5 Mart 2014

Kurt Seyit ve Şura Dizisi.

Dikkat bu yazı aşırı eleştiri içerir. Kaldıramayacaklar okumasın.

İlk önce demeliyim ki, kitabını okumadım. Onu belirteyim. Ben aylardır ekranda dönen fragmanlarından biliyorum. Onlar da bana, savaş ve büyük bir aşk dedi. Ama bunları ilk bölümden sunmayı başaramadı, maalesef.

Koca koca asker adamlar, liseli ergenler gibi iddiaya girdi. Biri gitti, bu iddiayı başka kadına anlattı. Ki o koca kadın, liseli ergen gibi, gitti kıza bunu yetiştirdi.

Orada yaşına uygun oynayan bir Farah Zeynep Abdullah idi. Diğerlerini hiç beğenmedim.

Bir de gören ilk gördüğüne hemencecik aşık oluyor, arkadaş. Bu nasıl iş. Ama buna, ablamla savaşın neden olduğuna kadar verdik. O açıdan bakınca haklılar tabi.

Dizinin sonunu da şimdiden söylediler aslında. Seyit, Şura ile evlenemiyor. Ortada kocaman baba vasiyeti var. Hadi, baba göremeden öldü diyelim. Dost görünümlü sinsi düşman Petro var. Asla evlenmelerine izin vermez. Kaldı ki, babasının vasiyetini duydu. Başına kakar, kesinlikle.

Zaten Seyit'in evleneceği kızı da gösterdiler. Aa.. kim ki? Hani doğuma ebe yetiştirdiler ya. Oradaki kızımız. Seyit'in arkadaşını Seyit sanıyor ya. Kesin onunla evlendirilir. Kız gördü, beğendi. Bir daha görmesine luzüm yok. Ki görse de yine beğenir zaten. Bunu da buradan söylemiş olayım. Sonra bak uyuşuk demişti, dersiniz. Bende tebrikleri alırım. :D

İlk bölümden bence baya fire verdiler. Millet artık, ya meraktan, ki hiç sanmıyorum ama, ya da tabiki de Kıvanç için izleyecek. Ammavelakin, hikaye böyle giderse, Kıvançla ne kadar gider, bilinmez. O kadar reklamı yapılmış dizi tutmazsa ayıp olur. Ama naparsın, bu sezon ayakta kalmayı başaran dizi çok az. Bu da bir gerçek. 

İlk bölümden fazla mı eleştirdim ki. Ama ilkler önemlidir. İlk etki de öyle. Bendeki etkisi budur. 

Birde Seyit'e hep Seyis diyorum, neden bilmiyorum. Başlığa da Seyis yazmışım da, Allah'tan düzelttim yayınlamadan. Arada Seyis diye geçiyorsa, anlayın ki o Seyit. :)
 




18 yorum:

  1. Aaaa bak o kadar da bekledim
    Yayınlandı mı ilk bölüm
    İnternet'e kaldık desene
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D
      Ay bir güldüm şimdi. Evet, her fırsatta izleyeceğim demiştin.

      Sil
    2. Ya bende güldüm. Annemler geldi süpriz yapmışlar, doğum günü kutlaması yaptık öyle unutuldu gitti.
      Şaka gibi
      :)
      Bir şeyi bu kadar çok istemeyeceksin demek ki
      :)

      Sil
    3. Bende unutmuştum aslında. Tv yi karıştırırken denk geldik de izledik. :) :)
      Galiba öyle. Olsun, bundan bişey çıkmaz. İzlersin nasıl olsa. :)

      Sil
    4. Anladım ki pek bir şey kaçırmamışım zaten
      :)
      Arkadaşlarım da seninkine benzer yorumlar yaptı
      :)

      Sil
    5. Pek fark yapmadığı belli zaten. Sessizlikten. :)

      Sil
  2. O kadar kötümü yaw anlattıklarına bakılırsa pek cılız kalmış reklamlarının yanında ozaman.. Ama belki şşırtırlar ilerleyen bölümlerde...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir. :-)
      Ama ilk fırsatı kaçırdılar. :D

      Sil
  3. Petroyu hiç sevmedim...
    bir dizide hoşlaşmadığım karakteri izlemek benim asabımı sinirlendirir :))

    Seyite de keşke başka bir hayvanla adıyla seslenselerdi,
    kırk kere söylersen olur diye boşa dememişler:))

    Ama ben en çok şu ebe bekleyen kıza üzüldüm,
    yazık yaw...
    Belkide hiç göremeyecek ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D
      Tam kurt olmus değil mi?
      O kizla evlenirler bana göre. :-)

      Sil
  4. seyis olarak kalsaymış keşke :D ama emin ol tutar bu dizi bizim millet öyle seviyor saçma sapan entrikayı ben de merak ettim fragmandan ama ilk başta film zannettim dizi olunca hayal kırıklığı oldu kıvanç var diye bunlar bi ton aşk hikayesi uydurur dedim hemen soğuttum kendimi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saçma değil de, daha çok basit gibi. Sanırım benimki beklenti fazlalığınından oluşan kırıklık. :)
      İyi yapmışın. Bende başardım soğutmayı. :D

      Sil
  5. Evet, hikaye yeşilçam filmlerini aratmıyor hani. Seyit'e araba çarpıp kör kalırsa sonra da Şura hemşiresi olursa hiç şaşırmam. Ama itiraf ediyorum, Kıvanç için izlenir be bu dizi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) E Küçük Ağa'ya boşuna rakip olmamış o halde. Küçük Ağa dizisi de tam yeşilçam klasiği ne de olsa. :)
      Durum daha da vahimleşirse o da kurtaramaz gibime geliyor. :)

      Sil
  6. bence o kadar kötü değil...pazarlama tekniği olarak tanıtımın çok dönmesi,afilli olması tv-film sektörünün bir parçası...bunca yerin dibine sokmamak lazım bence... klasik edebiyata girmiş bir austen romanı film uyarlamalarından ne farkı var ki şimdi bu dizinin? onca izleyeni olan downton abbey'den kat kat zevkli misal... ayrıca seyis iyiymiş. ben bildiğin kürt seyit ve şuAra diyorum her seferinde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama yine de kötü değil mi? Bakın sizde iyi diyememişsiniz. :D
      Yerin dibine sokmak demeyelim de, beğenmedim diyelim. Eleştirdim sadece. :)
      Şuara iyiymiş. Zaten kıza niye Şura deniyor, anlamadık.
      Teşekkürler. :)

      Sil
  7. izledim. kıvanç dışında sıkıcı ya. kitabını da okudum ama unuttum neler olduğunu. başkasıyla evlencek ama. eleştirilerin doğrudur herhalde. kıvanç ama yakışıklı. aklımda kalan bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesin o dediğim kızla evleniyordur. :)
      Evet yakışıklı ama tipim değil. :D

      Sil