21 Şubat 2019

Sezeryan; Doğum mu Ameliyat mı...

Ağız alışkanlığı olmuş yada bilerek öyle söylenmiş,  öyle işlenmiş beyinlere.
Sezeryan olanlar sezeryanla doğum yaptım diyor. Diyoruz. Bende sezeryanla iki çocuk dünyaya getirdim
Ama kaçımız ameliyat olduğumuz idrakinde.
Hiç ameliyat oldunuz mu sorusuna direk aklımıza gelip, evet, diyoruz. Şahsen aklıma gelmedi bana sorduklarında.
Zira dedim ya, öyle işleniyor işte.
Yoksa kaç kişi o ameliyat masasına yatmak ister kendi isteğiyle.
Olaya çok uç noktadan bakıyorum belki ama olan bu. Biz sezeryan doğum yapmıyoruz, ameliyat oluyoruz.
Doğumhanede değil ameliyathanede dünyaya açıyor gözlerini çocuklar.
Peki, bu durumu kendi keyiflerine göre yapanlar, bu hakkı nereden kimden alıyorlar.
Sezeryan olmayı seçen anne adayından bahsetmiyorum,  yanlış olmasın. O kişinin kendi seçimi hakkıdır.
Benim itirazım , normal doğuma herhangi bir engel olmaksızın, sudan sebepler uydurarak, sırf kolayına geliyor diye, sezeryan yapan doktorlara lafım.
Hangi üniversite hangi diploma size bu hakkı veriyor? Siz hangi hakla normal doğum yapma hakkını kişiden alıyorsunuz?
Yok böyle birşey demeyin. Özelde çalışan bir hemşireden bizzat duydum.
Evet bende sezeryan oldum. Ilk doğumumda resmen dilim nutkum tutulmuş haldeydim. Doktor ne dese itiraz etmedim. Insan sonradan düşünüyor. Başkalarının doğum hikayesini duyuyor. Bende mi normal doğurabilirdim acaba diye düşünmüyor değilim.
Neden mi..
Kırk haftam dolmuştu, doktor biraz daha beklemek yerine bana suni sancı verdi. Suni sancı çocuğa ağır geldi. Bu da doktorun lafıdır. Bende kendimi ameliyata hazırlanırken buldum. Dedim ya, o an itiraz yok, neden diye sormak yok, körü körüne itiat vardı bende. Elbette olacağı bu imiş, oldu. Ama insan düşünmeden edemiyor. Zira ilki sezeryan olan için ikinci de sezeryan kaçınılmaz sondur çoğu doktora göre.
Toparlamam gerekirse, diyeceğim şu,  sezeryan haktır, seçenektir, evet. Hayat kurtarır. Amma velakin doktor keyfiyle yapılan sezeryan, hak veya seçenek değil, hak yemektir bana göre.
Herkese sağlık dolu günler.
Rabbim isteyen herkese nasip etsin hayırlısıyla sağlıcakla evlatlarını kucaklarına almayı.
Herşeyden önce sağlıkla kavuşalım.
Sağlıcakla kalın
Sevgiler...





#meydan okuma 21.gün yazısı.







18 yorum:

  1. Ben normal doğum çok istiyordum ama 9,5 ay olup bizim koca kafalı beyfendi hâlâ gelmeyince , hatta doğum kanalına bile giremeyince mecburen sezaryen oldum. Ama sırf belirsiz doğum saati yüzünden sezaryen yapmak isteyen doktorlar da varmış, yazık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak, sen bile 40 haftayı geçirmişsin. Beklemiş doktorun. Benimki beklemedi. Bende de ister istemez acaba dolu sorular oluşuyor.
      Nitekim seninki zorunlu sezeryan olmuş.
      Yazık evet. Onlara inanan bizlere de yazık..

      Sil
  2. Doktorun da vicdanlısı gerek demekki ...

    YanıtlaSil
  3. sezaryende daha çok mu para alıyolar ki, ondandır yaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani, ameliyat olduğu için.

      Sil
    2. Parasından da çok vakitli vakitsiz doğuma koşturmak istemiyorlar. Gece sabaha karşı kalk, hastaneye koş, işlerine gelmiyor.

      Sil
    3. Evet o kısımda var. Doktorum beni arardı hergün doğurmadım mı diye :)))

      Sil
  4. İşin ehline vermek gerek... Çoğu kişi işin kolayına kaçıyor yada işine geleni yapıyor yani... Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
  5. Doktorumuza da güvenemezsek kime güveneceğiz?

    YanıtlaSil
  6. Artık mecbur kalmadıkça sezaryene yönlendirmiyorlar diye okumuştum haberlerde ama doktor da vicdanlı ve mesleğine saygılı olmalı işte, insan o anda neyin doğru olduğunu anlayamaz ki dediğin gibi canınla uğraşıyorsun zaten sen orada

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Işte kılıfına uyduruyor, zorunlu diyor sana. Yoksa doktor direk keyfi olarak sezeryan yapalım diyemez, diyemiyor yani.

      Sil
  7. İki doğumumu da normal yaptım. Eğer ters giden bir durum yoksa anne adayının biraz kararlı olması gerekiyor. Doktorlar bundan faydalanıyor aslında. Yoksa insan düşünmüyor değil, neden tüm terslikler ülkemizde olsun, neden Avrupa`da böyle bir sezeryan oranı yok vs. Tabii şunu da eklemek isterim, aslında doğum doktorun değil ebenin işidir. Doktor sadece bir terslik yaşandığında müdahale eder. Yoksa hiçbir doktorun sancı bekleyecek zamanı yok.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendim için konuşuyorum.
      Kararsızlık mıydı yoksa boşlukta mıydım kestiremiyorum. Tek bildiğim düşünmediğimdi. Neden doktor ne de yaptım tek kelime etmedim soru sormadım. Bilmiyorum.
      Hatta hemşireler fazlaca sakin bulmuşlardı beni. Onlara göre sakinlikti de ben o an nasıl bir ruh halimdeydim bilmiyorum.
      Ebe konusunda şunu diyebilirim. O kadar gittim geldim hiç ebe görmedim ben. Doktor vardı hep.

      Sil
    2. İşte asıl sıkıntı o zaten. Eskiden bizde de hep ebeler doğum yaptırmış, annem dördümüzü de ebeyle doğurmuş, hem de evde. İngiltere`de yaşayan ablam 40`lı yaşlarda doğum yapmasına (3 çocuk doğurdu bu arada) rağmen normal doğum yaptı ve doğumda ebe vardı. Keza benim de öyle oldu. Doktor sadece ters bir durumda müdahale etmek için doğuma girer. İsteğe bağlı değildir, ebe/doktor sormaz, doğumu nasıl istersiniz diye. Doğum kendi normal sürecinde ilerler. Neyse, sonuçta anne-bebek sağlığı önemli deyip konuyu bağlayayım.

      Sil
    3. Evet eskiden evde ebeler doğum yaptırırmis.
      Bende öyle doğmuşum meselâ.
      Işte o normal sürece sanki çaktırmadan müdahele var gibi çoğu doğumda.
      Tüm anneler sağlıcakla kavuşsun yavrularına.

      Sil