7 Aralık 2020

Tam Iyiyim Derken...

Bir ay önce doktora gitmiştim. Kan değerlerime ve vitaminlere bakılsın diye. Acayip yoruluyordum. 
Sadece D vitamini eksik çıkmıştı. Ilaç verdi. Aksatmadan içiyorum. 
Bugün ilk kutu bitince ikinciyi yazdırmak için aile hekimine gittim. Yakın yer. Çok da beklemedim. 
Ama yine yoruldum yine yoruldum ben. Artı birde elimde ödem oluyor yorulunca bunu farkettim. Yada kilodan ellerim büyüdü de ben farkında değilim. Komik. Ezcanede tartıldım. Yine kilo almışım vermek şöyle dursun. Onada bir canım sıkıldı zaten.
Sırtımda ağrıyor sankim. Halbuki ben iyiydim. Toparlamıştım kendimi. Mutluydum. Herşey gözüme güzel görünüyordu. Kışlık eteğim olmuştu totoma. Nasıl kilo almış olabilirim ki ben. Bu işte bir hata olmalı. Böyle kendimi avutayım biraz. 
Spor ve egzersiz yapmak istiyorum da kendimde o gücü bulamıyorum nedense. Yaptığım o zamanlar nasıl yapmışım acaba.
Bu sırt ağrısı da soğuk yedim galiba ondan. Zira giderken ince giyindim. Neyime güvendim acaba. Rüzgar soğuk esiyordu. Çabuk geçer Inşaallah. Tam toparladım derken olmaz olamaz. Bunu bana yapamazsın bedenim. Beden sağlam olmalı ki ruhum da ayakta kalsın. De mi ama... 
.....



Görüşelim efenim
Sağlıklı günlerde. 
Bu ara ne yazsam beğenmiyorum. Yayınlamadan duruyor öyle. Sonra yine okuyorum ve siliyorum. 
Böyle bir iç dökeyim dedim. Baktım orda burda dökülüyorum. Gerçi dost var düşman var. Ünüm dağları aşmış. 🤣
...




31 yorum:

  1. geçmiş olsuun dikkat et kendine. evet üşütünce sırt ağrısı olur benim de öyle şuan. ben de kan değerlerime baktırdım geçen hafta her şeyim eksikmiş nasıl ayakta geziyorsun dedi doktor ama onu ben de bilmiyorum zaten hep uykum geliyor hatta geçen gün ufak çaplı bayıldım. kansızlık var geçmiyor her kontrolde demir ilacı veriyor d b12 çinko filan da yazmış bu sefer. dikkat et kendine çabuk iyileeş papatya çayı da iç :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ooo..
      Sende çok dikkat et kendine. Hele şu günlerde. Allah korusun.

      Sil
  2. :) neden çok yoruluyon kiii yaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilsem bende çaresine bakacağım da bilmiyorum.
      :)

      Sil
  3. En kısa zamanda iyileşmenizi dilerim,çok dikkat edin kendinize :) Ben "Beden sağlam olmalı ki ruhum da ayakta kalsın." bu konuda size katılmıyorum. Ruhu genç olan yaşlı nineler,amcalar bile hala dipdiri olabiliyor beden de değil bence asıl mesele ruhun genç kalmasında :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben beden sağlığı olarak kastettim. Hasta bir insan neşeli olamaz değil mi... o manada bedenen iyi olmak lazım. Ki ruhun genç hali yansıya bilsin
      :)

      Sil
  4. Geçmiş olsun, dikkat edin kendinize.. benim de sırt be boyun ağrılarım var. Kas zayıflamasındanmış benimki. Ağrı başladıkça ilaç alıyorum ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanada geçmiş olsun.
      Ilaç benim için en en en son çare.
      Nasıl desem, ölüp gebermedikce ilaç içmem ben.

      Sil
    2. çocukken ilaç kaynaklı bir zehirlenme yaşadığım için doktor vermedikçe ilaç almıyorum ben, bu bahsettiğim ilaçları fizik tedavi doktoru yazdı..

      Sil
    3. Bende öyle. Yani küçükken cok ilaç verdiler. Çok hastalanırdım. Igneler ilaçlar. Sanırım ondan ötürü şuan ilaçla mesafem.
      Anladım. Geçmiş olsun tekrardan. Ağrı çekmek zor. Sebepsiz olması daha zor.

      Sil
  5. Geçmiş olsun. Yorulup durmak, sürekli uykulu hissetmek ne kötü:( Sağlık en kıymetli hazine:) kilo benim de sıkıntım. İlk gencligimde hiç kilo almıyordum ne güzeldi. Metabolizmam çok yavaş:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayakta durmak ve yürümek özellikle yoruyor. Uyku öğlen basıyor bazen. Onuda çözemedim. Arada oluyor Allah'tan.
      Sormayın bende öyleydim işte. Yerdim herşeyi. Kilom baki kalırdı. Herşey bu pandemi ile bozuldu. Belkide psikolojik kaynaklı. Bu sebeple kilo alınıyor mu tam bilmiyorum ama

      Sil
  6. Geçmiş olsun. Yemenize içmenize dikkat edin. Doktor konusu şans işi. İyisine denk gelmek önemli. Şu sıralar sağlık hizmetleri de düzgün gitmiyor maalesef. Yine de yaptırabilirseniz bir kan testi yaptırın, pek çok şey belli oluyor oradan. Yine de hiçbir şeyiniz yoktur İnşallah. Bir de sabah kalkmışsınız hiçbir şeyiniz yok, ne güzel olur, moralinizi bozmayın:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağolun.
      Devlette uygun randevusu olan bir iç hastalıkları doktoruna gittim. :)
      Triotlere falan da baktı. Insilun direncine baktırdım. Hepsi normal dedi. Bir d noksan çıktı. Anlamadım bende.
      Oyy.. Inşaallah. Sabahları enerjik kalkmayı özledim ben.

      Sil
  7. Şu spor olayı Hayal, başlayınca yani emek harcayınca bağımlılık yapan bir erdem aslında. Bende de pek yok ondan. :)) Yemek yemeyerek zayıflama taktiği işe yarıyor bende. :))

    Ve Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bağımlılık yapacak kadar yapabilmek mesele bende. Yada bağımlılık yok bende. :))
      Aslında hep belli saatten sonra yemek yemeyen bir insanım. Bu düzenim değişmedi ama kilo almaya başladım. Garip.
      Teşekkürler.

      Sil
  8. benim de aklıma troidler geldi ama baktırmışsınız, belki de yaşadığımız bu dönemler bir şekilde bedenimzde tepki veriyor, kimbilir. Geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herhalde öyle bir şey bu. Yemek yeme alışkanlığım değişmedi. Hatta ekmeği çok azalttım. Bazen hiç yemiyorum bile. Yinede kilo almış olmam garip geliyor.

      Sil
  9. Ruhen ve bedenen alışkın olduğumuz rutin pandemi nedeniyle sekteye uğruyor ve arada bu tarz tepkiler vereebiliyor. Üşütmek de fena yapıyor insanı, eli ayağı kalkmıyor. Biraz dinlen ve daha dikkatli davranırsan geçer gider. Çok geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol.
      Öyle olmalı evet.
      Bakalım veririm Inşaallah

      Sil
  10. Yürüdüğümde ellerim şişiyor benim. Dolaşımdan oluyormuş öyle.

    Ayın dönemindendir o, kilo almamış, ödem yapmışsındır. Hiç umursama.

    Sırtını sıcak tur. Viks sür.

    Geçti geçti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dolaşımdan derken kötü bir şey mi yani...
      O geçti aslında da ablamda ödem dedi. Turşu yapmıştır dedi. 4 kilo ödem mi olur ki ne bilim.
      Geçti gibi sırtım. Sağolasın.

      Sil
    2. Yok, kötü bir şey değil, yürüyüşten sonra geçiyor. Eğer elimde bir şey tutarak yürürsem şişmiyor. Ben de kilo almışım ama hiç rejim yapasım da yok, çok bıktım.

      Sil
    3. Benimki yürüdükten sonra oluyor ama.
      Yorulunca oluyor galiba.
      Gariptir ki kilo aldığımı öğrendiğimden beri kendimi zayıflamış hissediyorum
      :)))
      Beynim bana güzel oyunlar oynuyor.

      Sil
  11. çok çok geçmiş olsun
    Allah sağlık versin

    YanıtlaSil
  12. çok geçmiş olsun :) kendinize dikkat edin lütfen

    YanıtlaSil
  13. Karamsarlık başa bela zaten.
    Belki de o bu hale getiren.
    Eksik olmayın. O geçiyor başka bir şey oluyor.

    YanıtlaSil