2 Nisan 2013

Dağ Gibi Adamlar.


Dağ gibi adam. Kolay kolay yıkılmaz Onlar. Neler görür, neler yaşarlar da yine de dağ gibi dururlar.
Ama iyi bakın onlara. Cidden iyi bakın. Dağ gibi, dimdik duruşlarına aldanmayın. Hiç hastalanmamış olmalarına ya da hastalıklarının hemen iyileştiğine aldanmayın. Hiç doktora gitmemiş olmalarına hele hiç aldanmayın emi..
 
Benim tanıdığım dağ gibi iki adam var. İlk tanıdığım dağ gibi adam, babam. Hiç doktora gitmezdi. Hastalansın. Bir terletir kendini iyi olurdu. O da çok olmazdı zaten. Soğuk su ile banyo yapardı sıklıkla.
 
Hep öyle kalır sanırsınız o dağ gibi adamların.
 
Ama bir gün hastalandı babam ve iyileşmesi öyle tek gecede olmadı. Zorla gittik hastaneye. Ve aylarca çıkamadı o hastaneden babam. Böbrek sorunu, kalp sorunu... Daha neler. Çok yaşamaz bile dedi, doktorun biri. Şimdi haftada 3 gün diyalize giriyor. Geçenlerde başı dönüp düştü. Hastaneye yetişmeseymiş... Neyse işte.
 
Ve babam gibi, dağ gibi bir adam daha tanıdım ben. Heybetli, boylu poslu, babam gibi. Ne oldu biliyor musunuz? O kişi de hastanede şu an. Hem de bir aydan fazladır. O da sevmezmiş doktora gitmeyi. Ciğerlerinde ve beyninde ur çıktı. Ameliyat edildi iki kere. Oysa hastaneye sadece tansiyonu için gitmiş. Şimdi ise sol yanı felçli. 
Dün ziyaretine gittim. İki dakika kaldım yanında ama ağlamaklı oldum. Nasıl konuştum bilmiyorum.  
 
Var mı sizinde çevrenizde dağ gibi adamlar. Hiç yıkılmaz sandığınız. İyi bakın onlara. Bir şey olmaz bu adama ya, demeyin sakın. Onlar kolay yıkılmıyorlar kabul. Ama bir anda yıkılıyorlar. Sizi de yıkıyorlar. Haberiniz olsun.

12 yorum:

  1. yazın beni çok kötü yaptı :(
    benim babamda hiç gitmezdi doktora. Gitmezdi diyorum çünkü hayatının son iki senesini onkoloji hastanesinde geçirdi.
    bu ayın beşinde 10 ay oluyor bizi bırakıp gideli.
    en küçüğü 5 yaşında olan hatta 5 yaşına babasının öldüğü giren çocuğunu da bırakıp gitti.
    hastalanmadan önceki o iri cüssesinin yerinde ufak bir çocuğun bedeni kadar olan bedeni vardı. o gitti. ama bizi de yıktı gitti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başınız sağolsun. Özür dilerim, yaranızı deşmek istemezdim hiç. Yazarken de aklımda hiç yoktu, niyeyse hiç gelmedi aklıma birilerinin bu acıyı yaşadığı.

      Sil
    2. Allah'ım inşaallah sevdiklerimize ve bize hayırlı, uzun ömürler versin.

      Sil
  2. çok geçmiş olsun, üzüldüm..

    YanıtlaSil
  3. Acil şifalar, uzun ömürler öncelikle...
    Babam da bahsedildiği gibi dağ gibiydi ama kanser bir anda götürdü. Daha doğrusu 5 yıl sürdü ama kemoterapiler, bir iyileşmeler, bir yatmalar... 10 sene olacak aramızdan ayrılalı:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.
      Allah rahmet eylesin. Anlamıyorsun, herşey bir anda oluveriyor sanki.
      Allah kimseyi yataklara düşürüp ne kimselere muhtaç etsin, ne de yollara baktırsın İnşaallah.

      Sil
  4. hay allah ya çok çok geçmiş olsun önce babana sonra da diğer tanıdığına.
    babana çok iyi davran ya hep öp onu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler.
      Evet, iyi davranma sırası artık bizde. Biz büyük, onlar çocuk oldu. :)

      Sil
  5. çok geçmiş olsun....


    bi zaman sonra insan kaybedebiliyor sağlığını. Allah herkese sağlık versin en önce.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Amin.. Doğru, kaybediyoruz. Ama işte kimisi böyle birden ve ağır yaşayınca, yaşatınca zor geliyor.

      Sil