29 Mayıs 2013

Akıllı İşaretler Aklı Nereden Alıyor?



Bir seneyi geçti. Hatta belki iki sene olmuştur değil mi? Şu akıllı işaretlerin Tv ile hayatımıza girdiği.
Daha ilk zamanlar dikkatimi çekmişti. Gece saatleri, atv'de bir film. Başrolde Hugh Grant. Hani filmde babası ya da büyükbabası noel şarkısını yazmış da, Hugh'da onun telif hakkından gelen parayla gününü gün ediyor. O film işte. Adını bulmaya üşendim. Aslında önemi de yok.
O film o saatte yayınlanmış ve akıllı işareti de +13 olarak verilmişti. Hafta sonu ise, öğleden sonra, anahaberden önce yine atv de, yine aynı film vardı. Ama bu sefer +13 değildi. Kaldı ki +13'lük filmin o saatte ne işi var değil mi? ( Filmi hiç bilmediğim için şaşırmıştım. Ve sırf meraktan izlemiştim. ) 
Eee... Başka söze gerek var mı? Devam edeyim mi?
Edeyim edeyim. Bunun devamı geldi çünkü.
Bir Kemal Sunal klasiği filmlerden birine yapıldı hatta. Doktor Civanım adlı filmi idi, yine geç saatte çıkacaktı ve yine +13 olarak verildi.
Biz bu filmi yıllarca ailecek izlemedik mi ? İzledik.
Ne yani, sırf geç saatte çıkıyor diye mi o işareti alıyor bu filmler. Bunu anlamıyorum işte.
Bu işler saate göre ayarlanıyorsa, o zaman çizgi film kanallarındaki çizgi dizilere de gelsin o +13 işareti. Ne farkı var Allah aşkına.
Yayın saatine göre akıllı işaret mi olurmuş. Kim karar veriyor bu işaret işlerine? Yok mu bilen biri. Bir aydınlatsın bizi de.

18 yorum:

  1. Bence kimse izlememiş ya da o işaretleri gerçekten saat 10dan sonrakilerde bu olsun, biraz korku varsa bunu da ekleyelim gibi mantıksız işler yapmışlar.. Bu ülkede yapılan hangi işin mantığı var ki bunun da olsun di mi ama ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir. Gayet mantıklı.
      Hadi o filmi bilmiyordular da Kemal Sunal'ın filmine ne demeli.
      Ya insan o +13 ü görünce bir ürperiyor yahu.. ne izliyorum ben, oluyor insan.
      Çok saçma cidden de. Dediğiniz gibi mantık aramak mantıksızlık. :)

      Sil
  2. Akıllı işaretler yayın yapan kuruluşun zihniyetine bırakıldıysa vay halimize.Gene Kemal Sunal'ın ünlü repliği "eşşoğul eşşek" i bib leyen bir sansürcülük hakim.Bunu sansürleyen adam Kemal Sunal filimlerine +18 yazmaktan da çekinmez.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba öyle yapılmış. Hiç sanmıyorum ki, rtük'e gidiyor da o karar veriyor. Uzun iş yani. Saate göre koy gitsin, kısa iş.
      Hayır yani, sansürleniyor da ne oluyor, yine anlıyorsun ki o küfürü.
      Öyle, haklısınız.

      Sil
  3. hangisine uyarsa artık mantığı :)

    YanıtlaSil
  4. ya akilli telefonlar akillarini nerden aliyor :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ferhat, onu da bir bilene sormak lazım. Eminim cevabı daha kolaydır. :)

      Sil
  5. Ne güzel bir tespit, vardır bir bildikleri. Sonuçta çocuk klasikleri diye okuduğumuz kitaplarda yasaklandı.

    Dedim ya; vardır bir bildikleri
    :)

    YanıtlaSil
  6. Burası Türkiye :D
    All sh-ts possıble in here nigga :D

    YanıtlaSil
  7. aaa sahiden de haklısın hiç düşünmedim bunu.
    :)

    YanıtlaSil
  8. Bir iş yapıyorlar onu da beceremiyorlar. Formalite, formalite millet de aptaldı. ha aptal çok bu nedenle sorun yok.

    YanıtlaSil