12 Nisan 2012

Her Eve Bir Tesisatçı

her eve lazım” diye bir laf vardır. Ve bencede her eve tesisattan, bozulan, arızalan eşyaları en kötüsünden kurcalamak için, bir tesisatçı lazımdır.
 Dün, birkaç gündür akıtmayı baya ilerleten musluğun yerine yeni musluğu taktırdık. Toplamda 20 lira gitti. 10 lira musluk ücreti, diğer 10 lirada 2dk.da değiştirmenin emek parası.
Bence çok para. Hani ben cimriyim ya. Aslında boşa gitmiş bir para değil. Ama insan -ben-, hani böyle 2dk.da yapıldığını görünce, bu muydu ya diyor.
Eskiden bu gibi, özellikle musluk, tamir işlerini babam yapardı. Ama artık yaşlandı adamcağız. Göz tansiyonundan dolayı bir gözü görmüyor. Hemen yeri gelmişken de belirteyim. Siz siz olun, göz rahatsızlığınızı, göz tansiyonunu ciddiye alın. Benim babam, doktor sevmez biri idi. Neticede de geç kaldı.
Evet, küçük hatırlatmadan sonra konumuza dönelim.
Diyorum ki, şöyle ev hanımlarına özel, böyle basit tamir işlerini, tesisat işlerini öğretecek bir kurs olsa. Kendi işimizi kendimiz yapsak, güzel olmaz mı?
Camımızı kendimiz siliyoruz, yanmış ampulleri kendimiz değiştiriyoruz. Ee damlatan bir musluğu da değiştiremez miyiz biz? Bence yaparız. Dün gördüm, hiç de öyle zor değilmiş. Hadi tek başına son hamle döndürmeyi başaramadın, biri ile birlikte çevirirsin. Olma mı? Olabilir pekala.
Sözün özü, evde bu gibi tamirat işlerinden anlayan biri olmalı. Olmalı yani.

6 yorum:

  1. Bu tarz işler için yıllardır babam başımın etini yer durur. Musluğu tamir et, tıkalı lavaboyu aç, kapı kilitlerini yağla... Haklılığını şimdilerde anlıyorum; ama onun umduğu denli başarılı değilim. Üstelik onun gözünden kaçan ve bana zamanında gereksiz görünen nice iş güç var ki kendi kendime öğrenmek zorunda kaldım. Soba yakmak, baca temizlemek gibi.
    Sanırım sorun, kendine yetebilmekte.

    YanıtlaSil
  2. Tıkalı lavabomuzda var aslında. :D
    Onu diğer yollardan çözmeye çalışıyoruz. Kapı yağlamak kolay aslında. Belkide en kolayı. Yere damlatmadan olmaz ama. :)
    Anneler der ya, yaptığın bana ise öğrendiğin kendine. Babalar da öyle.

    YanıtlaSil
  3. Ben de alt kat komşu ile papazım bizim banyodan sızıntı var diyor, ayvayı yedik dünya para :))

    YanıtlaSil
  4. İnşaallah çok ciddi birşey değildir.
    Üstelik hem size, hem onlara sıkıntı. Başka bişey değil.
    Parasıysa cabası. :) :)

    YanıtlaSil
  5. Bauhaus ta zaman zaman bu tur egitimler oldugunu duymustum. Hatta laminant parke kaplama ve halı kaplama konusunda bile musterilerine ucretsiz kurs veriyorlar.
    Degerlendirmek lazım :)

    YanıtlaSil
  6. Onlara gerek kalmaz İnşaallah. :)
    En azından damlayan bir musluğu tamir etmeyi öğrensek yeter gibi. Musluk bu, illa damlatıyor çünkü.
    Ama böyle kursların varlığını bilip, takip etmek lazım cidden. (:

    YanıtlaSil