19 Nisan 2012

Dört Yılda Bir Fırça Değişimi

Bilin bakalım bu ne fırçası?
Bir ipucu vereyim. Temizlik için kullanılıyor. Hassas bir temizlik için.
Bilemedin mi? O halde sen kesin, olması gerekene uyuyorsun ve fırçanı 3 ayda bir değiştiriyorsun.

Şimdi bildin mi? Diş fırçasından bahsediyorum.
 Yapılan araştırmanın hazin sonucu bu maalesef. Çoğunluk diş fırçasını 4 yılda bir değiştiriyormuş. Sonraki çalışmalarla bu 3'e, 2'ye inmiş ama yinede durumu kurtarmış gibi görünmüyor değil mi?
Estetik amaçlı diş bakımı yaptığımız, bu yapılan araştırmanın diğer sonuçlarından. Özellikle biz bayanlar bunu yapıyormuşuz. Diş beyazlatma veya cilalama işlemi.
Diş ipini de gerçekten ihtiyaç duyan hergün kullanmalıymış. Haftada bir kullanmak kafi. Üstelik düzgün kullanılmazsa yarardan çok zararı oluyor. Zira dişetlerini zedeleniyor.
Şimdi kaçımız 6 ayda bir diş doktoruna gidiyor ki? 1, belki 2. Belki de 3 kişi çıkar. Ben gidemiyorum. İstiyorum ama hep erteliyorum.
Ama gidilmesi lazım. En azından bakımı yapılır. Diştaşları varsa temizlenir.
Diş doktorları en çok korkulan doktorlardandır. Belki de tek. Dişlerimiz bu kadar hassasken onları ihmal etmek, sadece cahillik. Üstelik onların bakımsızlığı sadece ağzımızı etkilemiyor. Kalp hastalıklarını tetikliyor, diyabeti de, başka hastalıklarıda.
Günde iki kere, sadece 3 dk. fırçalamak yetiyor. Kahvaltıdan sonra ve akşam yatmadan. Fırçalama süresi 2 de olur. Ama az olmasın.

Şimdi... Gülümseyin... :)

9 yorum:

  1. Diş macunu ve fırça ile ilgili bir konu olunca eski kayınvalidem gelir aklıma. Ne zaman misafirliğe gelse hemen ona yeni bir diş fırçası verirdim. Ama o paketinden bile çıkartmaz çocukların banyosunda saklamayı unuttuğumuz hangi fırça varsa birini kullanırdı. Bahanesi evlere şenlik; "iki gün kullanacağım zaten yenisini ziyan etmeyeyim."

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)
      Yeni, eski.. Sanırım eskiden bir fırçayı 4 yıl kullanmanın nedeni (bahanesi) buydu. Daha yeni bu fırça.

      Sil
  2. bir de unutmamak lazım tabi, çürük çocukluğa özgü bir sorun değil. çocukluğu çürüksüz atlatınca, bir daha bana uğramaz diye düşünüp, bakımı aksattım ki bissürü çürük oluşmuş şimdi sniff sniff

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında çocukkenki çürükler mühim değil. Zira onlar gidiyor, yenisi geliyor. :)

      Sil
  3. ben dislerden cok cektim bea :/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kim çekmiyor ki.. Geç kalmış sayılmayız ama. Hala ağzımızda diş var. :)

      Sil
  4. Merhaba. Dişlerime ben de çok dikkat ediyorum. Belki de bu sebeple diş hekimine gitmiyorum. Kontrolü de ihmal etmemek gerekli ama en başta iyi bir temizlik tabi ki. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, evet tabiki. Sen doktoru hiç ihmal etme ama kendine de hiç bakma hastalanmamak için. Bunun gibi yani. Haklısınız.
      Sevgiler..

      Sil