27 Nisan 2012

Köpek Çocuğu Isırdı, Çocuk Köpeği Boğdu.

Gazeteciliğin bir meşhur lafı vardır ya; köpek adamı değil, adam köpeği ısırırsa haber olur.
Bu haberi izlerken geldi aklıma bu laf. Çünkü ortada normal olmayan bir olay vardı. Isırılan kişi, ki o daha çocuk, onu ısıran köpeği boğmuştu suda.

Haberi izleyip bilenler vardır içinizde. Çocuğun o anki görüntülerini, olayı hastanede anlatmasını izlemiş olanlara sorum var. O çocukta bir tuhaflık gördünüz mü hiç? Biz gördük. Bizce “ablam ve ben” çocuk, köpek tarafından saldırıya uğramış bir çocuk olarak, yüzü yaralanmış bir çocuk olarak fazlasıyla sakindi. Ambulansa yürüyerek, sakin bir şekilde biniyordu. Yüzünde o dehşeti yaşamış birinin ifadesi yoktu. Korku yoktu gözlerinde. Yaş yoktu.
Olayı anlatırken sakindi. “ kanı gördüm, girdim denize tekrar ve köpeği boğdum” diyor. Kısasa kısas yapmış. O halinde, o yaşında, onu o hale getiren köpeği öldürme gereği duyuyor. Sizce bunda bir tuhaflık yok mu? Şiddete şiddetle karşılık vermek bir çocuk için bu basit bir olay mı?

Haberlerde köpeğin yaptığı saldıradan bahsedildi. Çocuğun yüzünde kalacak izlerden. Ya içindeki yaralar? Evet içinde oluşmuş ciddi bir yara bence zaten varmış. O çocuk ileride yine kendisine zarar vermek isteyen bir insanada aynı düşünce ile zarar vermez mi? Canını almak istemez mi ? Olay sadece kendine saldırmış bir köpeği öldürmesi mi? Boğuşurlarken öldürmüyor ki köpeği. Elinden kurtuluyor, yarasını farkediyor ve dönüp köpeği suda boğuyor o çocuk.

Ortada, şiddete uğramış bir çocuk var. Evet. Ama birde o şiddeti kendince, ölümle sonlandıran bir çocukta var. Ben bunu demek istiyorum. Olaya birde bu açıdan bakmak lazım değil mi?

İşte o “kahraman” çocuğun haberi: tıklayıp izleyin.

4 yorum:

  1. İbreti alem bir hadise ..

    YanıtlaSil
  2. Birde "kahraman" denilmiş çocuk. Hep öyledir ya filmlerde, birilerini öldüren kahraman olur...

    YanıtlaSil
  3. Böyle durumları, başınıza gelmeden bilemezsiniz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah korusun, sizin başınıza gelse, sizde mi köpeği öldürürsünüz. Yaşınızı bilmem ama bunu yapan daha çocuk. Elbette başına gelen olay, öyle hafife alınacak bir olay değil. Ama olay karşısında verdiği tepkide hafife alınmamalı. Ben bunun altını çizmek istiyorum sadece. Size normal gelebilir. Ama bana gelmiyor.

      Sil