29 Nisan 2013

Gel Beraber Oyun Oynayalım.


Çivi oyununu bilir misin? Ben onu oynamak istiyorum. 
Tam hatırlamıyorum ama. İnşaallah senin hatırındadır.
Yağmurda yağmadı nicedir değil mi? Ama bize ıslak toprak lazım. Böyle çamurlaşmamış ama yumuşak toprak. İki de böyle orta boylu çivi bulduk mu tamamdır arkadaş.

Bak, tüm bunları hatırlıyorum da, işte oyunun kuralları nasıldı ki?
Şimdi çivileri sallayıp, toprağa saplıyoruz. Sıra ile yapıyoruz bunu. İlki yer belirleme oluyordu kanımca. İkinci ilk yolu -çizgiyi- belirliyordu. Böylece kendimize bir rota çiziyoruz diye hatırlıyorum ama nasıl ve neye göre oluyordu.

Yağmurdan sonra, oynanmaya müsait bir oyundu bu.

Bir keresinde, yine yağmur sonrası, çıkmış dışarı, arkadaşla oynuyorduk. Sonra arkadaşın ablası, hava soğukmuş diye kızmış ve kardeşini eve çağırmıştı.

Yağmur sonrası yumuşak bir toprak görürsem, ki biliyorum şimdilerde bu baya imkansızlaştı gibi bir şey, genelde aklıma bu oyun geliyor.

Şimdi ise, sevgili Paris İn Me isimli blogdaşın çocukluğunuzda oynadığınız oyunlar konulu mim konusunu görünce aklıma düştü.

Var mı bilen, iyice, tüm detaylarıyla hatırlayan bu oyunu? Gelin oynayalım hadi.

Ve şu 9 taş oyununu hatırlayan anlatsın, bir zahmet. :D

İnternetten baktım, çivi oyunu ile ilgili bu resim çıktı. Resmi görünce ve resmin bulunduğu siteye bakınca oyunu daha iyi hatırladım ama yine de yetersiz geldi bana.

10 yorum:

  1. aynen resimde gördüğün gibi oynuyorsun.
    9 taş da benim bildiğim 5 taş.
    sırayla avuçlayıp atıyorsun...
    bir de üst üste dizilen taşlı oyun vardı,
    onun adıda tombik değil miydi ?
    uydurmuş olabilirim :D
    yakan toplusu da vardı aynı oyunun

    şimdi kim koşturacak top peşinde, oynardık ama :)
    çocuk olmak zor derdi bir büyüğümüz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adı başka bir şey idi ama ne? Güzel oyundu o da. :)
      Öyle ama bazen canım çekiyor he.. :) :)

      Sil
    2. sen iki koştur nefes nefese kalırsın hemen,
      çivi oyunu oynamaya kalksan dizlerin ağrır :D
      yaşlandın yavyum sen, hem de ne yaşlandın :))
      bırak bu hevesleri.... :P

      Sil
    3. Hain... sanki senin benden farkın var da. :D

      Sil
  2. Oyunu bende hatırlıyorum ama kurallarını ve amacını değil malesef...

    YanıtlaSil
  3. birbirinizin kaçmasını engeliyordun sanırım. evet çizgiler diğer arkadaşın çizgisine değmeyecek. amaç da değmeden çıkmasını engellemek gibi bir şey. yazdığımdan ben bile anlamadım, umarım siz anlarsınız :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok ben anladım. Ama dediğim gibi pratik şart. :) :)
      Çiviyi atacak ve ilerleyecek yeri kalmadığında oyunu kaybetmiş oluyor evet.
      O yüzden iyi atıcı olmak lazım bu oyunda. :)
      Strajedi geliştirir bu oyun insanda. Küçümsememek lazım bu çocuk oyunlarını hiçbir zaman.

      Sil
  4. ilk senden duydum. hoşmuş.
    iyice araştırcam bunu.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam. İyice öğrenirseniz bilgi verirseniz de mi? :)

      Sil