyor ki yapması bana. Çok zahmetli...:( birkaç kez denedim beceremedim bile...çok kötü oldular en son denediğim biraz daha iyi oldu...buzluğa konduğunu ilk kez duyuyorum, eline sağlık:)

    YanıtlaSil
  5. hımms önce doncak sona ericek pikiş :)

    YanıtlaSil
  6. Süper bir bilgi buu.Lahana sarmasının bana en zor gelen kısmı lahana yapraklarının haşlanması.Böylece bu işleme gerek kalmadan sarabiliriz her halde.Hem de yazın da lahana bulunur.Bir de koca lahanayı sarmak zorunda kalmadan canımızın çektiği kadarını yaparız .Çok teşekkürler bu tiyo için :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, pratikliği o zaten. Haşlamaya gerek kalmıyor. Üstelik haşlamak için ayıklamak zahmeti de olmuyor.

      Sil
  7. İpuçları için teşekkür ederim... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  8. Çok güzel bir bilgiymiş elinize sağlık

    YanıtlaSil
  9. Yaz için koymak istiyorum şu an. Teşekkür ederim. Lahana sarmayı sevmeyenler için de fincan dolması fikri vermişti bir yemek bloggerı. Haşlanmış yaprağı fincan üzeribe kapayıp içine iç koyup toparlıyor ve sıkıyorsun. Yuvarlak sarmaların oluyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence daha zahmetli fincanla uğraşması:)
      Sekil olarak güzel olur ama.

      Sil
  10. A süper bilgi, çok ilgimi çekti.. Hiç haşlamadan yapıyorsun değil mi ?

    YanıtlaSil
  11. Yine dolma :D Ben asma yaprağından severim nar ekşisi olmalı ve etsiz :D Lahana sarmasını sadece üzerinde yoğurt olursa yiyebiliyorum :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende onu severim. O zaten etsiz güzel oluyor bencede. :)
      Beyaz lahanayı yogurtsuz yerimde karalahana yogurtsuz olmaz;)

      Sil