30 Aralık 2020

Kelime Oyunu 5

Çıtır ile Pıtırın Hikayesi 


Eve girdiği gibi yine aynı şeyi yapıyor. Eşyaların yerini değiştiriyor. Bir yandan değiştiriyor bir yandan da " sana diyorum böyle güzel duruyorlar. Elleme. " 
Arkasını dönüyor yine aynı manzara. Çıtır düzeltiyor. 
"Bırak benim yaptığım hali daha iyi. Sen bozuyorsun asıl. "
"Düzgün değiller Pıtır anlasana." Deyip son bozulan eşyayı da kendi  istediği yere koyuyor Çıtır. 
Pıtır hafif tebessüm eder bu duruma sonra derin bir nefes alıp 
" offf... çok sıcak.. çok " deyip, kırışmasın diye üzerindeki elbisenin eteklerini bir güzel toplayıp koltuğun tam kenarına bacak bacak üstüne atıp kuruluyor.
Çıtır da tam karşısına geçiyor. Ayaklarını altına toplarken " rahat ediyorsun sen şimdi öyle oturarak öyle mi ?" Diye sorar Pıtıra.
"Rahatım canım ben. " eliyle kendini serinletmeye çalışıyor bir yandanda.
Ilk kez gelmiş gibi yine gözleriyle evi geziyor. Duvardaki fotoğrafı görüp;
"Bu kim kız elinde kemençe." Iyice yaklaşıp bakıyor. "Babanda değil bu. Kim bu asmışın resmini evin baş köşesine." 
"Dedem" deyip ekliyor Çıtır;
 "Elindeki kemençe değil keman. "
Pıtır dudak büküp, "ne farkı var ikisi de gıy gıy ses çıkarıyor işte." 
"Olur mu.. Dedem bu kemanla çok ödüller almış. Başarılar elde etmiş. " 
"Hayırdır da niye şimdi astın bunu. Sonra elini ağzına götürüp " ay yoksa ... ayyy ay kız koronadan mı gitti yoksa adamcağız." Eliyle dizini dövmeye başlar bile bunları derken.
"Yok yok. Dedem öleli çok oluyor." 
"Iyi. Ay yani Allah rahmet eylesin de yeni değilmiş o bakımdan dedim." 
"Anladım canım. Tamam." Fotoğrafa bakıp, "annem yollamış bana. Biliyorsun rahatsızlığı arttı iyice. Koronadan sonra tam düzelmedi." Gözleri doluyor ama devam ediyor sözüne. "Ölmeden bana ulaşsın istemiş işte. Ananemin kaynanasının vasiyeti gibi birşey. Oğlunun bu başarıları unutulmasın istemiş kadın."
Pıtır şaşkın. "Kusura bakmada niye bu kadar abartılmış ki. Keman yani. Çalması zor mu canım bu kadar. "
"Dedemler 6 kardeşmiş. Dedem hariç hepsi çalışıyor tarlada bahçede. Annesi en küçüğü deyip zor bela ikna ediyor kocasını. Dedemin şansı işte. Keman çalan ve idealist bir öğretmene denk geliyor. Annesi de çok uğraşıyor o zamanlar evladı için. Kocasıyla ayrı kaynanasıyla ayrı köyün halkıyla ayrı uğraşmış. Laflara eziyetlere boyun eğmemiş. Evlat işte. "
Yaşlar akıyor gözünden ikisininde.
Pıtır ortamı değiştirmek için camdan bakıyor ki karşısında mahallenin demirbaşı, sarı dev lakaplı koca kedisi. Görünce boş bulunup bir çığlık atıyor kadın korkudan. 
Çıtır cama yaklaşıp, " korkma yemek almaya gelmiştir hayvan." 
"Allah iyiliğini versin. Kediyi camdan mı besliyorsun. Dalacak içeri. Seni beni yer bu aç kalsa. Baksana şuna. Benim yarım kadar olmuş."
Çıtır gülüyor bu lafa. Pıtır yerinden kalkıp Çıtırı kenara ittiriyor, " çekil de kapayalım camı. Dalmasın korkuyorum bu iri hayvandan ben."
"Içeri girmez. Girmedi hiç şimdiye kadar. Mivaylıyor gelince ben görmezsem. Yemeğini alıp gidiyor."
Pıtır iyice şaşırıp, " yok birde camı tıklatıyor de de tam olsun. Kedi değil sokak çocuğu sanki."
"E niye kapadın. Hem sıcak diyorsun." 
"Ayy olsun. O ordayken duramam ben." 
"Gidecek zaten dur yemeğini getireyim unutturdun banada."
Çıtır mutfağa giderken Pıtır söylenir peşinden.
 "E biz kapıdan geldik hata ettik tabi. Bu kedi gibi camdan gelecektim ki bir bardak su getirirdin belki banada."
Çıtır gülerek gelir yanına. Camı açıp kedinin yemeğini verir. Kedide dediği gibi yemeğini alıp uzaklaşır camdan.
"Git git. Git ağaca çık da orda ye yemeğini  çitalar gibi. Onlar kadar olmuşsun zaten."
Çıtıra dönüp, " e hani bana bir bardak su. Ama yok sen bana ayran ver buz gibi. Içim yanıyor. Sıcaktan hasretten. Yaktın bizi korona yaktın." 
"Tamam canım hemen." 
Çıtır mutfağa girer. Pıtır eline kumandayı alıp televizyonu açar. 
"Dünya kadar para veriyorsunuz şu kanallara. Aç  da izle bari yazık."
Mutfaktan Çıtır seslenir, " doğru valla. Alışmışım işte kapalı duruyor. Sen bul bir film yada dizi izleyelim birlikte."
Pıtır kafa sallayarak cevaplar Çıtırı,
"He canım he. Dünya kadar kanal var da düzgün birşey arada bulasın şimdi." 
Çıtır buz gibi bol köpüklü ayranlarla gelir oturur yanına. Birlikte film bulup izler iki arkadaş. 

......





19 yorum:

  1. Çok güzel olmuş🧿🧿, hem duygulandırıyor, hem gülümsetiyor. Yüreğine emeğine sağlık. Ben de paylaşacağım bugün. Sevgiler selamlar mutlu sağlıklı yıllar 🧿🎈🌺🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Tam istediğimi başarmışım o halde.
      :)
      Sizede iyi yıllar olsun Inşaallah.

      Sil
  2. Aynı binada oturuyorlar herhalde. :)))
    Pıtırlar hep hayatımızda 😂
    Teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  3. Okurken dedim ki, acaba bu çıtır ile pıtır gercek karakterler de sevgili uyuşuk hayalperest isimlerini mi gizliyor🙂🙂 hele işin içine corona girdiğinde iyice şüpheye düştüm. Tertemiz bir diyalog, gun icinden bir kurgu. Yüreğine sağlık. Sevgilerimle🎈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😂
      Yok değiller.
      Öyle aklıma geldi işte.
      Teşekkür ederim.
      Bendende sevgiler olsun.
      :)

      Sil
  4. Okuduğum süre boyunca hep gülümsedim ya ne kadar tatlı bir öykü olmuş:) Düşüncene, kalemine sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rabbim hep güldürsün.
      Teşekkürler.
      Eksik olmayın sizde.
      :)

      Sil
  5. çok güzel masal olmuş bu yaaa :) valla önce duygulandım sonra güldüm sonra yine duygulandım sonra yine güldüm. tatliş çok :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gel gitli bir esinti bırakmış desene.
      :)
      Sevindim.

      Sil
  6. Sevdim ben bu çıtır ile pıtırı :) devamı gelir inşallah :)

    YanıtlaSil
  7. Pıtır gibi biriyle aynı evde olduğumu düşündüm bir anda, tam camdan atardım sanırım :) şaka bir yana gülümsetti.. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evlere şenlik bu Pıtırcık
      :))
      Ben teşekkür ederim.

      Sil
  8. İsimlerde çok sevimli yaaa kaleminize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende böyle garip fantastik isimler kullanmaya karar verdim :))
      Teşekkür ederim.

      Sil
  9. Çok güzel, çok gerçek diyaloglar. Okurken çok eğlendim. Ellerinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bu yorumları okuyunca keyiflendim.
      Teşekkürler:)

      Sil
  10. İnsana kah tebessüm ettiriyor kah duygulandırıyor. Samimi bir dilde yazılmış. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil