16 Aralık 2020

Kelime Oyunu 3 - Dedemin Masalları

 

Bugün günlerden 16 Aralık. Dedemin doğum günü. Ananemle birlikte mezarlığa gideceğiz. 

Eve gittiğimde bir an unutup ananemin nerede olduğunu sordum. Bahçede olduğunu söylediler. Başka nerede olabilirdi ki bugün. 

Bahçede yine aynı yerde buldum onu. 

" Nene hadi gidelim dedemin yanına. Oradaki zambaklarında  bakıma ve suya ihtiyacı var."

Usulca kaldırdı başını. Bal rengi gözleri nemliydi. 

"Bana ilk tanışmamızda zambak getirdi biliyor musun senin deden. Beyaz bir zambak. Hemde izinsiz koparmış kimbilir kimin bahçesinden."

Başını sallıyor istemsizce ve ayağa kalkıyor.

" Dikildi karşıma elinde zambak. Bir dedene bakıyorum bir zambağa. Dedenin yüzünde gülümsemesi. Gözleri ışıldıyor. Sanırsın yıllardır tanışıyız da bana çiçek getirmiş. Öyle bir duruşu var kendinden emin. "

Iç çekiyor. Diyemiyor ki o an tutuldum dedene. 

" Hayırdır dedim tabi. Kimsin necisin sen. Seni gördüm sonrada bu güzel zambağı. Zariflik asalet güzellik. Bir bütünsünüz âdeta diyor bana. Ben zambak sevmem diyorum. Çekil yolumdan. E tabi güzel güzeli ne zaman sevmiş ki bu diyarda. Lafları görüyor musun dedendeki. "

Gülümsüyor. Tıpkı o an gülümsediği gibi.

" O gün anladım ben,  bu adam hep hayatımda olacak. Oldu da. Her sene aynı gün elinde zambakla geldi yanıma. O gün bir zambakla geleceğini bilirdim de ne  zaman nasıl nerede vereceğini hiç bilemedim. Bana hep o ilk heyecanı yaşattı deden. Birde doğum günlerimde unutmazdı vermeyi. Şimdi işler döndü tersine... 

Yine doluyor gözleri. Ah nenem. 

Sarılıyoruz birbirimize. Sonra mezarlığa doğru yola çıkıyoruz. 

Bu tanışma  hikayesini eksiğiyle fazlasıyla her sene dinlerim ananemden. Her  seferinde aynı heyecan ikimizde. 

Ananemin anlatamadığı o ince detayları dedemden bilirim. Birde o sınırsız kocaman hayal dünyasında masallaştırdığı halinden. 

Masaldaki korkusuz şehzade özgürlüğünden vazgeçer de sevdiği Zambak diyarının güzeller güzeli prensesinden vazgeçmez. Tabi mutlu son olur yine.

Dedemin masalları hep mutlu biter zaten. 

Masallarda da mutlu olmayacaksak nerede mutlu olacağız değil mi...

Hayattaki tek dileğimiz de bu değil mi zaten. 

Mutlu olmak. 

.....






44 yorum:

  1. mezarlıkta çok zambak gördüğümden zambaklar mezarlığı hatırlatıyor bana. öykü çok zarif, güzel olmuş, kalemine sağlık :))

    YanıtlaSil
  2. Yine çok güzel oldu bu öykü.. devam etsin 🤲🏻

    YanıtlaSil
  3. Yazdıkça açıldın ve öykülerin kendini buldu iyice. Çok güzel, çok duygusal yazmışsın. Eline sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Okurken aklıma ne geldi bak. Geçen gün Twitter'da elinde gül tutan yaşlı bir köylü kadın paylaşmışlar. Üzerinde de:
    ''Nene dedim, dedem sana hiç çiçek aldı mı ? Durdu ve şöyle dedi; Bana aldığı fistanların hepsi çiçekliydi'' yazıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Okunup beğeniliyorsa ne mutlu bana. Enerji kazanıyorum böyle ben.
      :)
      Nenenin bakış açısı ne güzel. Ne ince.
      Bizse beklentiye girip kendimizi paraliyoruz yok yere.

      Sil
  5. Hepsi gözümün önünde canlandı, gerçek hikâye gibi :)

    YanıtlaSil
  6. Çok gerçekçi geldi bana bu hikaye ;) Ben özellikle geçmişte yaşanan aşkları daha başka seviyorum. Kaelimine sağlık. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlu oldum böyle düşünmenize.
      Eskiden bir başka imiş çoğu şey. Her sevda kavuşmak değilmiş meselâ.
      Teşekkür ederim.
      :)

      Sil
  7. ayyyy öüzüür görmediim şimdi koyayım yorumlara linkisini yarın gelcam okumayaa :) kelime oyunu 3 deseneee başlıktaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne özürü. Estağfirullah.
      Sadece görmedin diye söyledim. Haber eymek amaçlı.
      Tamam değiştiririm başlığı.
      :)

      Sil
  8. Dede'de ne diller varmış.Nazlı Nine'ye beyaz zambağı bilinçli almıştır o halde :)

    YanıtlaSil
  9. Merhaba , sayfanızı yeni takibe aldım . Bende benim dünyama beklerşm . Sevgiler . https://superguclubekaranne.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  10. Bu kelime oyunu pek sarmış, sen de hakkını vermişsin. Ben de katılacağım serilerden birine. Yüreğine emeğine sağlık 👏👏🧿🧿🌺😊🤚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende eminim hakkını sonuna kadar vereceksin. Ortaya güzel bir şey çıkacak.
      Bekliyoruz.
      Teşekkür ederim.
      :)

      Sil
  11. Çok güzel bir öykü olmuş 😊
    Her masal mutlu bitsin tabi ki 🌸

    YanıtlaSil
  12. Bir an hikâye mi gerçek mi anlayamadım. Ben gerçek olmasını istiyorum. Dedeniz ve nineniz adına mutlu oldum. Günümüzün sanal âşıkları hiç anlamayacaklar bu güzel hayatları.
    Yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke gerçek olsaydı dedemle böylesi yakın olabilseydim.
      Teşekkür ederim.

      Sil
  13. Gerçek mi kurgu mu ben de anlamakta güçlük çektim. Böyle olunca daha bir merak uyandırıyor, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu başarabiliyorsam ne mutlu bana.
      Teşekkür ederim.

      Sil
  14. Çok etkileyici ve insanın gıpta edeceği bir öykü gerçekten, kaleminize sağlık <3

    YanıtlaSil
  15. Severek okudum, tebrikler :)

    YanıtlaSil
  16. Merhaba bloğunuzu takip ettim bloğuma beklerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birde okuyup iki satır yorum yapaydınız bari.
      :)))

      Sil
  17. Çok güzel yazmıışsınız kaleminize sağlık. Mutluluk arayınca gelmez, beklemeyince gökten düşüverir demişler.


    Bu arda bloggerlar olarak telegram grubunda buluştuk, yazılarımızı ordan paylaşıyoruz, daha fazla kişiye ulaşıyoruz. Telegramda kimseye numaranızı vermiyorsunuz zaten google plus grupları gibi düşünün. Grubun adı Blogger Türkiye. Eğer katılırsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet. Mutluluk pat diye çıkar insanın karşısına.
      Hımmmm... bilmem düşünürüm bir. Sağolun davet için.

      Sil
  18. Sıcacık bir hikaye. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
  19. Merhaba blogunuza ebemkuşağından geldim. Ne güzel öyküymüş:)

    YanıtlaSil
  20. ay ama kalbim çarpıştı gözlerim doldu hikaye olduğunu bildiğim halde fena üzüldüm kıyamıyorum yaşlılara da ayrılanlara da
    çok çok güzel yazmışsıın

    YanıtlaSil
  21. bir şey söyleyeyim mi ikinci bir yorum yapacaktım ve gözyaşlarım için çikolatalı bir tarif borçlusun diyecektim :D şaka olsun diye yani. bu arada pıtır pıtır aktı gözlerim cidden iyi yazmışsın. o sırada annem puding yapmış sürpriz olsun diye onu getirdii bunu söylemek istedim niyeyse hoşuma giden bi an oldu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende beni gülümsettin bu yazdıklarınla. :)
      O arada banada oluyor. Yazırken kaptırabiliyorum kendimi.
      Gönlün güzelmiş o yüzden istediğin hemen olmuş.
      Afiyet oldu Inşaallah.

      Sil