27 Ekim 2011

Paylaş ve Beğen

Bildiğimizi, gördüğümüzü yakınlarımızla paylaşırız. Doğru bildiğimizi paylaşmak da dinen yapılması güzel olan bir davranış.
Şimdilerde depremzedenin ihtiyacı olan malzemelerin listeleri mesela. Paylaşılmalı ki ona göre yardım yapacaklar onlara öncelik versin.
 Bunlar için en çok tercih edilen yer:
Sosyal iletişim aracı Facebook.

Son dakika olaylar, yorumlar. Videolar ve hikayeler, yazılar.
Bunların tümü insanların paylaşmasıyla oluyor. İstemesen ya da beğenmesen  paylaşmazsın değil mi?
Facede paylaştığınızı illaki başka bir yerde buldunuz. Orda illaki paylaş diye bir yazı vardı da ona göre mi paylaştın ki?
Bunu niye ki söylüyorum. Hemen hemen nerdeyse tüm paylaşılan video, haber ve yazıların üstünde yada altında ayrıca belirtiyorlar ya: 
“Paylaş” ve tabiki de “Beğen”. Ama illaki yap bunu. Tam bir emrivaki var bana göre.
Paylaş herkes görsün. Oku ve sonra paylaş. Paylaştıktan sonra aman sakın beğenmemezlik etme. Beğeneceksin çünkü paylaşacaksın. Ayrılmaz ikili bunlar. Beğendiğini paylaşmalı. Paylaştığını beğenmelisin. Face kanunu sanki.
Paylaşım yaptığın zaman illaki bunu belirtmenin manasını şahsen çözemedim.
Bana çok itici geliyor. Paylaşacağım varsada oda yok oluyor yani.

Siz hangi haber sitesinde gördünüz bu uygulamayı? Önemli bir haberi yayınladıklarında altına, sağına soluna sosyal paylaşım sitelerinde  bunu mutlaka paylaşın diye yazan bir not mevcut mu?
Yok.
Bu Face de olan bir uygulama. Face tarzı yani. Face kanunu.
Ama sinir bozucu bir ayrıntı, gereksiz bir şey.

Haksız mıyım? Neden bana yapacağım şeyi söylüyor hiç tanımadığım biri. Kaldı ki istediğimi istediğim zaman paylaşma ve beğenme lüksüm varken.

Yanlış mıyım acaba?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder