9 Mart 2014

Ayna...

İnsan, aynaya bakmayı da seviyor, ayna olmayı da seviyor, diye düşünmeye başladım.
 Aynaya bakınca ne görürüz? Kendimizi.

Etrafımızda hep ayna olsun da, hep kendimizi görelim...
Ayna olalım da insanlar bizde hep kendisini  görsün...

Birinde yansımayı, diğerinde yansıtmayı sevenler.
Ama hep kendini görmek. Aynada sadece bir kişiyi görmek.

Oysa dikkatli bakabilsek, kendimizden önce yanımızdakileri de görebiliriz. Ama o aynalara sadece kendimizi görmek için bakıyoruz. Ya da olmak istediğimiz kişiyi görmek için.

Dünyayı, ya bir kendimizden ibaret sanıyoruz. Ya da iki kişiden. Ama aynı aynaya bakan iki kişiden ibaret...

Dünyanın her bir yanı ayna olsa idi, kaç tanemiz, o aynalarda kendimizden başka kaç kişiyi görürdük?


18 yorum:

  1. Aynaya baktığımızda içimizdeki güzellikleri, gülümseyen yüzümüzü görebilmek dileğiyle...

    YanıtlaSil
  2. Bu saatte yazın bana ağır geldi:)) Sanırım aynaları düşünüp yatağa uzuyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman, kabusa sebebiyet olmadım, İnşaallah. :)

      Sil
  3. Aynada kendini iyi görebilmek de maharet aslında. Ayarı tutturmak önemli burda.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle tabi. Ama dediğim şey, ayna olarak insanları görmek.
      İnsanın aynada kendini görmesi ve bunun ona yetmesi daha önemli.
      Nicedir gelmez olmuştun, aynalar sayesinde geldin. :)

      Sil
  4. Aynaya bakmak, aynada bakınmak, aynayla bakışmak gibidir. Bazen aynaya bakarken kendine dudak büküp kendinle dalga geçmek içindir.

    YanıtlaSil
  5. Sen süper felsefe yapıyorsun ve bizi de düşünmeye sevk ediyorsun. O yüzden seviyorum yazılarını okumayı
    :)

    YanıtlaSil
  6. Kötü kalpli üvey anne gibi hissettim kendimi...
    ayna, ayna söyle bana, en güzel kim bu dünyada?
    aynada seni görecekmişim gibi hissettim şimdi de yaw:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok yok.. Kendini görürsün sen. Telaş yok. :D

      Sil
    2. Bunu hakaret olarak mı almalıyım acaba ?

      Sil
    3. Tabiki de hayır. Seni bilirim ki, aynada kendini görürsün, başkalarında kendini görmek istemezsin..
      Öyle işte.. :)

      Sil
  7. Aynaya insana görmek istediğini gösterir, yeri gelir içine kin sokar insanı benliği ile çeliştirir. :)

    YanıtlaSil
  8. Ruhsuz Atmaca; katılıyorum dediklerinize.
    O yüzdendir, özümüzü göremememiz.
    :)

    YanıtlaSil
  9. vay bu yazın çok iyidi. not aldım bunu. düşüncem :)

    YanıtlaSil