15 Nisan 2013

Osmanlı Tokadı Dizisi.


Biliyorum, farkındayım. Bu ara hep dizilerden devam ediyorum. Ama yeni yeni çıkıyorlar ortaya şu sıra. Konuşacak, yazacak malzeme oluyorlar. Doğruya doğru.

13 Nisan Cumartesi günü ekrana merhaba dedi dizimiz, Osmanlı Tokadı.

Aslında görenler biliyordur, dizinin tanıtımları çok önceleri veriliyordu. Hem de Hasan Kaçan ile. Ama şimdi diziye bakıyorsunuz ki, Hasan Kaçan yok. Yani bu kadar gecikmenin nedenini anlamak mümkün. Yeni isim yahut isimler aranmış, belli.

Dizi, fantastik bir dizi. Konusu da, iki Osmanlı askerinin, İstanbul'un fethi zamanından birden günümüzde ortaya çıkması olarak özetlenebilir.

Açıkcası bunu görünce aklıma yabancı bir film geldi. Adını unuttum. Orda da, bir şekilde, eski zamandan günümüze gelen insanlar vardı. Tabi birebir aynısı değil.

Dizi de, Osmanlı zamanındaki karakterler, yine aynı karaktere sahip olarak günümüzde de yer alıyorlar. İsimler bile neredeyse aynı. Yani askerlerin kafası bunları gördükçe hepten karışıyor. Mesela, Fatih Sultan Mehmet. Günümüz zamanında da adı Fatih olarak çıkıyor karşılarına.

Ve bir de beyaz bir tavşan var ki dizide. Önemi çok büyük.

Kadro zengin. Alper Kul'dan, Mazhar Alanson'a. Vildan Atasever'den İsmail Hacıoğlu'na kadar daha başka bilindik isimler de var.

Güzel ve keyifli bir diziye benziyor. Gözüme takılan ise, Alper Kul'un başındaki şapka. Şapka baya büyük açıkcası. Niye biraz küçüğünü kullanmamışlar ki?

8 yorum:

  1. Ben de gördüm geçenlerde ama Trt'nin dizilerine herkes ön yargıyla bakıyor nedense.Oysa hepsi birbirinden kaliteli yapımlar. Tartışmak gerekli aslında.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yoo.. Bence yok. Ben bakıyorum birkaç dizisine. Özellikle Böyle Bitmesin adlı dizilerine.
      Evet, hepsi iyi ve kaliteliler. En çok izlenenleri de Seksenler ve Leyla ile Mecnun dizileri.
      O halde ön yargı var diyemeyiz bence. :)

      Sil
    2. ama sanki yeni yeni kırılmaya başladı bu düşünce :)) Çevremde gördüklerimi söylüyorum ben de :))

      Sil
    3. :) Yani.. Yeni sayılır. Öğreniyorlar bu işi. ;)

      Sil
  2. Bende sevdim bu diziyi, TRT bu senelerde güzel işler çıkarmaya başladı, sürekli olmasa da denk geldikçe izliyorum. Bu dizinin de kadrosu dediğiniz gibi oldukça iyi ve senaryo olarakta neden böyle bir senaryo olmuyor diyordum ki ilaç gibi geldi. Tarih ve günümüz konusunu komediye güzel işlemişler umarım böyle de devam eder.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bende denk geldikçe bakmak istiyorum. Herşeyi ile iyi başlamış görünüyor. Hayırlısı. :)

      Sil
  3. kadroya bak ya bi bakıyim.
    izlediğim tek dizi şu anda huzur sokağı.
    heyecanla bekliyorum ama öle dramatik ki.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Evet o dizi öyle. Hiç izlemedim ama fragmanlardan anlayabiliyorsun sanki. :)
      Osmanlı tokatı iyi gibi. Komik mesela. Bakın, bakın.. :)

      Sil